Ny hjemmeside i Wordpress - plugin Treepress

Startet af Bendix Steckmetz, 20 Aug 2019 - 19:00

Forrige emne - Næste emne

Bendix Steckmetz

Hejsa

Jeg er ved at kode en ny hjemmeside i Wordpress, hvor indeholdet fra min nuværende slægtsbog på nettet - som er lavet i Frontpage, skal ligges ind.

Jeg har dog nogle udfordringer med opbygningen af et slægtstræ. Jeg har til formålet købt plugin/programmet Treepress, men det viser sig at jeg ikke rigtig kan få det til at du efter hensigten.

Har du lavet et slægtstræ i Wordpress? Hvordan løste du opgaven?

Evt. kender du til Treepress? Hvordan fik du kodet din slægt ind i programmet?
Ønsker mit træ opbygget sådan at proband er i top/bund og forfaderne kan set i træet under/over - er ligeglad med børn som ligger uden for lige linje!

Det er lidt nørddet, og tungt at skrive om, så hvis du har mulighed for at hjælpe, ville jeg gerne kunne aftale en telefonsamtale med dig.

På forhånd mange tak for din hjælp.

Med venlig hilsen


Bendix Steckmetz

Anne Marie Holck

Hvorfor ikke bruge et program, der er godt kendt og bruges af rigtig mange slægtsforskere? Nemlig https://www.tngsitebuilding.com/

Der findes desuden en glimrende forum på Facebook, hvis man har brug for hjælp https://www.facebook.com/groups/155213862352/


Bendix Steckmetz

Hej Anne Marie

Mange tak for din besked.

Det kan du selvfølgelig have ret i, at gribe ud efter det program som ligger umiddelbart først for, er den hurtige og nemme løsning.

Men ved at kode min egen hjemmeside, kan jeg får et layout/design, som jeg personligt syntes bedre om, end de "færdiglavet" slægtshjemmesider som jeg til dato har støt på.

Mange tak for dit input.

Med venlig hilsen

Bendix


Bendix Steckmetz

Hejsa

Så er jeg i mellemtiden blevet færdig med mit nye layout af min slægtsbog på hjemmesiden.

Har du lyst, så tag et kig her www.steckmetz.com

God fornøjelse

Med venlig hilsen

Bendix

Hans Chr. Baagøe

Hej

Resultatet er absolut brugbart. Især fordi du har valgt at lægge både dokumentation og historier med ind på siderne.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Bendix Steckmetz

Hej Hans

Mange tak for din besked! Den sætter jeg pris på.

Med venlig hilsen

Bendix

K. Thidemann

mvh K.Thidemann 9000

Bendix Steckmetz

Hej K. Thidemann

Mange tak!

God weekend

Med venlig hilsen

Bendix