Hvordan kommer jeg videre (flere aner til træet)?

Startet af Jacob Senholt, 29 Aug 2019 - 19:45

Forrige emne - Næste emne

Jacob Senholt

Hej

Jeg ved ikke helt om jeg har fanget den rigtige kategori; har ikke en specifik aneefterlysning, men mere et generelt spørgsmål til debat: Hvordan kommer jeg videre med min slægtsforskning. Jeg er en glad amatør og har bare selv prøvet mig frem.


Jeg har via geni kortlagt hele min familie på fader og moders side i 6 generationer tilbage, med lidt flere huller i 7. og 8. generation (234 aner i direkte linje).

Visualiseret ser det sådan her ud (kan ikke smide billeder ind her):
https://ibb.co/XCJLvyG

Så hvordan vil I foreslå jeg kommer videre? Jeg har primært arbejdet med folketællinger kombineret med kirkebøger. Men jeg føler efterhånden jeg er så langt tilbage at mine evner ikke rækker til mere.

Skal jeg begynde at efterlyse specifikke aner, eller kan jeg evt. få tips til hvordan jeg griber det an, så jeg ikke sætter andre i gang men klarer det selv?

Er det en ide at forsøge at kravle 'fremad' i tid ved at følge aner som ikke i min direkte linje for på den måde at få etableret forbindelser til andre grene af slægten som måske allerede er kortlagt?

Jeg må indrømme at jeg i første omgang er interesseret mest for at få lagt som mange 'anebrikker' i puslespillet, og evt. se om jeg kan ramme veldokumenterede anetavler frem for at bruge oceaner af tid på at finde flere biografiske og genealogiske detaljer om de enkelte aner (selvom dette selvfølgelig også er interessant).

På forhånd tak for tips og inputs.


Peter Kristiansen

#1
Hvis man kun bruger de anetavler man finder på nettet, så at man nødt til at finde dokumentation for oplysningerne. Erfaringsmæssigt er flere af de amerikanske anetavler meget fejlbehæftede.

F.eks. denne Holgerdine Rasine Kruse:
https://www.geni.com/people/Holgerdine-Kruse/6000000011381863372