Efterkommere efter Johannes Frederik Christiansen & Helga Marie (født Hansen)

Startet af Claire Isabelle Blanchet-Pedersen, 09 Sep 2019 - 15:27

Forrige emne - Næste emne

Claire Isabelle Blanchet-Pedersen

Hej

Jeg har en del erfaringer med at finde aner, men har svært ved at finde oplysninger om efterkommere.

Jeg søger oplysninger på Johannes Frederik Christiansen & Helga Marie (født Hansen)'s børn, deres børns ægtefæller og evt. børnebørn.
Johannes og Helga er mine tipoldeforældre

Johannes Frederik Christiansen, født Sletterød, Fjeldsted sogn, Vends Herred, Odense Amt d. 8. juni 1887
ægteskab i Fjelsted Kirke, Odense amt d. 6. maj 1911 med
Helga Marie (født Hansen), født Ridergade 18, Fredericia Trinitatis, Elbo Herred, Vejle Amt d. 18. jan. 1892

De få sammen børnene, alle født i Ejby:
Jens Peter Christiansen  født d. 31. maj 1911 (min oldefar)
Anna Hansine Christiansen født d. 11. april 1913 (tvilling, men den ene overlever ikke)
Gerda Christiansen født d. 6. sep. 1916 (FT1940 i Ejby)
Alfred Christiansen født d. 16. sep. 1921 (dødsannonce fundet) (malermester) (FT1940 i Odense)
Jørgen Christiansen født d. 30. jan. 1926 (gift med Mary ?)
Charles Christiansen født d. 26. juni 1938 (efternøler og muligvis handicappet)

Jeg har fundet konfirmationen af alle børnene i Ejby undtagen Charles.

Hvordan kommer jeg videre med min oldefars søskende?

Jeg håber at nogen kan hjælpe.
Med venlige hilsner
Claire Isabelle Blanchet-Pedersen

John Damm Sørensen

Et sted at begynde kunne være borger.dk.

Hvis vedkommende er død efter 1970, vil du kunne få sidste bopælsadresse og dødsdag.
Det er nok med navn og fødselsdato, og det koster omkring 75 kroner per søgning.

Såfremt den afdøde have fast ejendom ved dødsfaldet, kan du muligvis finde en skifteretsattest i ejendommens tingbogsoplysninger på tinglysning.dk

Endelig er der avisarkiverne Mediestream og Infomedia, som kan tilgås på bibliotekerne. Fuld version af Mediestream skal dog tilgås fra Den kongelige Bibliotek eller Statens Filminstitut.

Hilsen
John

Claire Isabelle Blanchet-Pedersen

Tak for dit svar.
Jeg har forsøgt at sende 2 forespørger afsted til den nette sum af 150 kr. Så er det spændende at se, hvad der kommer retur.

Er det korrekt at jeg skal have adressen for at kunne slå det op på www.tinglysning.dk?

Hvad tænker du at jeg kan finde i Mediestream og Infomedia og er det et søgeværktøj eller skal jeg "blot" bladre 50 års aviser og ugeblade igennem på må og få?  ::)
Med venlige hilsner
Claire Isabelle Blanchet-Pedersen

Claire Isabelle Blanchet-Pedersen

Uh, de var hurtige. Det gav en adresse på afdøde Jørgen, men huset er vist blevet solgt i 2011 for jeg synes ikke at kunne finde et skifte. Han døde i 1995.

Det gav også et telefonnr. til 81 årige Charles, så ham skal jeg ringe til.
Med venlige hilsner
Claire Isabelle Blanchet-Pedersen

John Damm Sørensen

Citat fra: Claire Isabelle Blanchet-Pedersen [37792] Dato 10 Sep 2019 - 09:37
Tak for dit svar.
Jeg har forsøgt at sende 2 forespørger afsted til den nette sum af 150 kr. Så er det spændende at se, hvad der kommer retur.

Er det korrekt at jeg skal have adressen for at kunne slå det op på www.tinglysning.dk?

Hvad tænker du at jeg kan finde i Mediestream og Infomedia og er det et søgeværktøj eller skal jeg "blot" bladre 50 års aviser og ugeblade igennem på må og få?  ::)

Ja, man skal have adressen for at slå op på tinglysning.dk. Under "Øvrige oplysninger" ligger der en PDF-fil med forskellige dokumenter, som nogle gange også omfatter en skifteretsattest. Nogle gange bliver ejendommen solgt som boet efter xxxx, hvor et af afdødes børn optræder som sælger/underskriver på skødet.

Hilsen
John

Mette R Francke

#5
Hei

En god hjelp kan være å se om de er fadder til din oldefars barn.
Måske er du heldig og der står en adresse og ektefelle

Gerda blir viet i 1942
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=179022#179022,30364400
Mette R Francke

Claire Isabelle Blanchet-Pedersen

Med venlige hilsner
Claire Isabelle Blanchet-Pedersen