Sogne i København 1803 ?

Startet af Litta Olsen, 12 Sep 2019 - 10:53

Forrige emne - Næste emne

Litta Olsen

Er der et sted hvor jeg kan se hvilke sogne som eksisterede i 1803 i København ?

Når jeg går ind via de scannede kirkebøger i Rigsarkivets database, får jeg jo en laaaaang liste og ikke alle er aktuelle.
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge


Litta Olsen

Tak skal du have.

Det var jo enkelt :-)
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Helle Jespersen

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Michael Olsen

Hej Litta,

du kan også bruge digdag.dk og vælge sogne og zoom ind på København. Vælg årstal i bjælken forneden og klik rundt på kortet. På den måde kan du se sognegrænserne op gennem tiden. Smart.


Mvh
Michael Olsen

Litta Olsen

Genialt ! Tak for den 😊👍

Citat fra: Michael Olsen [18510] Dato 13 Sep 2019 - 12:43
Hej Litta,

du kan også bruge digdag.dk og vælge sogne og zoom ind på København. Vælg årstal i bjælken forneden og klik rundt på kortet. På den måde kan du se sognegrænserne op gennem tiden. Smart.


Mvh
Michael Olsen

Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Helle Jespersen

Ofte får man jo i København et gadenavn, ud fra det gadenavn kan man via denne her side ofte finde sognet de hørte til.

http://www.fogsgaard.org/index.php/kobenhavnskegader
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.