Hvor flyttede drengen hen (sognet)?

Startet af Jørgen Chr., 19 Sep 2019 - 14:07

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej.

Jeg kan desværre ikke referere til noget nummer for siden i omhandlede kirkebog, da der ikke er angivet nogen.

Jens Christian Jørgensen og Stine Andreasen fik en søn den 25.12.1878 i Staden Københavns amt, Holmen sogn, AO's opslag 54 nr. 127.  Når jeg slår op i kirkebogen på nævnte dato, er der ikke noget navn for drengen men, der står "30.06.1879 flyttet til Nordvestvej 37" så vidt, jeg kan læse.  Det er derfor jeg henvender mig her under "Hjælp til tydning af tekster" for at få dette bekræftet.  Jeg ved, at drengens efterfølgende fem søskende er født i Københavns amt, Skt. Stefan og, at der hos dem alle er nævnt adressen Nordvestvej 37.  Jeg har derfor ledt i Skt. Stefan sogn efter den unavngivne dreng men ikke fundet ham.  Er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde, hvor han er angivet og altså i hvilken kirkebog?

Så vidt jeg har kunnet se af anden dokumentation, så skulle han hedde Niels Julius Jørgensen men, om det er rigtigt, ved jeg altså ikke.

Jeg håber og beder til at få hjælp fra jer til at finde et svar.

De venligste hilsener.

Jørgen

Helle Jespersen

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Helle Jespersen

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Jørgen Chr.

Kære Helle.

Tusind tak for dit svar, din venlighed og hjælpsomhed.  Du er virkelig en kvik "pige" at kunne svare så hurtigt.  Jeg havde overhovedet ikke tænkt at søge i Familysearch.  Nu har jeg et svar og fundet ham i kirkebogen.  Jeg synes nu nok, til min undskyldning for ikke selv a have fundet ham, at skrive ham ind i september i Skt. Stefan, når han er født i december, er noget mærkeligt, set med mit syn på sagen.

Nå, mere tak for din ulejlighed og selvom det er lidt tidligt, så ønsker jeg dig alligevel en rigtig god weekend.

De venligste hilsener.

Jørgen.

Helle Jespersen

Det var så lidt Jørgen.  :)
Altid glad for at kunne bidrage med lidt hjælp. Og her gik det jo relativt nemt.
Jeg var dog ellers først manuelt i gang, da jeg tænkte, at der måske var flere sogne omkring Nordvestvej. Og kunne se, at Sankt Johannes også var en mulighed i det område.
Men efter at have søgt der også, tog jeg Familysearch til hjælp og det gik nu meget kvikt med at søge ham frem.

Da du ikke var helt sikker på navnet. tastede jeg kun årstallet ind, og så ellers forældrenes navne. Og vupti, da var han jo og endda med det navn du mente han skulle have :)
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Jørgen Chr.

Kære, kære Inger.

Da mit svar til Helle krydsede din meddelelse i luften, skynder jeg mig med at svare dig.

Selvfølgelig skal du også have en stor, stor tak, fordi du havde fundet hans konfirmation.  Jeg havde i min vildeste fantasi ikke tænkt på at søge efter hans konfirmation, hvad jeg måske burde, når jeg nu havde en anelse om, at han var nævnt i kirkebogen for Skt. Stefan.  Som jeg mener, jeg tidligere har nævnt overfor dig, så har jeg, gamle mand, stadig meget at lære endnu.  Det er nok "tænkeren" hos mig der er blevet lidt slidt, ha, ha.

De venligste hilsener og jeg ønsker også for dig, at du må få en god og behagelig weekend.

Jørgen.