Niels Bertelsen, Vind, Ringkøbing Amt, født 1828

Startet af Solveig Larsen, 16 Jun 2011 - 10:22

Forrige emne - Næste emne

Solveig Larsen

Hej,
Niels Bertelsen, født 02.08.1828 opsl. 5 nr. 4, Østergaard, Vind, Ringkøbing Amt. Det sidste jeg har på ham er Hammerum Herred's FT 1850, Nr.Felding, Ulfborg Herred, Ringkøbing Amt, nr. 5 på listen: Niels Bertelsen, 22 år, ugift tjenestekarl Nr.Felding Præstegaard. Derefter kan jeg ikke finde ham hverken levende eller død!
Råd udbedes, hvordan finder jeg ham igen? ???
Venlig hilsen
Solveig Larsen

Hans Poulsen



Hej Solveig

- Har du prøvet lægdsrullen?
- Søskende? Deres børns faddere?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Solveig Larsen

Hej,
Lægsrullen har jeg ikke prøvet. Jeg er nybegynder, jeg ved ikke hvordan man gør!!
Jeg har forfædre og alle søskende og deres efterkommere, mange næsten til d.d., men han er desværre aldrig nævnt som fadder!
Så det er nok Lægsrullen, hvordan gør jeg?
vh, Solveig Larsen

Elsebeth Groth Fibæk

Hej Solveig.

Der er måske hjælp/inspiration at hente på Hammerum herreds hjemmeside: hammerum-herred.dk.

Venlig hilsen Elsebeth

Alice Oppenheim

Kan vi ikke lige se dét, du har?

Ringkøbing, Ulfborg, Vind, Østergaard, en Gaard, 41, FT-1834, C5754
Ane Nielsdatter 38  Enke  Gaardmandsenke, lever af sin Gaard 
Peder Christian Bertelsen 8  Ugift  hendes Barn 
Niels Bertelsen 6  Ugift  hendes Barn 
Inger Marie Bertelsdatter 3  Ugift  hendes Barn 
Jens Christian Jensen 26  Ugift  Tjenestekarl


Ringkøbing, Ulfborg, Nørre Felding, , et Huus, 42, FT-1840, C8261
Laurids Simonsen 35  Gift  Huuseier, lever af sin Jord 
Ane Nielsdatter 44  Gift  hans Kone 
Peder Chr. Bertelsen 14  Ugift  deres Børn 
Niels Bertelsen 12  Ugift  deres Børn   
Inger Marie Bertelsen 8  Ugift  deres Børn 
Kirsten Marie Bertelsen 2  Ugift  deres Børn

FT-1845?