manglende ægtefælle - politiets registerblade

Startet af Mia Gerdrup, 26 Okt 2010 - 22:42

Forrige emne - Næste emne

Mia Gerdrup

Jeg har fundet Antoinette Andrea Kirstine Petersen i politiets registerblade - http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1570887&limitstart=240

Ved "livsstilling" er anført Søofficershustru, men der er ingen ægtefælle angivet.
Heller ikke oplysninger om hvor han skulle opholde sig, eller årsag til at de ikke bor sammen (Han kan selvfølgelig være på havet).

Er der nogen, der kan give en forklaring på dette?
Var der nogen kontrol af de oplysninger folk afgav, når de blev ført i registret?
Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø

Ulf J. Krarup

God aften Mia!

Mon du har været inde på AO FT 1901 og set efter Grønnegade 43, st. hvem der bor der nu?
Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

Thestrup-Bjørn

#2
Hej Mia!

Du ville måske få bedre hjælp, hvis du indsatte et link til dit indlæg i gamle DIS.

- der skriver du jo bl.a.
Hun er født den 7.6.1874, Bogø Sogn, Mønbo Herred,Præstø Amt og døbes Antoinette Andrea Kirstine Brock.
Senere kalder hun sig Andersen efter sin stedfar. På et tidspunkt ændrer hun fornavn til Marie Antoinette, gifter sig Johnson. På hendes forretningspapir står Marie A. Johnson og hun dør som Marie Brock Johnson.


Ses her - http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?6,236263,page=9



v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Thestrup-Bjørn

#3
Fandt lige dette på FS.
Du har det nok i forvejen; men andre vil måske gerne se det:

John R. Johnson
 Birth:  28 NOV 1876  
Marriage:  05 AUG 1907  , La Porte, Indiana
- Father:   C.W. Johnson  
- Mother:   Augusta Peterson  

Wife
Antonette Brock    
Birth:  07 JUN 1878  
Marriage:  05 AUG 1907  , La Porte, Indiana
- Father:   Jense Brock  
- Mother:   Dorthea Anderson

--------------

Tilføjelse:
FT1901 Grønnegade 43, København = AO-opslag 72 - ejes af en K. Andersen

Der ses bl.a. en ugift arbejdsløs sømand, Hans Christian Petersen, født 14. maj 1879 - men om det er den rette og, om han tidligere har været søofficer, kan jeg ikke afgøre.

(FT1890 er AO-opslag 76)

I Politiets registerblade Station 3 er han her som sømand http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1853491&limitstart=0

Jeg synes, der står, at han er afmønstret (1909)
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Mia Gerdrup

tak for indlæg til Ulf og Thestrup-Bjørn,

Jo, jeg havde set den enlige sømand i 1901.
Men jeg spurgte netop til, hvormeget oplysninger afgivne til registerbladene blev tjekket, - fordi der jo ikke er så meget søofficer over ham. Dermed ikke sagt, at han ikke kan være den manglende ægtefælle.
Antoinette er en svær dame at følge, bl.a. fordi hun skifter navn flere gange og jeg havde derfor en mistanke til at der var noget lidt betænkeligt ved den manglende ægtefælle, - at hun måske slet ikke havde titel af hustru!

Da det egentlig kun handlede om dette spørgsmål, var årsagen til at jeg ikke henviste til mig gamle indlæg.....

Antoinette er ikke i FT 1901, for på det tidspunkt er hun emigreret til USA.

Men jeg vil prøve at se om jeg kan finde et ægteskab mellem Hans Christian og Antoinette.

Thestrup-Bjørn,

Det er helt utroligt at du har fundet vielsen mellem Antonette og John R. Johnson. Vi er mange der har forsøgt os, dog ikke fornyligt.  TUSIND TAK :)
Du har givet os en helt ny brik at arbejde videre med.
t
Beklager min sene reaktion, men arbejde tager meget af ens tid....


Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø