MyHeritage

Startet af Bente Dahl Nielsen, 20 Jun 2011 - 09:07

Forrige emne - Næste emne

Bente Dahl Nielsen

Hej

Kan nogen anbefale - eller det modsatte - MyHeritage ? Jeg har indtil nu det gratis program med snart 250 personer indtastet og synes faktisk, det er ret enkelt at gå til.

Men vil det være en god ide at opgradere og betale for det ? eller skal jeg gøre noget helt andet ?

Jeg er bestemt ikke ekspert - hverken i brug af computeren eller til sprog - kun "skoleengelsk".

Tak på forhånd, hvis nogen med erfaring giver mig et godt råd.
Venlig hilsen
Bente Dahl Nielsen
Odense
Har aner på Skiveegnen, på Nordfyn, i Hjallese og i Åsum.

Gitte Hovedskov

Hej Bente

Jeg vil gerne anbefale opgradering af MyHeritage til købeversionen. Derved får du nemlig adgang til Family Tree Builder, så de ting du registrerer, bliver uploaded til en webside, hvortil du kan invitere familie til at følge med i, hvad du laver i slægtstræet.

Du behøver ikke spekulere på det med sproget, for du kan vælge dansk i både MyHeritage og Family Tree Builder. Desuden findes der en dansk support-side for begge dele af programmet, hvor du kan få al den hjælp, du har brug for. Den finder du her: http://www.ftb-forum.dk/

Gitte  :)

Henrik Poulsen

Hej Bente...

MyHeritage tilbyder online projekter og programmet Family Tree Builder.

Husk at programmet Family Tree Builder ikke har nogen begrænsning på 250 personer, men frit kan benyttes som slægtsforskningsprogram. Det er hvis man vælger at udgive sine projekter til en familieside på MyHeritage eller redigere sine projekter online at der er en begrænsning på familiesiden.

Bruger grænsefladen i Family Tree Builder og på MyHeritage er begge på dansk og en dansk brugervejledning er under udarbejdelse. Der findes også et dansk support forum på www.ftb-forum.dk.

MyHeritage produkterne er brugervenlige og intuitive at bruge og henvender sig til både den professionelle slægtsforsker og hobby entusiasten. Jeg synes det er et godt valg :)

Bente Dahl Nielsen

Hej Gitte og Henrik

Tak for jeres svar og henvisninger. Jeg har ingen planer om at "udgive" noget, vil bare gerne registre på en overskuelig måde og en gang imellem printe en enkelt gren eller lignende.

Efter dette vil jeg nu læse om progammet - og helst på dansk !
Venlig hilsen
Bente Dahl Nielsen
Odense
Har aner på Skiveegnen, på Nordfyn, i Hjallese og i Åsum.

Bente Dahl Nielsen

Hej Henrik

Det er måske et dumt spørgsmål, men hvordan er forbindelsen mellem MyHeritage og Family Tree Builder ?

Skal jeg registreres for at vide mere om dette ?
Venlig hilsen
Bente Dahl Nielsen
Odense
Har aner på Skiveegnen, på Nordfyn, i Hjallese og i Åsum.

Henrik Poulsen

Hej Bente...

Family Tree Builder er et slægtsforsknings program du installere på din PC, det er gratis at bruge og der er ingen begrænsninger på nær de funktioner der bruger data fra udgivne familiesider.

MyHeritage har produceret FTB men tilbyder også et online "slægtsforskningprogram", hvor man kan registrere data på sin egen familieside. Her du man invitere familiemedlemmer til at deltage med informationer, billeder, dokumenter eller andet. Familiesiden kan være åben eller fuldstændig privat=lukket for andre. Familien rummer mange gange en stor mængde information og det er både informativt og hyggeligt at dele sin familieside og dermed sin hobby med andre familiemedlemmer.

Fra Family Tree Builder er der integreret en mulighed for at udgive sit projekt(er) til sin familieside. Herved kan man fra FTB registrere alle data og så give mulighed for at dele dem med andre familiemedlemmer på sin familieside. Udgivelse giver også mulighed for at matche sit projekt med de ca. 20mio andre slægtstræer der ligger på MyHeritage. Denne SmartMatch funktion har give mig selv og mange andre brugere megen værdifuld information.

Jeg håber det giver dig en ide om de to muligheder og integrationen. Men du er da altid velkommen til at registrere dig på www.ftb-forum.dk hvor du kan find nyttig information om både MyHeritage online delen og Family Tree Builder.

"Hvis bare alle slægtsforskere udgav deres projekt på MyHeritage, ville mange andre få glæde af informationerne". Større projekter kan udgives gratis fra www.ftb-forum.dk under ANEtræf.