TÆNDSTIK ÆSKERNE

Startet af Vagn Andersen, 04 Aug 2011 - 23:05

Forrige emne - Næste emne

Vagn Andersen

Hvad fik dig til at åbne dette indlæg ? Det er jo spild af tid, når jeg skriver sådan!

Jeg åbner siden slægt og data hver aften, og det ville være så rart hvis der blev skrevet navn og årstal, på de personer der søges hjælp til feks. Vagn Andersen 1936 Haverslev s. Ålborg a.

Hilsen optimisten Vagn Andersen i Sundbyen 5700


Hans Poulsen

Hej Vagn

Hvad fik dig til at åbne dette indlæg ?

Jeg gjorde det for at se, om du er lige så tung i optrækket, som jeg var den 21. marts i år.

Da skrev jeg en emneliste med lutter store bogstaver, hvilket anses for at være både ubegavet og i strid med god tone inden for it-verdenen.

Lutter store bogstaver (VERSALER) udlægges som råben, og ordentlige mennesker råber ikke.

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,11031.0.html

Konklusion: Både du og jeg har fortsat meget at lære.

For mit eget vedkommende vidste jeg det godt før din omgang spas her til aften.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Benny Lind

Det kunne jo være lyset i mørket...

Mvh Benny Lind.

Vagn Andersen

Jo jeg ved godt at jeg råber når jeg skriver med stort! Men nogen gange kan det jo være nødvendigt.
Tidligere blev reglerne overholdt, så det var overskueligt det hele.

Jeg har selv haft megen glæde af hjælp på denne side, og vil da bruge den igen.

Da jeg er til humor, ville jeg se hvor mange der ville åbne en tændstik æske!

Hilsen Vagn i Svendborg

Gitte Hovedskov

Jeg åbnede dit indlæg i håb om, at det ville være interessant at læse pga. den fascinerende råbende overskrift. Den fængede straks, meget mere interessant end kedelige årstal og navne.  ::)

Ærgerligt at indholdet var bondefangeri!

Gitte  ;D

Jette Mejnertsen


Hej Vagn.

Du skrev:

"Tidligere blev reglerne overholdt, så det var overskueligt det hele."

Det må være meget længe siden, for jeg har sjældent/aldrig mødt så vågne og kampberedte folk, som slægtsforskere, det gælder både i gamle DIS og i det nye forum.
Vi må kunne bruges, som vagthunde et eller andet sted.

mvh
Jette Mejnertsen
4340 Tølløse 


Vagn Andersen

Ja hvad er længe siden! Måske 10 - 15 år, men det er jo ikke lang tid for en slægtsforsker. Da jeg startede var anvisningen: ANDERSEN Vagn 1936 og a. h. s. så kunne man se om det var noget af interesse.
Jeg kan godt se det ikke er den stor støtte jeg får her, så jeg siger undskyld at jeg har dummet mig med dette indlæg! Så vi kører bare videre som om intet var hændt.

I ønskes alle en god Weekend.
Vagn Andersen Svendborg

Bente Rømer

Jeg åbnede fordi jeg troede, at du var i slægt med tordenskjold ::)  :D

Mange hilsner

Bente Rømer

Jette Mejnertsen


Hej Vagn.

Mit indlæg var ikke et forsøg på, at nedgøre dit. Det var skam relevant nok  - og sjovt fundet på.
Det er der da heldigvis også plads til, så kom du bare igen.

mvh
Jette

Eva Bjarnø

Man går ind på en side fordi overskriften fænger. Jeg er ikke den eneste. Det kan man se på tælleren. Jeg prøver selv at lave en overskrift, der fanger. Hansen, Sørensen osv. er nærmest een massebetegnelse ligegyldig, hvor i landet man kommer fra.
Men det er ikke let at lave en beskrivende overskrift, der fortæller, hvad man ønsker og samtidig ikke er så kedelig, at den drukner i mængden//.Jeg skulle lige prøve den underlige kugle- Hilsen Eva (årgang 1948)

Vagn Andersen

Hej Bente!
Jeg kendte Tordenskjold som en god skolekammerat, hvorfor han blev kaldt det ved jeg ikke, for han havde intet med Peter Vessel at gøre.   ;)

Hej Jette!
Jeg tog det ikke som et angreb, da jag er den fødte optimist.
Ja vi møder mange vågne kampberedte her på siderne, som straks står på spring for at hjælpe.   :o

Hej Eva!
Tak for dit indlæg! Det er rart med lidt respons.  ::)

Venlig hilsen Vagn i Sundbyen

Ruth Neumeister

Åbnede dit indlæg, da jeg troede, at jeg kunne lære lidt mere om børnearbejde på svovlstikfabrikkerne, som interesserer mig meget. Skufelse-skuffelse.

Men ideen med indlægget er ik' så ring' endda. Det rammer fint.
Det er vel kun et spørgsmål om at have den rette fantasi og det rette skriveemne for at ramme folk på deres nysgerrighed, så bliver alt ubetydeligt interessant.
Der er jo nogle aviser der sælger bedre end andre.

Hilsen
Ruth

Charlotte Almar

Måske fordi det bare er Tordenskjolds soldater :-)

Hilsen Charlotte.

Vagn Andersen

Hej 
Jeg kender desværre ikke noget til historien om svovlstikkerne!
Jeg lærte i en alder af ni år at bruge tændstikker, så jeg kunne få ild i cigaretterne, det skulle jeg aldrig have gjort, for der gik 59 år inden jeg slap ud af den vane igen. ???

Historien om Tordenskjolds soldater er da meget sjov! :D

Egon Hansen

Hej
gad vide hvor meget plads der er til en beskrivende overskrift? måske jeg skulle prøve engang!
Ser jeg hidtil har set, dækker jo knap moderatos minimumskrav men bliver læst alligevel.
Og selv om jeg forsøger at formulere mine problemer i teksten, falder nogen af svarene langt ved siden af. ( men det er der nok også nogen af de som læser min "indblanding" der også syntes)
Man siger jo at nogen syntes om moderen ,andre om datteren, og så bliver de begge gift!"

Mvh Egon

Judith Olsen

Kære Vagn - og alle I andre deltagere i denne tråd,

Hvad der fik mig til at åbne, både første, anden og tredje gang:

Nysgerrighed, slet og ret.

For hvad kunne denne overskrift dog dække over ?
Og hvilke indlæg kunne den bringe fra andre, der er lige så nysgerrige, som jeg?

Måske - er det en spændende overskrift, der skal til for at få opmærksomhed ?

Åh nej, nu "bryder" jeg jo med den "gode tone", som fremgår af et andet indlæg med store bogstaver !

Kunne blot ikke lade være med at give mit besyv med  ;D

Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Hans Poulsen



"Åh nej, nu "bryder" jeg jo med den "gode tone", som fremgår af et andet indlæg med store bogstaver !"

Nej, Judith, du roder bare rundt i begreberne og viser, at du ikke har fanget essensen i det, jeg skrev.

Bliver en overskrift pr. automatik *spændende*, alene fordi der benyttes versaler?

Så er du nøjsom i dit krav til spænding.

Jeg refererede til en norm inden for it-verdenen, hvor det anses for dårlig stil at benytte lutter versaler i en tekst, og vedkendte, at jeg selv havde stillet dårlig stil til skue.

*Spændende*, *god tone*, *brud på sammen*.

Skal vi kalde dit produkt: miskmask uden at være hverken spændende eller morsom.

-----

På ingen måde vil jeg frakende Vagn Andersens påfund humor og idérigdom.

Jeg kvier mig næsten for at sige det: Hans tråd har moret mig.

Hvorfor er jeg så ikke stor nok til at sige det lige ud og lege med på legen?

Grunden er, at jeg frygter, at andre, der ikke har Vagns evner, forsøger at efterplapre og fremturer med overskrifter, som i sidste analyse er en hån mod de bestræbelser, der fra ansvarlig side forsøges indført for at gøre trafikken i DIS-grupperne så smidig og lydefri som muligt.

"Nu skal jeg lade víddet spille, nu skal jeg vise, at jeg også kan være original, nu er tiden inde til at demonstrere min frigjorthed og liberalisme, hvorfor udstiller andre deres kedsommelighder, når det kan gøres så mosomt, som jeg her gør?"

Spar os og støt hellere op om den vejledning, der gives.

Venlig hilsen
Hans


Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jørgen Sørensen

God eller dårlig Emne linie, det vil nok altid være et stridsspørgsmål.

Vagn Andersen forventede vist ikke, at få nogle brugbare svar, vist nærmere for at påpege noget. Pt er der - 852 Visninger, og 16 Svar.

Den dag jeg får brug for seriøs hjælp i et indlæg, vil jeg ønske at tallene er omvendte. 16 Visninger med 852 Svar;)

Opmærksomhed er for mig, ikke dem der kikker forbi, men dem der har nogle bemærkninger til
Hans Hansen 1812 Hvalpeøre, og ikke fex. til HVORFOR ER KLODS HANS DER IKKE?
Venligst Jørgen - 2300

Jørgen Jensen

I sin tid var svenskerne dominerende med deres tændstikker på verdensmarkedet.
Det var vist japanerne, der så kaldte en ø Sweden. Så kunne de skrive " Made in Sweden " på deres produkt.
Forøvrigt er Tordenskjold afbildte på æskerne, fordi han engang slog svenskerne.
Så kan man spekulere over hvorfor Christian d. 10. afløste ham.
Og videre, hvorfor dronning Alexandrine kom på "makrel i tomat"-dåserne !!
Men utroligt var det, at de gode gamle æsker var fremstillet af papirtyndt træfine'r.
Så nu har I noget at sove på i stedet for at tælle får.

Venlig hilsen
Jørgen


Vagn Andersen

Tak til Jer der deltog i denne tråd, jeg har fået flere svar end forventet, på et dumt indlæg.  ??? ::) :D

Venlig hilsen Vagn Andersen Sundbyen 5700