Hjælp til opslag i kirkebog på landsarkivet i Viborg

Startet af Susanne Lund, 26 Sep 2011 - 20:05

Forrige emne - Næste emne

Susanne Lund

Hej igen.
Jeg skal besøge min mor i aften. Jeg har printet hele emnet og vil gennemgå det med hende, så kan det være, der kommer flere detaljer ;o)

Og til dig Vivi - det var da pudsigt, at du har talt med nogen, der kender min onkel og tante.

Ha' en god dag - begge to.

Venlig hilsen
Susanne

Vivi Winther

#31
Hej Susanne, så får du lige Henning`s fødsel se kirkebogen 1906-1927 Skellebjerg, Løve, Holbæk,opslag  12 og det var så ham der var fadder ved din moders dåb  :). Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Hej igen har søgt Henning Worm Petersen og Thyra Gunhild Sylvia f Petersen`s vielse men ikke fundet, men de er viet inden din moders fødsel. Lidt til eftertanke, jeg tror du vil ramme ind i det samme som jeg selv, med fader til Kaj Rudolf og Henning, at der ikke er udlagt barnefader men blot står "Ukendt", dette venter jeg spændt på at hører, samt hvad tid Ane Margrethe er død.

Du skrev det var pudsig, at jeg havde snakket med en der kendte din familie, måske men jeg kender mange via mine jobs og vidste lige netop at han er barnefødt i det område  :). Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Hanne Bjørn

Hej Susanne
Vil lige gøre dig opmærksom på, at Ane Margrethes død nok ikke kan findes i Viborg.
Håber du får noget ud af dit besøg på LAK. Nyd det da det nok bliver din sidste mulighed for at besøge det gamle arkiv.
Nu har de jo nok begyndt at grave et stort hul foran arkivet til metrobyggeriet.
hilsen
Hanne Bjørn

Susanne Lund

Hej igen.
Undskyld, jeg har været fraværende her på det sidste, men her er et livstegn.....

Jeg fandt ingen nye informationer om min morfars familie i dag på Landsarkivet for Sjælland, så tak for al det, I har hjulpet mig med at finde ;o)

Jeg besøgte jo min Mor i sidste uge og hun kunne bekræfte mange af Jeres informationer og tilføjer:

Ravnsbækkerne flyttede til Horsens inden min mor kom i november 1945
Christian Ravnsbæk var også murer
min Mor har aldrig hørt tale om at Anna Margrethe havde arbejde, mens hun boede i Horsens
Ravnsbækkerne har også boet på Kyradservej
de har vist også boet i Krystalgade
min Mor errindrer, at de har boet på Højvangs Alle i Esbjerg
Venlig hilsen
Susanne

Vivi Winther

Hej Susanne, håber du havde en god tur alligevel, trods manglende informationer om din slægt?? 
Skal nok finde flere info til dig, det tager bare lidt tid.  :)
Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Hej har lige tjekket Frederiksværk for døde i 1963-1965, men ingen Henning...er du sikker på årstalet?? Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Susanne Lund

Hej Vivi.
På cykelturen på vej til arbejde slog det mig, om det måske kunne være Frederikssund og ikke Frederiksværk. Det vil jeg lige undersøge i weekenden ;o)

Venlig hilsen
Susanne

Lene Dræby Kottal

Hej Susanne

Jeg har sendt dig en privat besked angående Christian Petersen Ravnsbeck. Jeg ser ikke altid selv beskederne herinde, så derfor skriver jeg det også lige her i håbet om at du så får besked via e-mail.

Med venlig hilsen
Lene Dræby Kottal
Med venlig hilsen
Lene Dræby Kottal
Slægtsforsker og blogger
https://www.slaegtshistoriker.dk/blog/

Bente Petersen

Hej Susanne
Jeg faldt tilfældigt over din korrespondance. Vi er i familie, langt ude et sted. Min farfar var Henning Worm Petersen
kontakt mig, hvis du kan bruge oplysninger om den gren.
Hilsen
Bente Petersen