Familien Bak/Bach Lemvig

Startet af David Lynge, 30 Sep 2010 - 10:13

Forrige emne - Næste emne

David Lynge

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med familien Bak fra Lemvig. Helt præcist er det Ole Peder Møller Bak, som jeg leder efter, Hvornår han er født (omkring 1786-1787). Bak skrives også Bach.
Jeg ved han var Skipper og døde i Lemvig 2 apr. 1855 og var gift med karen Marie Nielsdatter. De havde en søn Isaak Møller Bak.
mvh David

Flemming A. Aasklint

Hej

Hedder han ikke Ole Peder Madsen Bak!
Det står der ved hans død og Isaaks dåb.



Samtlige personer i husstanden

Ringkøbing, Skodborg, Lemvig Købstad, Lemvig, Nørre Østergade, 47.2,

FT-1845, C1517

Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:

Ole Peter Madsen Bak   60    Gift      Tømmer arbeider   Nørre Lem Ringkjøbing amt
Karen Marie Nielsdatter   61    Gift      Hans kone   Flønder sogn Ringkjøbing amt
Mvh.
Flemming Aasklint
4500  Nykøbing Sjælland

Bent Mortensen

Hej David
Det må være dem her du søger han er født i  Lem Sogn

Husstand: Ringkøbing, Skodborg, Lemvig Købstad, 1834, een Familie, Øster Gade, Nr. 47

Løbenr i indtastning, Kildenavn, Alder, Køn, Civilstand, Kildeerhverv, Husstands/familienr., Matr.nr./Adresse, Kildestednavn, Kilde, Kommentar

293, Ole Bach, 48, M, Gift, Skipper, een Familie, Nr. 47, Øster Gade, FT-1834,
294, Karen Marie Nielsdatter, 48, K, Gift, hans Kone, een Familie, Nr. 47, Øster Gade, FT-1834,

Husstand: Ringkøbing, Skodborg, Lemvig Købstad, 1845, 47.2, Lemvig, Nørre Østergade

Løbenr i indtastning, Kildenavn, Alder, Køn, Civilstand, Kildeerhverv, Husstands/familienr., Matr.nr./Adresse, Kildefødested, Kildestednavn, Antal familier/hus

376, Ole Peter Madsen Bak, 60, M, Gift, Tømmer arbeider, 47.2, Nørre Østergade, Nørre Lem Ringkjøbing amt, Lemvig, 1
377, Karen Marie Nielsdatter, 61, K, Gift, Hans kone, 47.2, Nørre Østergade, Flønder sogn Ringkjøbing amt, Lemvig, 1

Husstand: Ringkøbing, Skodborg, Lemvig Købstad, 1855, 75 Fam 2, Nordre Østergade, Nr. 47

Løbenr i indtastning, Kildenavn, Alder, Køn, Civilstand, Husstands/familienr., Stilling i husstanden, Matr.nr./Adresse, Kildefødested, Kildestednavn, Handicaps, Trossamfund, Kommentar

415, Ole Peter Bakke, 68, M, Gift, 75 Fam 2, Forhenværende Skibsfører, Husfader, Indsiddere, Nr. 47, Lem, Nordre Østergade, , Lutheran,
416, Karen Marie Bakke, 72, K, Gift, 75 Fam 2, Hans Kone, Nr. 47, Flynder, Nordre Østergade, , Lutheran,
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Anne Mortensen

Kunne være ?

Ringkøbing, Skodborg, Nørlem, Huuse og deres Beboere i Nørre Lem Sogn, Engmarks Huus, 16. Familie, FT-1787, B5636
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Lars Nielsen Dørken 32  Gift Manden Huusmand og daglønner 
Johanne Pedersdatter 36  Gift Hans Kone   
Peder Christian Larsen 5  Ugift Deres Barn   
Anne Maria Larsdatter 9  Ugift Deres Barn   
Penelle Larsdatter 6  Ugift Deres Barn   
Ole Peiter Madsen 1  Ugift Pleiebarn Egtefød
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Blot nysgerrig hvem er forfatter til det 3. indlæg.
Der er ingen underskrift  ???
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bent Mortensen

Hej Anne
der må være en fejl for jeg kan skrive i Forum men kan ikke se at jeg lokket ind og der komme ikke noget frem om at lokke på
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Jette G. Jørgensen

For ikke at ødelægge Davids tråd helt, sletter jeg den sidste kommunikation med Bent.
Med venlig hilsen
Jette Gravers Jørgensen, Moderator

Besøg DIS-Danmarks hovedside www.slaegtogdata.dk - Støt foreningen og bliv medlem for 200 kr. årligt.

Anne Mortensen

Hej

Du finder Ole Peiter Madsen

Ringkøbing
Nørrelem 1736-1800
1786
opslag 211 neders på siden.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

David Lynge

Tak for hjælpen

det var lige det jeg manglede

mvh
David