J.C.W og K Hirschs fortegnelse

Startet af Anne Ravnskjær, 05 Nov 2010 - 21:02

Forrige emne - Næste emne

Anne Ravnskjær

Jeg har for et par dage siden haft mulighed for at søge i Hirschs fortegnelse over de danske og norske officerer m.fl. 1645-1814. Jeg fandt da også et par interessante personer.

Værket virker meget troværdigt med kilde angivelser. Det er jo godt, men her starter så mit problem.
For godt nok er der angivet kilder i teksten, men hvad er det for kilder.

Hvad betyder f.eks.: Infrgmt fra 1672 til 1675 (indk. sag 492/1675). Hvor finder jeg indk. sag 492/1675. Jeg har gennem pløjet Daisy uden at finde noget, der fik det til at ringe. I det kæmpe materiale er det som at lede efter en nål i en høstak.

Er der en som kender lidt til Hirsch, som kan fortælle mig, hvordan man knækker koden i Hirschs kildeangivelser.


Anne R


Michael Lundegaard Augustesen

Hej
Lidt banalt, men findes der ikke i bogen en side med henvisninger og forklaringer?
Med venlig hilsen
Michael Lundegaard Augustesen

Den, der sagde "Søg og du skal finde" var ikke slægtsforsker.
www.lundegaard-augustesen.dk

Jørn Christiansen

Hej Anne

Der er flere sider med beskrivelse af indholdet, de begynder således: se billedet

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Jørn
6950
www.christrup.eu
Vær venlig IKKE at bruge »Pers. besked«; send mail til: joern@christrup.eu

Anne Ravnskjær

Hej Jørn og Allen

Jo. det ser ud til at være banalt. Jeg læset ikke siderne foran. Havde ikke tid til den luksus, den dag jeg var på Slagelse Bibliotek. Set bagspejlets ulidelige klare lys - dumt!

På Slagelse Bibliotek har de Hirschs Fortegnelsen som mikrokort. Jørn har du selv affotograferet disse sider på Rigsarkivet, eller kan de købes et eller andet sted?


Mange tak for jeres svar
Anne R

Jørn Christiansen

Hej Anne

Jeg har fotograferet siderne på Herning Bibliotek
Venlig hilsen
Jørn
6950
www.christrup.eu
Vær venlig IKKE at bruge »Pers. besked«; send mail til: joern@christrup.eu

Carsten Hansen Eeg

hej :)
jeg ville høre om det kun er Slagelses og Hernings Almidelige biblioteker der har dem (på Film)? eller hvad? og kunne det være de havde dem på Erhvervsarkivet i Aarhus? eller skal man til Viborg?
med venlig hlisen: Carsten Eeg.

Jørn Christiansen

Venlig hilsen
Jørn
6950
www.christrup.eu
Vær venlig IKKE at bruge »Pers. besked«; send mail til: joern@christrup.eu