Johanne Margrethe Rasmussen

Startet af Maria Söderberg, 30 Sep 2010 - 15:11

Forrige emne - Næste emne

Maria Söderberg

Jeg søger efter oplysninger om min farmor, Johanne Margrethe Rasmussen, født i Hundstrup Sogn i Svendborg Amt, d. 3. maj 1875. Jeg savner bl.a. hendes dødsdag, samt død stedet. Forældrene var: Jens Peder Rasmussen, født i Sandby sogn d. 13 april 1837 og Trine, født Hansen, født i Ulbølle Sogn, Svendborg Amt d. 2 januar 1850.

Med venlig hilsen

Simon Rasmussen

Peter Kristiansen

Hvor langt kan du følge hende op i tid?
Hvor bliver hun gift?, hvor bliver hendes børn født?
M.v.h. Peter Kristiansen

Kamilla Cristofoli Bjørn

muligvis!?? :)

Navn: Johanne Margrethe Rasmussen   Alder: 3   Civilstand: Ugift
Erhverv: Deres børn   Fødested: do [Hundstrup]
Kilde: FT-1845  Amt: Svendborg   Herred: Sallinge   Sogn: Hundstrup   Stednavn: Hundstrup Bye
Matr.nr/adresse: Et huus   Husstands-/familienr: 40   Indtastningsnr: b6738   Løbenr.: 234
           
:::og her vises hele husstanden:

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Rasmus Sørensen 45  Gift  Huusmand, lever af sin jordlod Her i sognet [Hundstrup]
Johanne Rasmusdatter 40  Gift  Hans kone Egense sogn, Svendborg Amt
Karen Rasmussen 9  Ugift  Deres børn Her i sognet [Hundstrup]
Søren Rasmussen 8  Ugift  Deres børn do [Hundstrup]
Rasmus Rasmussen 5  Ugift  Deres børn do [Hundstrup]
Johanne Margrethe Rasmussen 3  Ugift  Deres børn do [Hundstrup]
Kristoffer Knudsen 2  Ugift  Pleiebarn do [Hundstrup]
Mette Kirstine Pedersdatter 23  Ugift  Inderste, spinder Vesterskjerninge sogn, Svendborg Amt
Johanne Andersen 1  Ugift  Hendes barn Her i sognet [Hundstrup]

Kamilla Cristofoli Bjørn

og dog..der var jeg lidt hurtig.:) fik ikke lige kigget på fødeår, men en med samme navn fra samme sogn:) men prøv DDD.dk>>"udfyld alle felter selv"

Anne Mortensen

I hvilket sogn har de farmor boet og blevet viet ?
I hvilket sogn er din far vokset op ?
I hvilket sogn er din far konf.

Venlig hilsen
Anne Mortensen
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Christel Pierson

Ikke at det gør den store forskel, men, som du kan se af KB 1842-1876 Hundstrup, Sallinge, Svendborg opsl. 121 nr. 5, så er din farmor faktisk født 5. maj 1875 og ikke 3. maj.

Jeg bor selv i Sandby, hvor din oldefar er født, så det er da ikke umuligt at jeg kan finde ud af noget om ham, hvis du er interesseret.

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen

Christel Pierson - 4912
@}-'-,-------

Christel Pierson

Din oldefars forældre boede i Tårs 4 km. fra mig. Det er et lille fiskerleje, og deres hus er der nok ikke mere, men jeg kan jo se efter.

Siden i din oldefars KB 1834 - 1853 Sandby, Lolland Nørre, Maribo opslag 8 nr. 9 er utydelig, så forældrenes navne er vanskelige at læse.

De må være flyttet før 1852-53, for din oldefar blev ikke konfirmeret i Sandby.

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen

Christel Pierson - 4912
@}-'-,-------

Christel Pierson

Hun blev ikke konfirmeret i samme kirke, som hun blev døbt i. Jeg har efterset konfirmationer fra 1888 og til 1891 i KB 1877-1891 Hundstrup, Salling, Svendborg opsl. 88-91.

Har du nogen idé om hvor familien kan være flyttet hen? Som andre har spurgt: Hvor i landet er din far vokset op?

Venlig hilsen

Christel Pierson - 4912
@}-'-,-------

John Christiansen

For mig ser det ud som om, der står Rasmus Jensen Slente og Maria Pedersdatter i Tårs.

Hilsen John

Christel Pierson

Det har du ret i, John! Jeg læser bare moderens navn som Anne (Marie) Pedersdatter.

Her er familien i FT 1834 - dvs. 3 år før Simons oldefar blev født. Det ser ud som om farmor er opkaldt efter sin faster.

Maribo, Lollands Nørre, Sandby, Taars, et Huus, , 81, FT-1834, B5722


Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Rasmus Jensen Slente   46   Gift      Huusmand og Dagleier   
Ane Marie Pedersdatter   32   Gift      hans Kone   
Ingeborg Rasmusdatter   4   Ugift      deres Barn   
Johanne Rasmusdatter   1   Ugift      deres Barn   


Men alt det ved Simon godt. Jeg søgte på Slente i Wikipedia (fordi jeg mente at det var et stednavn) og fandt familien fint optegnet her på

http://familytreemaker.genealogy.com/users/r/a/s/Simon-Rasmussen-1/GENE4-0002.html

Venlig hilsen

Christel Pierson - 4912
@}-'-,-------