Slægt til:Ane (Marie Abildgaard)Schrøder,Niels Andersen/(UrmagerDavid Fog,Viborg

Startet af Lise Østerberg Bahr, 09 Nov 2011 - 09:33

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr


Jeg går en tur i Per Schrøders fodspor (SCHRØDER SLÆGT) da min og hans vej krydsedes for ca. 1,5 år siden.

Derfor søger jeg søger slægten til Ane (Marie Abildgaard) Schrøder, gift med Tømrersvend fra Odense, Niels Andersen, gifter sig den 31. maj 1842 i Sankt Marie, Helsingør, Frederiksborg hvor også bor/opholder sig/en Peter Lindam 73 der er enkemand fra SVERIGE opholder sig også på adressen - jeg mener Niels og Peter senere følges ad til Viborg. Niels dør senere i en brøndulykke.

Da Niels og Ane bliver gift, bor de Helsingør Købstad, nr. 209 GROSKENSTRÆDE, 513 (FT-1845) B2596.

i 1842 ses de i Helsingør, Fredensborg, Sudergadens Nordlige Del, nr. 308, - 417-1845 - B2596. (jeg går ud fra at der bor en eller flere Købmandsslægter Schrøder - bl.a. i Fredensborg) - er hun derfra ?

Hvem kender til : Slægten - tilstødende slægter:  i Nordsjælland .v., og i Viborg (søskende - forældre - svigerfamilie) osv. ??

Sønnen Johan Peter Østerberg er på dette tidspunk 16 og ugift tjenestekarl i Odense, hvilken adresse og hos HVEM/ er han tjenestekarl  ?


Der er undervejs divergerende opfattelser af fornavne Ane Marie - (jf. Per Schrøder tidligere indlæg) kan nogen af Schrøderforskerne forklare dette - ?

Med venlig hilsen
I. Lise Østerberg Bahr

Regelsen

Hej

Urmager David Fog, var gift med Ane Marie Abildgaard Schreder
Venlig hilsen
regelsen

Lise Østerberg Bahr

Tak Regelsen.

Tak for dit svar Regelsen.

Interessant input. Jeg vil arbejde lidt videre med det, iidet jeg har jo ellers har truffet hende også i FOG slægtsbøger bl.a. Ole Fog slægt, som en SCHRØDER (oven i købet sammen med mennesker jeg - på anden måde har kendskab til).
Venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr


Hej Regelsen :  Hvor kan jeg finde hende / dem - få syn for sag´n ?
Venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Ane Marie Abildgaard Schrøder

født 11.maj 1805 Viborg. Datter af maler Frederik Schrøder og Dorethe Jensdatter. Ved Brylluppet 26 år - på Krabbesholm

Viet med David Fog født 23. november 1792 i Viborg. Bryllup 29. maj i Resen Kirke
Børn:
Maren Fog -             født 1. marts 1833 Viborg
Maren Fog -             født 29. sept. 1834 Viborg
Rasmus Ingvar Fog   født 6. febr. 1837 Viborg
Christiane Fog          født 4. juli 1839 Viborg
Christian Ludvig Fog født 11. april 1842 Viborg
Jens Dalsgaard Fog   født 25. Juni 1844

Intet om Joh. Peter Engvad? Østerberg der er er plejebarn hos hendes nye mand urmager David Fog.

Hvad har jeg evt. gjort fejl i ?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr