Hurtigt spørgsmål! . Når der står født: st. Joeseph i kbh, hvor er det??

Startet af Nicoline Rasmussen, 08 Nov 2010 - 19:47

Forrige emne - Næste emne

Nicoline Rasmussen

 . Når der står født: st. Joeseph i kbh, hvor er det??  synes ikke det står i kirkebogen under Kbh  :-\
Nicoline Rasmussen.

Jørgen Sørensen

Venligst Jørgen - 2300

Nicoline Rasmussen

hihi  ;)

Jeg har set det på FS. Der står simpelthen st. Joseph københavn.. men spørgsmålet er så, hvad jeg skal lede under nu?
Nicoline Rasmussen.

Jørgen Sørensen

Sikkert i nærheden af Griffenfeldsgade, hvis der ikke er arkivalier for hospitalet, har du brugt linket?

(Sankt Josephs Hospital er et tidligere sygehus i Griffenfeldsgade på Nørrebro i København.)
Venligst Jørgen - 2300

Nicoline Rasmussen

Nicoline Rasmussen.

Jørgen Sørensen

Prøv at skrive - arkivalier Sankt Josephs Hospital - i google
Venligst Jørgen - 2300

Nicoline Rasmussen

det har jeg netop prøvet, der kommer godt nok noget med at en fødselafdeling, men det er først fra 1900 et eller andet, og det er jo for sent, jeg søger året 1880 ? hhmm :-\
Nicoline Rasmussen.

Eli Lothardt Dahl

Hej Nicoline

Sct Joseph er et katolsk kloster. Der var en fødeafdeling under KBHs kommune op til ca. 1970.

Jeg ved ikke, hvor fødslerne blev noteret, men de er blevet noteret i den kirke, hvor dåben fandt sted. De katolske kirkebøger er ikke på nettet, hvis de blev noteret der.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Anne Mortensen

Fødslerne må vel også være noteret der hvor de har fundet sted og hvis Skt. Joseph har ligget i Griffenfeldtgade må disse være noteret i:

http://www.fogsgaard.org

Griffenfeldsgade

Kvarter: Udenbys Klædebo
Sognetilhør i 1890: Hellig Kors, Sankt Stefans
Sognetilhør i 1918: Hellig Kors, Brorsons
Øvrige forhold i 1918:
                 Postdistrikt: N
                  Politikreds: 6
                 Forsørgelsesdistrikt: 9B &10B
                 Værgerådskreds: ?
Ændringer:
1879. Parcelvej ændret til Griffenfeldsgade.


Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Leif Sommerdal

På det gamle forum læste jeg at fødsler fra  Skt. Joseph blev registreret i Hellig Kors sogn - uanset moderens adresse. Prøv det.

ref: http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,588824,588964

De bedste hilsner
Leif Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Kim Melchior

Hej,

Mine to brodre var begge fodt paa Sct Josephs fodeafdeling og vi var ikke katolikker. Den ene blev dobt i den lokale sognekirke, den anden blev hjemmedobt og derefter rog paa hospitalet (han var naesten 2 maaneder gammel), men hans daab var anmeldt til den lokale sognekirke hvor vi boede paa davaerende tidspunkt.

Saa jeg vil gaette paa at daaben skal soges i den lokale sognekirke hvor det saa end er.

mvh,

Kim Melchior  USA

Jane Mikkelsen

Jeg er selv født på Sct josephs hospital og står bøde i kirkebogen for Hellig kors og i Phillips sogn, hvor jeg er navngivet. Så mon ikke de fleste kan findes to steder, da Sct. Josephs hospital modtag fødende kvinder fra en stor del af København
Venlig hilsen
Jane Mikkelsen
2660

Thestrup-Bjørn

Min ene søn er i 1960'erne født på Skt. Josephs Hospital

- på hans dåbsattest står fødested: Hellig Kors sogn

---

Vi boede i nordvestkvarteret, og han blev siden døbt i "vores" sognekirke der (Folkekirken).
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Leif Bærtelsen

Citat fra: Thestrup-Bjørn Dato 09 Nov 2010 - 17:17
Min ene søn er i 1960'erne født på Skt. Josephs Hospital

- på hans dåbsattest står fødested: Hellig Kors sogn

---

Vi boede i nordvestkvarteret, og han blev siden døbt i "vores" sognekirke der (Folkekirken).

Ditto, datter :) døbt i Grundtvigskirken.
Leif Bærtelsen - 2670  - Legacy bruger

Nicoline Rasmussen

hellig kors sogn går ikke så langt tilbage ? :( jeg skal bruge året 1880. Og hvilket et er Phillips? det ka jeg ikk finde :-\
Nicoline Rasmussen.

Annelise Christensen

Hej.

Du kan pröve Sct. Johannes sogn.

med venlig hilsen
annelsie christensen

Nicoline Rasmussen

tak :) er netop gået i gang med den, men den er godt nok rodet   :-\
Nicoline Rasmussen.


Jane Mikkelsen

Hej Nicoline
Så skal du måske søge i Sct. Stefans sogn som foreslået. Her starter kirkebogen i 1872 og Sct. Josephs åbnede i 1875.
Filips sogn er på Amager.
Venlig hilsen
Jane Mikkelsen
2660


Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770