Kærbølling skole, Bredsten

Startet af Jette Mejnertsen, 11 Nov 2010 - 08:13

Forrige emne - Næste emne

Jette Mejnertsen


Jeg vil gerne høre her, om nogen kender til en skole i Kærbølling, Bredsten sogn?

mvh
Jette Mejnertsen
4340 Tølløse

Egon Sørensen

Hej Jette!



Joan Bedsted ved næsten alt om Bredsten.



http://www.bedsteds.dk/2989566


Mvh.

Egon Sørensen

Jette Mejnertsen


Tak for svar.
Jeg har været inde på Joan Bedsteds side, men jeg synes det ser ud som om har trukket en del oplysninger tilbage.

mvh Jette

Joan Bedsted

Hejsa.
Der var en skole i Kjærbølling. Den lå på Kjærbøllingvej 4 og blev nedlagt 1966.
Hilsen
Joan Bedsted.
Venlig Hilsen & Hygge Hejsa
Joan Bedsted.
Vejle.
www.bedsteds.dk

Jette Mejnertsen


Hej Joan.
Hvor dejligt at du læste mit indlæg, og tak for svar. Jeg har kørt igennem Kærbølling et par gange efterhånden, for at få mere  styr på slægten. Jeg kan næsten regne ud, at det må være der, hvor der er en del beboelse nu.
Måske jeg lige skulle kigge på Kraks, før jeg kloger mig mere.
Det var længe der var skole der, så er jeg da helt sikker på at min oldemor fra Kærbølling mark ikke skulle traske hele vejen til Bredsten i 1880erne.
Endnu engang tak for hjælpen.
mvh Jette

Joan Bedsted

Velbekomme Jette.

Kjærbølling forskole blev opført i 1922 og erstattede den gamle stråtækkede, hvor den lå eller om den lå på samme sted ved jeg ikke.

Der var jo også en forskole i Haraldskjær.

Når du kommer fra Vejle af motorfrafikvejen mod Billund, så drejer du til højre op af bakken efter Bredsten. Ca. midt på bakken skal du dreje til venstre lige over for antikforretningen, så kører du på Kærbøllingvej og kommer huset der.

Også Tak til Egon Sørensen, meeen alt om Bredsten ved jeg ikke.... men en hel del. ;0)
Venlig Hilsen & Hygge Hejsa
Joan Bedsted.
Vejle.
www.bedsteds.dk

Jette Mejnertsen


Det er fint Joan, bare jeg ved, at der har været en skole. Tænk hvis  jeg havde spurgt for 10 år siden, så havde der måske været nulevende, som havde gået i den stråtækte. Bare en tanke.

mvh Jette