Hvor finder jeg hvor denne svensker er født, men her i Dk.

Startet af Aase Jensen, 29 Dec 2011 - 12:06

Forrige emne - Næste emne

Aase Jensen

Hej alle der førsøger at hjælpe mig med at finde Anna Christina Nilsdotter

Først Hanna
Jeg er meget flov , men jeg tror simpelthen, jeg har ikke har forstået dig rigtig med hensyn til Anna født i Snarestad, fordi der lidt efter kommer en meddelelse at :
Den Anna du fandt i Lövestad er født d. 13/9-1837, døbt 14/9-1837, af Nils Andersson og Boel Jönsdr.
Hej Aase og Lise, den Anna som er født 13 sept. 1837 i Lövestad afgår ved døden 18 april 1864.

Kilde: Lövestad AI:11 (1862-1868) Bild 37 / sid 24 (AID: v111172.b37.s24, NAD: SE/LLA/13264)-------------------------
og så i en privat mail dateret 16-12-2011
Jeg tror jeg har fundet Anna Christina. Lise, er du sød og søger lidt længre bagud i tiden.

Her kommer først det jeg har fundet i kilden Emibas (cd)

Post 494364
Lindholm, Anna Christina
Ogift kvinna
f. 8/5 1837 i Malmö, Malmöhus län (Skåne)       bemærk at 8/5 måske har blivet 8/9 i de danske kirkebøgerne!
Utvandrad 27/4 1856 från L, Malmö garnisonsförs, Malmöhus län (Skåne)
till Köbenhavn amt, Danmark

Källa: Husförhörslängd, s. 51
Emibas emigrationsakt: Malmö garnisonsförs M 1856 006
Onormerade namnformer:
Destinationsort: Köpenhamn
Destinationsland: Danmark

Derfor troede jeg ikke det var rette personer, men meget flov over at have misforstået de to Anna Snarestad og Løvestad
Jeg har nu set i Ft. 1870 Aarhus og der står fødestedet også kun som Sverige efter hvad jeg kan læse.
Venlig hilsen

Aase


Eva Morfiadakis


Anna C. Lindholm kan jag inte "köpa" rakt av förrän jag fått veta faderns förnamn. Heter han Nils kan det vara hon, men det står ju inte Malmö i FT 1860. Det kan man vara helt säker på. Anna L. är ingen kandidat.

Eva M
Eva M

Aase Jensen



Hej Inge-Lise

Tak for de fotos. som jeg vil prøve at udskrive og se om jeg kan få lidt mere sammenhæng i teksten

Venlig hilsen :D
Aase

Eva Morfiadakis

Ett litet påpekande ang. Anna från Snårestad. Hon står som utvandrar i okt. 1855.
Anna i Lyngby kom ett par år senare, då i sällskap med några andra från Malmöhus län.

Är det verkligen rätt person?

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis


I Brandstad församling ligger orten Sjöbo. Kan det vara den i vigselboken som blivit Sø...

Eva M
Eva M

Hanne B-son

Hej igen, Brandstad är med i Embas, men ingen Anna Nilsdotter därifrån  :(


mvh Hanne

Hanne B-son

Hej Aase, der var det som jeg ikke kunde finde, jeg har altså sendt det i et privat mail til dig og Lise E.

Har du søgt noget om denne Anna Christina i de danske kirkebøgerne?


venlig hilsen Hanne

Hanne B-son

Hej Eva, Anna Christina Lindholm är fosterbarn hos ett par där mannen heter Lindholm i efternamn. Anna Christina är oäkta dotter till ?? nu minns jag inte namnet.

I mitt privata mail till Aase och till Lise E. som tidigare bistått med hjälp också skrev jag att Anna Christina kanske har ändrat sitt efternamn till hennes biologiska fars efternamn i samband med flytte till DK.

Aase, har du kvar mailet, lägg ut det här så alla kan se innehållet  ;)


mvh Hanne

Aase Jensen

 Hej Hanna
Her er hele mailen dateret 16-12-2011
Hej Aase og Lise, nu får i samme mail fra mig :-)
Jeg tror jeg har fundet Anna Christina. Lise, er du sød og søger lidt længre bagud i tiden.

Her kommer først det jeg har fundet i kilden Emibas (cd)

Post 494364
Lindholm, Anna Christina
Ogift kvinna
f. 8/5 1837 i Malmö, Malmöhus län (Skåne)       bemærk at 8/5 måske har blivet 8/9 i de danske kirkebøgerne!
Utvandrad 27/4 1856 från L, Malmö garnisonsförs, Malmöhus län (Skåne)
till Köbenhavn amt, Danmark

Källa: Husförhörslängd, s. 51
Emibas emigrationsakt: Malmö garnisonsförs M 1856 006
Onormerade namnformer:
Destinationsort: Köpenhamn
Destinationsland: Danmark
Hvorfor tror jeg så at det kan være hende? Jeg har søgt i kirkebøgerne og fundet at hun på en tidspunkt bliver plejebarn hos husaren Carl Gustaf Lindholm og hans kone.
Anna Christina er uægte datter till Eleonora M....(efternavnet kan jeg ikke tyde helt) Det gør jo så at jeg mener at når hun kommer til Danmark så tar hun efternavnet Nilsdotter efter hendes biologiske far med fornavnet: Nils.

Lise, her får du et par kildeangivelser

Malmö garnisonsförsamling AI:10 (1845-1851) Bild 25 / sid 21 (AID: v102998.b25.s21, NAD: SE/MSA/00568)

Malmö garnisonsförsamling AI:11 (1848-1852) Bild 56 / sid 51 (AID: v102999.b56.s51, NAD: SE/MSA/00568)

Malmö garnisonsförsamling AI:12 (1851-1856) Bild 57 / sid 51 (AID: v103000.b57.s51, NAD: SE/MSA/00568)


Hvad mener I om dette? Hvis du Lise, kan finde hvornår hun kommer til familien som plejebarn så må vi håbes på at fødesognet er angivet. :-)


Venlig hilsen Hanne
Hej Aase, jeg har sendt et privat besked til dig på DIS men du får det også her i et privat mail.



Hvad står det i kirkebøgerne om Anna ved børnens fødsel, dåb, konfirmation, vielse?

Ved dåben, er der nogen fra den svenske familie der står fadder? Navn? Sogn?

Afgik Annas mand ved døden inden hende? Hvad står det om Anna i kirkebogen ved hans død?
Jeg har ikke flere oplysninger, der står intet ved børnenes dåb, angående svenske personer.
Det tætteste er, da Anna ankommer til Lyngby 5 dec. 1856 er det i selskab med flere svenske fra Malmøhus Len og de tager alle arbejde på Lyngbygaard.

Jeg har kun den FT. fra 1901? hvor fødedatoen står og så, at hun kom fra Malmøhus Len og ved død hendes mellemnavn

Intet ved mandens død Laurs/Lars/Hans Peter Petersen død 1 apr. 1902 i Aarhus Vor Frue opsl. 228 i 1901-1905(øverste?)
samme kirkebog Anna's død opslag 313

Ft 1901 Langelandsgade Aarhus opslag 75
Der står fødedato 8 sep. 1837

Så de eneste spor der er, er:
Anne Kirstine/Kristine/Christina Nilsdotter født 08-09-1837 og kom fra Malmøhus Len d. 5 dec. 1856 til Lyngbygaard, Lyngby Sogn
i følge det jeg har fundet på opslagene

Så sidste mulighed var om hun fandtes i udrejse fra Sverige,
Indrejse i Dk. kan jeg ikke finde hende

Det er meget venligt af dig, at tænke på mit problem, det er mine Oldebørns Aner på deres Morfars side.

Venlig hilsen
Aase





Eva Morfiadakis

Hanne,

I Emibas står hennes födelseförsamling angiven som Malmö. Vid den här tiden kan det bara vara Malmö Caroli eller Malmö S:t Petri (och naturligtvis Garnisonsförs., ev. också Hospitalsförs.). DDSS verkar ha en lucka under 1830-talet. Det är väl omöjligt att ingen Anna har födds där på 10 år.

Eva M
Eva M

Hanne B-son

Hej, denna Anna Christina är född i Malmö Garnisonförsamlingen. Jag tror dock mer och mer att hon inte är den som Aase söker. Malmö Garnisonförsamling kan inte bli något på Sör.. i de danska kyrkböckerna.

mvh Hanne

Lise Eskildsen

Hej Aase.

Jeg har fulgt med fra sidelinien, og har efter de foreslag, der har været, kigget i kirkebøgerne.

Jeg skriver her hvad jeg fandt.

Törnsfall/Kalmar, ingen Anna.
Tranefall/Målilla/Kalmar, ingen Anna.
Framstad/Älvsborg, ingen Anna.
Brönnestad/Kristianstad, ingen Anna

Frillestad/Malmöhus.

Anna född 13/11-1837 af Nils Nilsson och ( ?) Hansdotter.

Brandstad/ Malmöhus.

Anna född 12/5-1837, af Nils Nilsson och Mätta Petersdotter.

Med hensyn til Anna Cathrine, som er i pleje hos Kaptain Lindholm, er du  i tvivl om ham, da hun er uægte og jeg kan ikke finde en fader, og at hun udrejser til Danmark, som Anna Cathrine Meisner. Moderens efternavn. Jeg kom også i tvivl, pga. af efternavnet.

Jeg ser så efter Anna Nilsson født 6/5-1837 i Sövde, men jeg taber sporet af hende i 1848.

Lige nu, er jeg løbet tom for ideer, til at finde din Anna Nilsson.

Hilsen Lise :)




Aase Jensen


Hej Hanna-Eva og Lise

Min Anna Christine, hun ER altså et problem, som jeg nu nok må opgive alt om.
I har alle gjort et godt stykke arbejde, som jeg takker rigtig mange gange for. :D

Den eneste mulighed er så her i DK, at finde et eventuelt skifte efter Anna,
MEN hvor findes det, hvor kan jeg søge, hvem ved det.
Anna døde 18-12-1904 i Vor Frue Sogn, Aarhus(opslag 313 i 1901-1905 øverste), der står intet om skifte.

Venlig hilsen
Aase

Aase Jensen



Hej
Eva var så venlig at komme med et bud mere på denne tråd
http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,26406.0.html

og der satte jeg så også dette ind, som er set efter, om Anna skulle være født, disse steder

Tuve/Sätksta/Södermands Län
Tuve/Sidensjö/Väster Norrlands Län
Töve/Södra Ving/Älvsborg
Truve/Väse/Varmlands Län
Tave/Leksand/Kopparbergs Län
Teve/Färila/Gävleborgs Län
Teve/Järvsö/Gävleborgs Län
Tive/Väddö/Stockholm
Tjufve/Tryserum/Kalmar
Tuna/Kalmar
Tjörve/Sorsele/Västerbortens Län
Turve/Friggeråker/Skaraborgs Län.

Det er Lise som har haft meget travlt med at lede, men uden resultat.

Er meget glad for den respons der har været, tak
Venlig hilsen :D
Aase

Eva Morfiadakis

I FT 1870 bor de på Studsgade 46, opslag 66. Tyvärr står det bara född i Sverige. Hennes ålder uppges vara 30.

Eva M
Eva M