famile til Corinta

Startet af Kai Nielsen, 29 Dec 2011 - 17:59

Forrige emne - Næste emne

Kai Nielsen

Jeg er igang med slægtning til Laura Eli Korintha Dennow, født Meggele 16-12-1912 mener at hun havde en bror som hed Finn.
Med venlig Hilsen
Kai Nielsen
Iaknielsen@gmail.com
2770 kastrup

Flemming Willum Petersen

Hej Finn, og velkommen til

Hvorfor bruger du Kais bruger?
Og hvad drejer din forespørgsel sig om?

Leder du efter nogen der tilfældigvis forsker i den samme slægt, eller hvordan skal
dit indlæg forstås?

Husk at læse "Sådan skriver du et godt Indlæg", så tror jeg at du meget
nemmere vil "få bid".

Mvh. Flemming Willum Petersen
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Kai Nielsen

Jeg hedder Kai og leder efter en bror til Corinta som hed Finn
Med venlig Hilsen
Kai Nielsen
Iaknielsen@gmail.com
2770 kastrup

Anne Mortensen

Hej Kai

Hvor i landet er vi ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Flemming Willum Petersen

Haha, undskyld Kai, jeg synes at der stod "Mvh. Finn" til sidst i indlægget.

Jamen, vi kan godt prøve at hjælpe dig, men vi får nok brug for at vide hvor Corinta er født (sogn og opslagsnummer)
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.


Kai Nielsen

Jeg er på bar bund hvor hun kommer fra det eneste jeg ved er at det er June Belli´s mor og at hun måske var i familie med min farmor, som stammer fra Esbjerg. 
Med venlig Hilsen
Kai Nielsen
Iaknielsen@gmail.com
2770 kastrup

Flemming Willum Petersen

Det ville være en god ide at begynde at søge i Næstved i hvert fald, eftersom Frands Meggele på Politiets Registerblade er født der. Der må næsten være en familiær forbindelse med det efternavn.
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Anne Mortensen

Ja, men han kommer fra Bagsværd i 1917 hvor datteren kunne være født, men der er endnu ikke lagt kirkebøger ud på AO.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

#9
Har du læst dette:

http://www.danskefilm.dk/index2.html
-------------------

Ser nu linket ikke viser den ønskede side

Søg Google: Corinta
og der vises en side med oplysninger om Peter Belli hvor også svigerfamilien nævnes.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Alice Oppenheim

"...Bagsværd i 1917 hvor datteren kunne være født, men der er endnu ikke lagt kirkebøger ud på AO."

Bagsværd Kirke er først bygget i 1976 af Jørn Utzon. Der har været kirke i Bagsværd før. Den blev dog revet ned i 1500-tallet, da man skulle reparere Bispegården. Man benyttede derefter Gladsaxe Kirke. Men jeg finder hende heller ikke der?

Alice Oppenheim

Ka´ man ikke ringe og spørge June?

Alice Oppenheim

Frands Daniel Leonard Meggele, 28-3-1884, Næstved er søn af Skjærslipper Chr. Ferdinand Meggerle og Hustru Larsine Christine Mundeling? i Næstved (se Sct Morten, opslag 9) — men det er jo langfra sikkert, han er Far til Corinta?

Kigger man sig lidt omkring i Præstø Amt, findes flere med navnet MEGGERLE (eller af-arter deraf) — en er endda Karussel-ejer :)

Præstø, Baarse, Snesere, Tappernøje, -, 401, FT-1921, D5148
Theodor Martin Adolf Megeli 13/6 1850 Gift Husfader Karusselejer Alsted
Birthe Marie Megeli 12/5 1855 Gift Husmoder  Næstved

Birthe Hollingbery

Bare en kort bemærkning.

Jeg blev konfirmeret i Bagsværd Kirke i 1958. Dengang var det en barakkirke,der lå ca det samme sted, hvor det nye ikon ligger.

Hvis KB ikke er på AO, må den vel ligge på arkiv (jeg var lige ved at skrive LAK - men hvor kan de nu ligge?)

Venlig hilsen
Birthe

Frank Green

#14
Korinta's dåb finder du her.

Roskilde,Voldborg,Kirke Såby 1892-1921 opslag 121 nr.18

Hendes mor:

Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
  Marie Justine Dorthea Vilhelmine Roasaline MEGGERLE    
 Sex: F    

--------------------------------------------------------------------------------
   
Event(s):    
Birth: 05 Dec 1885  Place: <Karlebo, Frederiksborg, Denmark>
Christening: 28 Feb 1886  Place: Karlebo, Frederiksborg, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
   
Parents:    
 Father: Christian Ferdinand MEGGERLE
 Mother: Larsine Christine M.

--------------------------------------------------------------------------------
   
Source Information:    
 Batch Number: C221275
 Source Dates: 1886 - 1886
 Film or Fiche Number: 300734
 Collection Details: Karlebo; Den Danske Folkekirke

Lidt flere søskende til moderen.

Vital Records Index - Denmark
2. Karola Andrea Franciska MEGGELE - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 18 Aug 1888 Karlebo, Frederiksborg, Denmark
3. Alvilda Alexandra Francieka MEGGELE - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 30 Aug 1889 Karlebo, Frederiksborg, Denmark
4. Ernhardt Justus MEGGELE - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 17 Jun 1887 Karlebo, Frederiksborg, Denmark
Matches: Vital Records/Denmark - 3

Og så ham Frands som Alice Oppenheim har fundet.
Han er så onkel til Korinta.

Lis B. Jensen

Citat fra: Birthe Hollingbery Dato 30 Dec 2011 - 08:22

Hvis KB ikke er på AO, må den vel ligge på arkiv (jeg var lige ved at skrive LAK - men hvor kan de nu ligge?)


Rigsarkivet - som nu er slået sammen med LAK
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Birthe Hollingbery

Hej Lis

Tak for din reaktion. Ja, jeg er klar over, at LAK er lagt sammen med RA; men jeg vidste ikke, om de KB, der ikke er lagt på nettet overhovedet er tilgængelige, eller om de ligger gemt af vejen.

Det viste sig så i denne tråd, at der slet ikke var brug for Bagsværds KB. Men det er alligevel dejligt, at der er nogle som dig, der læser trådene grundigt og reagerer.

Venlig hilsen og godt nytår.
Birthe

Kirsten og Hans Toudal

Det er rigtigt at Corinta havde en bror som hed Finn
Finn Henner Meggerle er født 8. juni 1914 Nyvangsvej 22, Gavlen, Randers, død 20. december 1997 i Malmø.
søn af Anders Julius hemmingsen og Marie Justine Dorthea Wilhelmine Rosaline Meggerse

Han har 2 børn Lone og Beth

Finn havde også en søster som hed Vanda

Finn er formentlig adopteret af Viggo Henner Kristensen og og Jensine Kristensen, som er noget af min familie.

Med Venlig hilsen
'
Kirsten Toudal

sanne rasmussen

Hej Kai

jeg sidder lige og leder efter noget familie i Maribo og støder så på navnet Meggele og en klokke ringede, at jeg havde set det navn i DISforum.
Der bor en stor Meggele familie, der er omrejsende i maribo 1921
Se AO. Søg i FT 1921 Maribo. Vælg gaden Nørresøvej( og IKKE Nørresøgade). Det er det sidste opslag nummer 27
Her hedder familefaderen C.F Meggele som forhandler papirblomster og træting. Hustru Larsine.Der er 8 børn, hvoraf der er en Frands og en Vanda. Børnene er født forskellige steder i landet. Der står nævnt, at de er katolske

Mvh
Sanne Rasmussen

Anette Meggerle Stolt

Hej Kai. Jag kanske kanhjälpa dig. Finn är min morfar. Hör gärna av dig.

Vill även göra ett tillägg till Kirsten Toudal. Finn blev aldrig adopterad av Viggo och Ina, men betraktade de som sina föräldrar och jag kallade alltid Ina för Oldemor. Jag och min mamma, Lone, pratade faktiskt om Ina senast idag!

Anette

Lis B. Jensen

Hej

i 1916 findes de på Stationsvej i Vordingborg Købstad - opslag 51
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Lis B. Jensen

Hej

Findes i Vordingborg Købstad 1921 - Masnedsund opslag 3
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/