Magda Kirstine Marie Simonsen født 16/4 1896 Vissing Galten.

Startet af Jorri Søgaard, 02 Okt 2010 - 16:00

Forrige emne - Næste emne

Jorri Søgaard

Jeg søger viden om Magda Kirstine Marie Simonsen født 16/4 1896 Vissing ved Galten. Hun er min farmor, som jeg aldrig har mødt,da min far blev sat i pleje som spæd. Jeg håber der er nulevende slægtninge af hende, som jeg måske kan få kontakt med.Jeg er helt ny ud i slægtsforskning og søger al den hjælp jeg kan få.

Med venlig hilsen

Jorri Søgaard

Christel Pierson

Du har sikkert set hendes fødsel og dåb i KB 1892 - 1914 Vissing, Galten, Randers, opslag 36 nr. 1. Jeg har vedhæftet et udklip.

Heraf fremgår det at hendes forældre er husmand og murer i Vissing Kristen Simonsen og hustru Kirstine Simonsen 40n år.

Hun blev døbt 21. juni. Den ene af fadderne,  Murer Simon Nielsen af Galten Mark, er sikkert hendes farfar - altså din tipoldefar.



[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen

Christel Pierson - 4912
@}-'-,-------

Christel Pierson

I samme KB opslag 92 nr. 2 står at Magda blev konfirmeret 13. april 1910 i Galten kirke. Heraf fremgår det at hendes mors pigenavn er Kirstine Hansen.

Jeg har vedhæftet et udklip.



[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen

Christel Pierson - 4912
@}-'-,-------

Anne Mortensen

Hej

FT 1906
Randers
Vissing
opslag 30
viser familien og  med en sikkert en farmor
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

#4
FT 1911
Vissing
opslag 16
Magda og familie
----------------------
Prøv selv at søge hende i FT 1916 om hun stadig er hjemme.
-----------------------
Hvis ikke du har et password til AO se her
http://www.sa.dk/ao/
Tryk på ny bruger.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Christel Pierson

Og hvis du ikke finder Magda i FT 1916, kan du måske i hvert fald finde flere oplysninger om hendes familie - forældres fødselsdata f.eks.
Venlig hilsen

Christel Pierson - 4912
@}-'-,-------

Jorri Søgaard

Citat fra: Christel Pierson Dato 03 Okt 2010 - 10:52
Og hvis du ikke finder Magda i FT 1916, kan du måske i hvert fald finde flere oplysninger om hendes familie - forældres fødselsdata f.eks.

Jeg kan ikke finde Magda i 1916, da er der kun forældrene tilbage, og fra 1921 er familien helt væk. Jeg har prøvet family search, men kan ikke finde mere om dem, evt. død. Jeg ved dog at Magda fødte min far 12. November 1923 i Dalum sogn i Odense, hvor der i kirkebøgerne står, at hun har adresse i sognet. Denne har jeg fundet og set på folketællingerne i både 1921 og 1925, men hun er ikke registreret der. I kirkebogen fra fødsel/dåb står der at hun er ugift og der er en udlagt barnefader Jens Marinus Pedersen,i Esbjerg, bosiddende Skolegade 32. Ham har jeg også søgt på i folketællingerne på adressen uden held. Desuden står der også at Magda var bosiddende i Esbjerg 16mdr. før fødslen og derfor registreres min fars fødsel også i Esbjerg. Denne registrering er dog meget mangelfuld og giver ikke yderligere oplysninger. Jeg er løbet ind i en blindgyde nu, vil rigtig gerne vide om Magda har fået flere børn, som evt. kan eftersøges. Desuden også hvad der måtte være om min farfar Jens Marinus Pedersen.

Anne Mortensen

Søgt på
http://www.eba.esbjergkommune.dk/Esbjergs%20historie/Esbjerg-databaser/Borgerdatabase-1.aspx

Borgere optaget i skattemandtalslisterne i 1919

Efternavn: Simonsen
Fornavn: Magda
Fødselsdato: 16-04-1896

Fødested: Vissing
Gade/vej: Kongensgade
Gade-/vejnummer: 43
Stilling: Elev
Status i husstand: ugift
Tidligere bosættelse: Vissing
------------------------------------
2 x Jens Marinus:

Borgere optaget i skattemandtalslisterne i 1919
Din søgning resulterede i 2 borgere

Efternavn: Pedersen
Fornavn: Jens Marinus
Fødselsdato: 18-02-1896
Fødested: Tistrup
Gade/vej: Kongensgade
Gade-/vejnummer: 28
Stilling: commis
Status i husstand: ugift
Tidligere bosættelse: Tistrup

Efternavn: Pedersen
Fornavn: Jens Marinus
Fødselsdato: 11-12-1880
Fødested: Siia
Gade/vej: Skolegade
Gade-/vejnummer: 19
Stilling: Skomager
Status i husstand: Mand
Tidligere bosættelse: Struer
---------------------------------------------
Normalt kan man også søge på gadenavn og nr. for at se hvem de bor sammen med, men dette lykkes ikke  i dag.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

FT 1921
Ribe
Esbjerg
Kongensgade ulige nr.
opslag 52
Magda Simonsen
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jorri Søgaard

Citat fra: Anne Mortensen  link=topic=263.msg1182#msg1182 date=1286111804
FT 1921
Ribe
Esbjerg
Kongensgade ulige nr.
opslag 52
Magda Simonsen

Hej Anne.
Rigtig mange tak for hjælpen. Jeg mener nu at have fundet Magda via skattelisterne i Esbjerg Kommune indtil 1956. Det lader ikke til at hun har giftet sig. Hun er flyttet en del rundt, men jeg kan ikke finde ud af om hun har fået flere børn. Jeg tror hun har adresse i Torvegade 41 i 1932. Hvis du har flere ideer vil jeg gerne høre fra dig.
Fandt Jens Marinus, jeg har hørt han skulle være en del ældre end hende, så ham i Skolegade 19 er nok ham jeg søger. har fundet familien i FT 1925.
VH
Jorri Søgaard