Hartmann Slægten

Startet af Michael Hartmann Larsen, 29 Jan 2012 - 11:32

Forrige emne - Næste emne

Michael Hartmann Larsen

Jeg søger op lysninger om Jacob Hartmann født ca. 1780 far til Andreas Heinrich Hartmann født 19 Dec. 1819 i ålborg
Mvh. Michael Hartmann Larsen

Hans Peter Christiansen

Hej Michael.

Kan det være ham her?

Aalborg, Fleskum, Aalborg Købstad, Roldgyden, 6 Rode, , 425 (401a), FT-1850, C9967
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:

Jacob Hartmann   64    Gift      pensionist husfader   Hallund Hjørring Amt
Mette Pedersen   47    Gift      hans kone   Hadsund?? Aalborg Amt
Marcus   13    Ugift      hans søn   Aalborg Aalborg Amt
Anton Chrestian   9    Ugift      hans søn   Aalborg Aalborg Amt
Amosia Emilia   6    Ugift      hans datter   Aalborg Aalborg Amt
Jens Peter   17    Ugift      hans søn underofficer ved 11te Bataillon   Aalborg Aalborg Amt
Mvh HP

Michael Hartmann Larsen

Årstallet er ikke helt ved siden af han skulle være gift med en Karen Pedersen født ca. 1785 i København og de fik i hvertfald 2
børn Andreas Heinrich Hartmann f. 19 dec. 1819 og Catherine Birgitte Hartmann f. ca. 1817
mvh. Michael

Lissa Pedersen

Her er familien i 1845, hvis du ikke har dem:

aalborg, Fleskum, Aalborg Købstad, Roldgaden, No. 401 a, 20, FT-1845, A4473
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jacob Hartmann 58  Gift  Batalios-Tambur Haag i Holland
Mette Petersdatter 42  Gift  hans Kone Hornum [Aalborg]
Jens Peter Hartmann 11  -  deres Barn Aalborg
Jacobus Hartmann 9  -  deres Barn Aalborg
Marinus Hartmann 7  -  deres Barn Aalborg
Anton Christian Hartmann 3  -  deres Barn Aalborg
Emma Cecilie Hartmann 1  -  deres Barn Aalborg

Og i 1840:

aalborg, Fleskum, Aalborg Købstad, Rolgyden, No 401, 401 F1, FT-1840, C5067
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jacobis Hartmann 53  Gift  Regimentstambor ved 3de J: J: R: 
Mette Pedersdatter 36  Gift  hans Kone 
Caroline Marie Hartmann 11  Ugift  deres Børn 
Else Bergitte Hartmann 9  Ugift  deres Børn 
Jens Peter Hartmann 7  Ugift  deres Børn 
Jacobis Hartmann 5  Ugift  deres Børn 
Marinus Hartsmann 3  Ugift  deres Børn

Hilsen Lissa

Hans Peter Christiansen

Hej igen.

Hans første kone, Karen Pedersen er måske død - og så bliver han gift med Mette:

JACOB HARTMANN    
    Male         Family
         
Event(s):
   Birth:
   Christening:
   Death:
   Burial:
         
Marriages:
    Spouse:     METTE MARIE PETERSDR    Family
    Marriage:     
04 NOV 1828      Budolfi, Aalborg, Aalborg, Denmark
Mvh HP

Michael Hartmann Larsen

Det er tæt på Jeg har bare ikke kunne finde Karen Pedersen døds tidspunkt og en folketælling hvor der er nogle af de fælles børn

Mvh Michael

Hans Hartmann

 ::)Hej
Min tip-tip oldefar var Jacobis Hartmann fra Haag. Familien fortalte at han var tamburgmajor i den Slesvigs-Holstenske hær, at han var gift 2 gange og havde tilsammen 32 børn.
I køge byarkiv står vedrørende min oldefar:
Carl Cristian Hartmann
Bundt- og hattemager, Brogade 8 (Mtr. 10), Køge. Født den 10. december 1844 i Spørring - død den 9. januar 1915 i København.
Viet den 28. juni 1868 i Trinitatis Kirke med Anne Marie Cristine Meisner, datter af hattemager C. C. Meisner, Køge - født den 14. januar 1841 i Køge - død den 16. maj 1922 i København. Søn af skrædder Andreas Heinrich Hartmann, født 1820 i Ålborg, og Ellen Marie Rasmusdatter, født 1819 i Hæst.
Hans fader var overjæger Jacobus Hartmann, født 1786 i Haag og Mette Marie Pedersdatter, født i 1802 i Hornum. Har muligvis været gift 2 gange, 1. gang med en kone med efternavn Schultz. Fik dansk indfødsret i 1815. CCH var oprindelig bundtmager og bosatte sig i Køge, først i Brogade Mtr 235 (folketællingsliste 1870) senere i Brogade Mtr 10, hvor han havde egen forretning. Måtte i 1886 ophæve denne og forsøgte at starte en virksomhed i København, og da dette så ud til at lykkes, hentede han familien til København, hvor han efterhånden oparbejdede en god virksomhed, København Vadsækkefabrik. Denne lå på Sofievej 15, senere Vorsåsvej, hvor familien så boede i etagen ovenover, hvor CCH døde i 1915. Hans enke flyttede til Jacob Danefærdsvej 13, hvor hun levede af rentepenge fra virksomheden, der senere blev til Kuffert og Rygsækkefabrik og drevedes af den yngste søn Henry G. Hartmann, der dog senere måtte ophæve den.
/hans

Gitte Daphne Lætgaard Tinning

Jeg er meget interesseret i at komme i forbindelse med Hans Hartmann (bruger nr. 19344), der i denne debat fra 2012 har skrevet om en Henry G. Hartmann.

Den pågældende 'Henry G. Hartmann' var min oldefar, og jeg kan se, at Hans har fat i den lange ende mht. dén linje af min familie, og håber meget, at kunne komme i kontakt med ham.

Jeg ved at Henry Goliath Hartmann bliver gift med Olga Kristine Elisabeth Andersen den 18. november 1910. De får 2 børn : Min morfar Børge Henry Hartmann, og Inger Olga Hartmann.

Håber meget, at jeg herigennem kan få kontakt til Hans Hartmann, og udveksle lidt informationer om 'familien' - (det er hans indlæg sidst i debattråden, jeg henviser til her --> https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=27937.0)


K. Thidemann

Hej Gitte

Se under Hans Hartmanns navn, der finder du hans e-mail.

Husk du må ikke skrive den her i forum på grund af spam.
mvh K.Thidemann 9000