2 kirkebøger for Sønder Skast sogn vises under Ballum sogn - Tønder amt

Startet af Christian Konstmann Autzen, 13 Feb 2012 - 14:07

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

For efterhånden nogen tid siden gjorde jeg Statens Arkiver opmærksom på, at der var kirkebøger for Sønder Skast sogn, som blev vist under Ballum sogn, alt Tønder amt.

Nu kan jeg så se, at de har rettet ind - men dog kun på den måde, at de har ændret sogneteksten Ballum til Sønder Skast for de 2 kirkebøger; de vises fortsat under Ballum sogn på AO.

Årsagen kan givet have en gyldig forklaring, jeg kan blot ikke se den. Sønder Skast sogn findes og har gjort det i mange år, og der er da også kirkebøger for Sønder Skast sogn optaget under Sønder Skast. Men de 2, som jeg har givet oplysninger om til Statens Arkiver, de findes fortsat under Ballum sogn - dog nu med den korrekte angivelse af "Sønder Skast".

Så - her blot en henvisning til de, som søger netop disse 2 kirkebøger for Sønder Skast sogn, se under Ballum sogn.

Hilsen
Christian


Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

John Nielsen

Hej Christian

Det var godt at du fik dem til at ændre navnet, det var da et stykke af vejen.
Oveni så starter copulerede 1845, så 1845-1944 FVD istedet for 1862-1944 FVD.

Jeg tilføjer dem til AO-Rebus listen: http://www.denjyskekirkebog.dk/Div/AO-Rebus.txt

Hilsen John Nielsen