Udlagt barnefader Mads Christian Pedersen af Nyborg 1877

Startet af Else Marie Rasmussen, 04 Okt 2010 - 19:55

Forrige emne - Næste emne

Else Marie Rasmussen

Jeg søger Carl Emils far, han fremgår af dåbsattesten og i kirkebogen:
Søndersø, Skovby, Odense 1871-1891 opslag 17
1877
Født: 12. Januar Carl Emil Pedersen
Døbt: i Kirken
Forældre: Moder Ane Kirstine Andersen på Holmene og udl(lagt) Barnef(ader) Mads Christian Pedersen af Nyborg.

Faddere: Baaret af Moderen; Fadd. Hans Hansen på Margaard, Hmd (husmand) Anders Andersen i Vedby, (??) og Inds(idder) Carl Nielsen.

Anmærkning:  Dette Barns Fødsel meldt fra Krogsbølle, hvor Moderen tjente timaanedersdagen før Fødselen. Tilstaaelse modtaget.


Jeg kan ikke med sikkerhed finde ham i folketællinger i 1980, til og afgangslisterne for Nyborg og Krogsbølle slutter i 1875 der har jeg heller ikke fundet ham. Han er heller ikke nævnt i Krogsbølle kirkebog ved anmeldelse af sønnens fødsel.

Den sidste nye oplysning jeg har fået er at han tjente på Kørup Slot/gods i 1876 sammen med Carl Emils mor, jeg ved ikke om der findes lister med tjenestefolk fra godserne. Oplysningen er sandsynlig da Kørup Slot ligger i Krogsbølle Sogn.

Er der nogen foreslag til hvor jeg kan søge videre  ???

Carl Emils mor var noget af en letlevende dame, de første 3 børn får hun med tre forskellige mænd, derefter gifter hun sig og får 6 børn mere, inden hun bliver separeret.

Venlig hilsen
Else Marie Rasmussen

Jette E. Toftegaard Pedersen

Der findes måske en alimentationssag på Landsarkivet i Odense med flere oplysninger om faderen.
Med venlig hilsen

Jette (medlem 7167)
6000 Kolding

Else Marie Rasmussen

en alimentationssag er det en faderskabssag? jeg har ikke så stor erfaring med arkivet, da jeg stadig er arbejdsramt og derfor sjældent kan komme på arkivet.
Hvem førte protokol over faderskabssager var det politimesteren ? eller amtsmanden ?
Venlig hilsen
Else Marie Rasmussen

Jette E. Toftegaard Pedersen

Ja, det er en faderskabssag. Der findes specielle alimentationsprotokoller og de er forholdsvis nemme at gå til (dem jeg har set) og så kan man rekvirere sagen.
Med venlig hilsen

Jette (medlem 7167)
6000 Kolding

Else Marie Rasmussen

Venlig hilsen
Else Marie Rasmussen