Hjælp til at finde 7 søskende fra Randers ... måske endt i København? (1915 +)

Startet af Ann Seiffert, 25 Feb 2012 - 16:29

Forrige emne - Næste emne

Ann Seiffert

Hej der ude i det stormfulde Danmark :)

Jeg har før ledt efter en søskendegruppe på 7 børn - deres videre færden, som gifte-mål , børn osv.

Det vi (Anne Mortensen) fandt ud af dengang var at flere af pigerne tager til København for at tjene.

Lige en liste over "ungerne"


Deres børn: alle født i Sankt Morten kirke i Randers.

Alfred Christen Christensen.... født: 27 / 2 - 1893.... opslag 51
Kirstine Marie Christensen ..... født: 27 / 1 - 1895.... opslag 353
Agnete Kirstine Christensen ... født: 22 / 10 -1896... opslag. 267
Magda Alfrida Christensen ....... født: 4 / 2 - 1898.... opslag: 345
Edith Christensen ..................født: 5 / 8 - 1902.....opslag: 240
Otto Christensen ...................født: 30 / 3 - 1904..... opslag: 163
Anna Oda Christensen ........... født: 26 / 12 -1907 ... opslag: 201

Forældrene bor på Laksegade 4 i Randers fra ca. 1907 og frem til mindst 1940.

dette er hvad jeg pt. ved om hver enkel:

Alfred:
Han er hos forældrene i FT. 1911 (18 år gammel)... men er flyttet i FT: 1916 ..... Men hvor hen?
(ps. jeg har tjekket Sankt Morten kirkebog fra 1911 til 1916 om han skulle være død.. men nej)

Kirstine Marie:
I 1913 d. 2/5 står der på hendes politiregisterblad: ENGLAND... jeg har forsøgt at søge på Ancosters.UK uden held.

Agnete Kirstine:
Hun er hos forældrene i FT:1911
Politireg. fra 9/6 1911 på forskellige adresser... hun slutter dog på Jernbanegade 9 d. 4/7 1912 .. derefter er det stemplet UDGÅET. .... måske hun er flyttet tilbage til Randers?

Magda Alfrida:
Hun er hos forældrene i FT:1911
politireg. fra 1918 - 1920 i København - og derefter en FT: 1921 på Hedebygade (opslag: 97)... derefter forsvinder hun også !

Edith:
Hos forældrene i FT: 1911 & 1916
Politireg. fra d. 18/2 1919 til d. 19/9 1919 (kort tid) hvor der til sidst står : TIL RANDERS ... så hun burde komme hjem til forældrene, men findes ikke hos dem i FT: 1921.

Otto:
Bor hos forældrene i FT: 1911 - FT: 1916 - FT: 1921 - FT: 1925....så stopper folketællingerne.. men hvor bliver han af?

Anna Oda:
Bor hos forældrene i FT: 1911 - FT: 1916 - FT: 1921 , men i 1925 står hun på tillægsseddlen hvor der står at hun er husassistent i København (har dog ikke været muligt at finde hende i politireg.)

Denne søgen har stået på en del tid - men vi har svært ved at få hul på bylden... men vi har modtaget en masse billeder der evt. kunne være af disse personer - og den eneste måde vi kan finde ud af det på er at finde efterkommer af de ovenstående 7 søskende, som (krydse hvad alt kan :-)))) har nogle billeder vi kan sammenligne med.

Jeg håber så inderligt på hjælp til at komme videre i dette.

På forhånd MANGE tak :-)

med venlig hilsen

Ann


Ann Seiffert

Mette R Francke

Hei

Name: Anna Oda Christensen
Arrival Date: 24 Nov 1926
Birth Year: abt 1907
Birth Location: Denmark
Birth Location Other: randers
Age: 19
Gender: Female
Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian
Port of Departure: Copenhagen, Denmark
Port of Arrival: New York, New York
Ship Name: Hellige Olav

Name: Anna Oda Christensen
Arrival Date: 30 Sep 1929
Birth Year: abt 1908
Birth Location: Denmark
Birth Location Other: randers
Age: 21
Gender: Female
Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian
Port of Departure: Copenhagen, Denmark
Port of Arrival: New York, New York
Ship Name: Hellig Olav

Mette 
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

Via denne hjemmesiden
http://www.piachristensen.dk/familieraporter/f70.htm#f56

Fant jeg morens død i Skt Morten  1932-1940 oppslag 218.

Kankje du kan du kan finne ett skifte , og dermed opplysninger om barna.

Foreldrene er bosatt i Laksegade 4 i 1930 ( oppslag 29)

Mette
Mette R Francke

Ann Seiffert

Hej Mette
Håber du har det godt :-)

Underligt med oda at hun kommer til USA.... Jeg er selv medlem at anchers og har søgt der, men intet kom frem.... Mon jeg via din tråd kan finde hendes indrejse papir, og mon hun kommer tilbage til Danmark!

Pia er i min familie og vi leder efter disse 7 søskende sammen.. Og jeg har død på moren også... Ellers super godt spottet. Jeg tror dog ikke jeg får meget ud af finde hendes skifte, da der muligvis vil stå at manden sidder i uskiftetbo ... Så det er muligvis hans skifte jeg skal finde ... Dog er det ikke lykkes os at finde hans død:((

Mette du skal have stor tak vedr. Oda... Så ved vi da lidt mere om hende :-)))))

Mvh. Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Hej

Jeg fandt hende i indrejse rekords .... Men desværre er det helt utydeligt og derved kan jeg ikke få oplysninger om hun evt. Besøgte slægtninge :(((

Jeg har aldrig været stærk i folketællinger, men syntes dog at jeg har forsøgt et utal af løsninger på Alfred Christen Christensen (eller med K) ... Da han allerede i 1916 er væk fra forældrene så det kunne jo være muligt at finde ham gift ( ft.1916 = 23 år gammel..... Ft.1921 = 28 år gammel ..... Ft.1925 = 32 år gammel.... Der kunne han måske allerede have fået børn:)

Alfreds mor kommer fra langkastrup, floes, virring området ... Der har jeg naturligvis også forsøgt at kigge :)

Med venlig hilsen

Ann
Ann Seiffert

Birthe Elise Jespersen

Hej Ann. Har du prøvet politiets registerblade, som dækker hele København
Birthe

Ann Seiffert

Godmorgen

For lang tid siden hjalp Anne Mortensen (her på Dis) .. Med at lokalisere de 5 piger i politiregistet... Hun var skarp og fandt en del - så jeg tror den del er afdækket... Udfordringen er at pigerne kun eksistere der som " unge"... Og derved ved vi ikke hvor de ender eller hvor de evt. Kunne blive gift.

Det virker lidt underligt at vi ikke kan finde - ja bare 1 ud af de 7 børn ...  ???

Ellers tak for reminder på hvor vi kunne søge.

Rigtig god dag.

Mvh. Ann
Ann Seiffert

Martin Bjarklev

Jeg har fundet Agnete Kirstine...

Hun er død 3/1-1978 i Christians sogn i København. Hun hed da "van der Linden"
til efternavn.

Mvh
Martin

Ann Seiffert

Hej Martin

Jeg er lige kommet hjem og så din besked.... nej hvor er det fantastisk :-)))

Jeg har været inde i kirkebogen for at finde hende der i Christians i 1978 .... men den går kun til 1968 ved kvinderne .... har du fundet hende et andet sted?

når jeg slår op på Krak er der kun 4 personer der hedder Van der Linden til efternavn... desværre er de 3 af dem Hollansk afstamning og har ingen mor eller Farmor/mormor som er Dansk  :'(

håber at høre fra dig hvordan og hvor du fandt hende død ;)

Med venlig hilsen

Ann
Ann Seiffert

Hanne Fisker

Hej Ann

Har du en kopi af Anna Odas indrejse rekords?

Hvis du har kan jeg muligvis hjælpe dig, jeg har før haft held til at gøre utydelige linier tydelige via et billederedigerings program! I stedet for sort skrift på hvid baggrund gør jeg det modsat hvid skrift på sort baggrund hvilket af og til gør ulæselige linier mere læsbare.

Mvh
Hanne Fisker

PS. hvis du har en kopi af siden kan du sende den til mig via mail.

Ann Seiffert

Hej Hanne

tænkte lige på dig den anden dag :-).... så lige en Wulff mere rejse til USA :o

de 2 indrejsepapir er komplet umulige uanset hvad man gør... det virker som om at de har kopieret 3-4 sider oven i hinanden + af det er sløret, så der er ikke meget at gøre... men mange tak for dit tilbud om hjælp:-)

God aften.

Ann
Ann Seiffert