arkivonline

Startet af Henning Christensen, 06 Okt 2010 - 09:35

Forrige emne - Næste emne

Henning Christensen

Hej er der andre der ikke kan komme ind og læse kirkebøger ?

Henning Christensen
Hvidovre

Ulf J. Krarup

God formiddag Henning!

Jeg får kun denne lakoniske meddelelse: Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

A network-related or instance-specific error occurred while establishing a connection to SQL Server.

+ en hel del mere.  :'(
Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

Anne Mortensen

Læs på AO's forside 5.10.2010.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Thestrup-Bjørn

ÅH - forhåbentlig skal vi ikke her på den nye hjemmeside også til at se en masse indlæg om, at arkivalieronline (pludselig) ikke virker.

Tåmod er som bekendt en dyd.

Som regel går der jo ikke lang tid, før alt virker igen.
Tag en snak med de levende omkring Jer, mens I venter  ;)

v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Peter Bøjesen Jensen

Helt enig med Thestrup-Bjørn :)
Der er ofte indlæg her på forum, som synes at være totalt udnødvendige, og som ofte er afhjulpet, hvis man bare har lidt tålmodighed.
Ser også ofte, at der kommer flere indlæg om de samme problemer, hvor man måske lige kunne have undersøgt, om der var skrevet om dette på forum tidligere, inden der oprettes nye tråde.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Lars Jørgen Helbo

Citat fra: Thestrup-Bjørn Dato 06 Okt 2010 - 18:37
Som regel går der jo ikke lang tid, før alt virker igen.
Tag en snak med de levende omkring Jer, mens I venter  ;)

Det er nemt nok sagt. Serveren var nede fra tirsdag morgen til en gang onsdag. Om eftermiddagen på de to dage har jeg AOF-hold i slægtsforskning. Kurserne omfatter 5 x 3 timer. Så er det altså surt, når undervisningen på en af de fem gange bliver ødelagt, fordi serveren er nede. Heldigvis nåede den at komme op igen inden mit onsdagshold.

Men i den situation er flotte bemærkninger om tålmodighed ikke lige det, man har mest brug for  :'(

Ulf J. Krarup

God formiddag Lars!

Det er brandærgerligt at opleve dette - jeg vil foreslå en plan B - hvad med et PowerPoint show dersom AO eller andre af dine eksterne link skulle gå i udo. "Rettidig omhu" som gamle hr. Møller sagde, ikk' oss'  ;)
Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

Lars Jørgen Helbo

Jo, naturligvis kan man have en plan B. Et PowerPoint-show er bare ikke nogen virkelig god erstatning, når tanken er, at deltagerne skal arbejde selvstændigt og øve sig i brugen af netop arkivalieronline. (Der er nemlig forskel på selvstændig aktivitet og gammeldags frontalundervisning).

Men det er heller ikke problemet, for selvfølgelig kan en server bryde ned, og selvfølgelig skal man/har jeg tænkt på, hvad man så gør. Alligevel er det ærgerligt, og derfor virker flotte bemærkninger om "at have tålmodighed til dagen efter" lettere malplaceret.


Hans Peter Hansen

Hej alle

Selvfølgelig er det ærgeligt, når noget går ned, som man skal bruge, eller måske endda helt forsvinder. Personligt brugte jeg dagen til at få mere styr på mit slægtsforskningsprogram.

Til Lars
Ved ikke om man kunne have gemt nogle sider fra kirkebøgerne, og så have brugt dem som eksempler i f.eks. powerpoint. Det kunne måske have givet lidt læsetræning. Som en slags erstatning i stedet for.

Men hvad verden går vel ikke i stå, fordi noget teknisk går ned, bare det kommer igen eller gør den ?

:) Fortsat god dag til alle
med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse