Folkemængden i Magleby Sogn 1800-1836 ved Borreby Gods

Startet af Leif Sommerdal, 09 Mar 2012 - 17:46

Forrige emne - Næste emne

Leif Sommerdal

Ovennævnte er oplagt på http://magleby.sommerdal.com

Da jeg ikke er nogen ørn til at opbygge hjemmesider har jeg brugt en standardopsætning, som bygger på java applets. Jeg er dog ikke imponeret over hastigheden, men jeg arbejder på at gøre det bedre.

Det er på nuværende tidspunkt muligt at bladre - relativt og absolut, zoome ind og ud, vise navigationspanel, få vist forskellige sidelayouts. "Find" funktionen virker endnu ikke, men vil basere sig på transskriberede tekster. (Benyt evt tryk på højre museknap)

Samtidig arbejder jeg på, at kunne vise dokumenterne i såvel original som i transskriberet form - inspireret af politiets registerblade - foreløbig dog i en mindre avanceret udgave.

Jeg vil derfor sætte pris på, hvis eventuelle transskriberinger sendes til leif(at)sommerdal.com  - erstat (at) med @. Så vil jeg arbejde videre på det.

Projektet er i sin vorden, så forvent ikke den bedste performance.

Tilbagemeldinger - af såvel positiv som konstruktiv karakter modtages gerne. Rent negative kommentarer uden anvendelsesmæssig værdi frabedes.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Dana Pernille Watsham Hansen

Fantastisk ressource - mange tak for dit store arbejde.

Flemming Willum Petersen

Hej Leif

Jeg synes at det ser rigtig godt ud!

Det er nemt at have med at gøre, overskueligt, og jeg har slet ikke problemer med hastigheden af java.

Det lyder da rigtig fint med en transskriberet pendant, men det er sandelig også fornemt i nuværende udgave! Tak for det!
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Henrik Jensen

Hej Leif.

Flot projekt.
Som du skriver, er hastigheden ikke så høj, men hvor er det dog værd at vente på. Jeg bliver næsten ked af, at jeg ikke har aner i Magleby - men siderne er faktisk værd at læse alligevel.

Mvh. Henrik.

Leif Sommerdal

Dejligt at se at andre værdsætter arbejdet.
Det er jo sådan noget der giver blod på tanden til at fortsætte med lignende projekter
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


K. Thidemann

#5
Ja, og sikke nogle sandheder der kommer frem  :o

På opslag (side 162)

"Maren Sørensdatter givt med Gaardmand Jens Pedersen af Frølunde an-
søger allerunderdanigst om, at hendes eneste søn Niels Pedrsen der
for begaaet mord på Sognefogedn Christian Knudsen...."  
mvh K.Thidemann 9000