Børn udenfor ægteskab - program reg. ?

Startet af Allan Linnemann, 20 Mar 2012 - 09:12

Forrige emne - Næste emne

Allan Linnemann

Hej.
Jeg har kun søgt rundt i ca. 2 år, og har testet Brothers Keeper, og Family Tree Builder.. Når jeg så kommer til at registrere min oldemor, som barn af en gårdejer (enkemand, konen død ca. 4 år før) og pige i huset.
Bliver de automatisk registreret som 'gift' eller 'ægtefæller', de var ikke, og blev aldrig gift, min tipoldemor blev faktisk smidt ud af gården.
Når jeg læser jeres anmeldelser af programmer står der intet om denne lille snirkel..
Uanset at jeg i et af programmerne registrer min tip oldemor/far som 'andet' står de vist som ægtefæller.
Skyldes denne registrering at de fleste programmer er udviklet af religiøse organisationer, hvor børn udenfor ægteskab 'ikke er eksisterende' ?
har nogen at link til et program hvor forældre ikke automatisk bliver registreret som 'ægtefæller' ?
I et dansk samfund med 30-40 % ægteskaber der opløses, bliver det snart en hage.

Eli Lothardt Dahl

Hej Allan

I Brothers Keeper skal du bare rette gift til ugift. :D
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Allan Linnemann

Tak for info, jeg vil prøve at se om jeg kan få det til at virke.
Håber der er ok i Grenå, jeg boede og arbejdede i Rillen Grenå i 80'erne.   ;)

Christian Konstmann Autzen

Blot for at tydeliggøre Eli's gode oplysning.

Du skal tilføje en ny begivenhed (nederst i skærmbilledet i Brothers Keeper klikker du på "Tilføj begivenhed", og vælger så her "Ugift").

I udskriften vil der så blive nævnt en "Partner" - og denne "Partner" kan du så oprette navnet på på helt almindelig måde, som hvis det var en ægtefælle.

Jeg var selv gennem flere år uvidende om denne funktion - men blev så heldigvis også vejledt via en forespørgsel.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Leif Sommerdal

Og i FTB kan du sætte deres status til:


Gift
Skilt
Separeret
Enke/Enkemand
Forlovet
Partnere
Venner
Annulleret
Ukendt
Andet

Så  her kan jeg heller ikke se problemet.
Jeg har endda registreret børn med kun 1 forældre, hvis faderen har været helt umulig at opspore
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)