Slægtsefterlysning i USA

Startet af Annette Ilsøe Rasmussen, 22 Nov 2010 - 11:08

Forrige emne - Næste emne

Annette Ilsøe Rasmussen

Hej!

Lige før jeg fandt en person i Minnesota, USA, men det er et problem for at vide hvem er barnets moder, det står kun efternavn, selvom jeg forsøgte at hente oplysning, det betyder at betale for en oplysning 9 US dollar, jeg synes, det er upraktiskt på en måde for jeg er ikke helt sikker på det rigtige barn som jeg leder efter!
Er det mulighed for at søge de andre links fx "gratis"  end http//: people.mhhs.org/bci.

Jeg synes, det er uretfærdigt for de udlændige slægtsforskere til at få "gratis" adgang hos danske kirkebøger og folketællinger via AO, jeg forstår ikke at vi danskere skal betale for at hente oplysninger i USA!

Mvh
Annette Ilsøe

Eva Morfiadakis

Hej!

Jag tycker det är fantastiskt att man kan släktforska i Danmark gratis. Tyvärr är det inte så i andra länder, inte ens i Sverige. Har du försökt i familysearch.org? Där är det gratis.

Tack Danmark.

Eva Morfiadakis
Eva M

Annette Ilsøe Rasmussen

Hej Eva!

Tak for din søde ord.

Ja, jeg har allerede forsøgt gennem family search, resultaterne gav mig intet.

Familien med 10 børn udvandrede fra Hørdum under Thisted Amt til Minden, Nebraska i USA år 1894, derfor ingen af dem er født i USA. Jeg arbejder videre og håber at finde spor efter dem.

mvh
Annette

Bengt B

Det kunde kanske vara en hjälp om du skrev vem du letar efter ??   ;D

Hanne L Hansen

Hej.
Hvis du på Google søger death minnesota, kan du være heldig at finde en gratis side med dødsattester. Jeg har i andre stater fundet slægtninge, hvor der på attesterne også var angivet forældrenes navne.

Venlig hilsen

Hanne

Jette Gravers Jørgensen

Hej Annette,

Som medlem af DIS-Danmark har du også mulighed for at bruge forumgruppen "Opslag internationalt", hvor du kan få hjælp til gratis opslag i Ancestry.com.

Dis-Danmark betaler for abbonement og Rikke Fjordbak Ravn hjælper frivilligt. Måske kan du bruge denne mulighed ?

med venlig hilsen Jette.

Annette Ilsøe Rasmussen

Til Jette  - tusind tak for orientering, det vidste jeg ikke, godt jeg prøver et indlæg under opslag internationalt, jeg håber på jeg får de gode oplysninger.

Til Hanne  - jeg har prøvet gennem Chicago - selvom jeg fandt 3 samme navne efter min oldemor, men det viser sig desværre mod betaling for at få oplysninger.

Til Bengt  - jeg gerne beskrive de navne som jeg efterlyser, men jeg venter endnu, jeg laver først et indlæg under opslag internationalt.

Tak for jeres søde opmærksom til mig til at finde en løsning.

mvh
Annette

Henrik Poulsen

http://people.mnhs.org/bci/  (Registreringer af fødsler i Minnesota ca. 1900-1934.)
http://people.mnhs.org/dci/  (Registreringer af dødsfald i Minnesota 1904-2001.)

Jeg ved ikke om du kan bruge nogle af disse ellers er det altså ikke særlig dyrt at tegne et månedsabonnement eller bare et prøve abonnement (14) som er gratis hos Ancestry og som giver du adgang til alle data.

Susanne Andersen

Hej til Henrik vil jeg godt sige at det er rigtig at man kan være "gratis" medlem af Ancestry i 14 dage, men dette forudtager at man har et kreditkort, og skal oplyse kreditkortnummer for at være "gratis" medlem. Det synes jeg er grov og usikkert, idet hvis man ikke når at melde sig fra Ancestry senest 14 dage efter, så hænger man på en ufrivllig regning. Før i tiden skulle man ikke oplyse kreditkort-nummer til Ancestry. Desuden har jeg ikke kreditkort til udlandet.
mvh. Susanne, Randers

Susanne Andersen

Desuden kan man prøve at finde ud af om ens bibliotek har abonnement, for der hvor jeg bor, kan jeg gå i Ancestry og søge det gratis der.

mvh. Susanne

Annette Ilsøe Rasmussen

Hej!

Her vil jeg bare blot sige, nu har jeg endeligt fået de gode oplysninger i USA, samt jeg fik en forbindelse med en af slægtninge i USA, herligt - takket af "Opslag internationalt", som en frivillig har hjulpet mig.

Til Susanne!
Tak for tipset, jeg prøver at gå hos en af biblioteker, hvis de har abonnement hos Ancetry.

mvh
Annette