Bogen "Omkring En Fynsk Bonde" skrevet af Cornelius Petersen

Startet af Stine M, 18 Apr 2012 - 12:07

Forrige emne - Næste emne

Stine M

Hej,
Det er muligvis ikke det rigtige sted jeg skriver dette, men var lidt i tvivl hvor jeg ellers skulle poste dette indlæg!
Jeg søger bogen "omkring en fynsk bonde" skrevet af Cornelius Petersen (som er i min slægt)

Jeg har googlet men finder den ingen steder, er der nogen der kender til denne bog?


Thestrup-Bjørn

Mon ikke det var oplagt at prøve at bestille bogen via dit bibliotek.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Henrik Brandt

Hej Stine,

Jeg har fundet bogen på bibliotek.dk:

[÷] Omkring en fynsk Bonde (i.e.: Cornelius Petersen)
C. P. Corneliussen
Bestil uanset udgave:   Bestil BOG: 'Corneliussen, C. P.: Omkring en fynsk Bonde (i.e.: Cornelius Petersen) - 1936

Den er skrevet af en C. P. Corneliussen men handler om Cornelius Petersen.

Disse biblioteker har den (den kan bestilles hjem til dit lokale bibliotek):

Det Kongelige Bibliotek: Nationalbibliotek og Københavns Universitetsbibliotek
Slå op i bibliotekets katalog for at få flere oplysninger om materialet
Det Biovidenskabelige Fakultetsbibliotek
Dyrlægevej 10
1870 Frederiksberg C
greenEr hjemme - tjek afdeling:
Slå op i bibliotekets katalog for at få flere oplysninger om materialet
Gentofte Bibliotekerne
Ahlmanns Alle 6
2900 Hellerup
greenEr hjemme - tjek afdeling:
Slå op i bibliotekets katalog for at få flere oplysninger om materialet
Odense Centralbibliotek
Østre Stationsvej 15
5000 Odense C
greenEr hjemme - tjek afdeling:
Slå op i bibliotekets katalog for at få flere oplysninger om materialet
Kerteminde Bibliotekerne
Lindøalléen 47
5330 Munkebo
greenEr hjemme - tjek afdeling:
Slå op i bibliotekets katalog for at få flere oplysninger om materialet
Statsbiblioteket
Victor Albecks Vej 1
8000 Aarhus C
greenEr hjemme - tjek afdeling:
Slå op i bibliotekets katalog for at få flere oplysninger om materialet

mvh Henrik

Stine M

mange tak for hjælpen :) så må første omgang blive lån ville ellers gerne have købt

Marie-Louise Haagensen

Hej Stine. Fik du læst bogen?
Jeg er nysgerrig da jeg også er i familie med Cornelius. Han var min tipoldefar :-)

Stine M

Citat fra: Marie-Louise Haagensen [52165] Dato 19 Jan 2016 - 12:42
Hej Stine. Fik du læst bogen?
Jeg er nysgerrig da jeg også er i familie med Cornelius. Han var min tipoldefar :-)

Pudsigt at du skrev (selvom det er noget tid siden nu kan jeg se), jeg har lige googlet lidt på den bog igen, har aldrig fået læst den desværre, men skal nok komme til det!

Lis Lund Nielsen

Hej Stine

Jeg er så heldig at være ejer af bogen, men i første omgang lånte jeg den på biblioteket, hvorfra den blev skaffet hjem. Der er også en slægtsbog om Davinde-slægten Corneliussen i 2 bind, har du den? Min mand er direkte efterkommer.

Stine M

Citat fra: Lis Lund Nielsen [19609] Dato 20 Okt 2016 - 15:48
Hej Stine

Jeg er så heldig at være ejer af bogen, men i første omgang lånte jeg den på biblioteket, hvorfra den blev skaffet hjem. Der er også en slægtsbog om Davinde-slægten Corneliussen i 2 bind, har du den? Min mand er direkte efterkommer.


Hej Lis,

Må  se om jeg ikke også kan få købt den et sted eller ?
Jeg har slægtsbogen, hvem slægter din på ? Altid spændende at "møde" nye fra slægten!

Lis Lund Nielsen

Hej Stine

Cornelius Pedersen 1806-1876, som der er et mindesmærke over på Davinde Kirkegård, var min mands tipoldefar, Anders Corneliussen 1845-1926 var oldefar, Anne Marie f. Corneliussen f. 1885 var farmor. Poul Cornelius Nielsen var far.
Hvem er din ane?

Vh.
Lis

Stine M

Citat fra: Lis Lund Nielsen [19609] Dato 28 Nov 2016 - 11:29
Hej Stine

Cornelius Pedersen 1806-1876, som der er et mindesmærke over på Davinde Kirkegård, var min mands tipoldefar, Anders Corneliussen 1845-1926 var oldefar, Anne Marie f. Corneliussen f. 1885 var farmor. Poul Cornelius Nielsen var far.
Hvem er din ane?

Vh.
Lis





Hej Lis,
Sendte dig en mail, men ved ikke om du har modtaget den.
Min 5xtip oldefar var Peter Brockman som havde Davinde Vandmølle.
Og min 3 x tip oldemor var Karen Corneliusdatter.

Lis Lund Nielsen

Hej Stine
Karen Corneliusdatter f. 21. juni 1777 var søster til min mands 3. tipoldefar Peder Corneliussen f. 8. marts 1762,
Cornelius Andersen f. 1732 og Susanne Dorthea Petersdatter Brockman var 4. tipoldeforældre.
Peter Brockman f. 1702 var dermed også min mands 5. tipoldefar, der forøvrigt var gift 3 gange.
og sådan kan vi blive ved. :-)

Carsten Bang Albretsen

Citat fra: Stine Ö. Dato 27 Mar 2016 - 22:39
Citat fra: Marie-Louise Haagensen [52165] Dato 19 Jan 2016 - 12:42
Hej Stine. Fik du læst bogen?
Jeg er nysgerrig da jeg også er i familie med Cornelius. Han var min tipoldefar :-)

Pudsigt at du skrev (selvom det er noget tid siden nu kan jeg se), jeg har lige googlet lidt på den bog igen, har aldrig fået læst den desværre, men skal nok komme til det!

Jeg faldt tilfældig over dette forum da jeg søgte på Corneliussen - Davinde. Min mors moster Anna Corneliussen var gift med C.P.Corniliussen , altså forfatteren til bogen "Omkring en Fynsk Bonde", og de boede på Lahnsgade 57 i Odense. Jeg kan huske at jeg som barn besøgte to personer Elly og Nete der vist havde relation til Cornelius. Jeg ligger inde med billeder af C.P. Corneliussen fra Lahnsgade og måske også fra Odder Højskole hvor Corneliussen var forstander i en periode mener jeg.

Stine M

Citat fra: Carsten Bang Albretsen Dato 05 Jun 2020 - 14:33
Citat fra: Stine Ö. Dato 27 Mar 2016 - 22:39
Citat fra: Marie-Louise Haagensen [52165] Dato 19 Jan 2016 - 12:42
Hej Stine. Fik du læst bogen?
Jeg er nysgerrig da jeg også er i familie med Cornelius. Han var min tipoldefar :-)

Pudsigt at du skrev (selvom det er noget tid siden nu kan jeg se), jeg har lige googlet lidt på den bog igen, har aldrig fået læst den desværre, men skal nok komme til det!

Jeg faldt tilfældig over dette forum da jeg søgte på Corneliussen - Davinde. Min mors moster Anna Corneliussen var gift med C.P.Corniliussen , altså forfatteren til bogen "Omkring en Fynsk Bonde", og de boede på Lahnsgade 57 i Odense. Jeg kan huske at jeg som barn besøgte to personer Elly og Nete der vist havde relation til Cornelius. Jeg ligger inde med billeder af C.P. Corneliussen fra Lahnsgade og måske også fra Odder Højskole hvor Corneliussen var forstander i en periode mener jeg.


Hej Carsten,
har ikke været inde her meget længe og har netop opdaget din besked her.  Men du har fundet os på FB også :)  beklager men jeg har ikke nået til Ellinge endnu!!