Hjælp til lægdsrulle

Startet af Jytte Petersen, 28 Nov 2010 - 10:58

Forrige emne - Næste emne

Jytte Petersen

Hej.
Jeg har været på jagt efter en ane i lægdsrullen - og følgende er fundet:
G - 196 - Jens Urtemand Kristiansen - Inds. Jens P.K. - Tved, Sunds Hrd. - 1891 27.8.
Denne linie volder ikke besvær, men vedtegningen kan jeg ikke tyde og nåede ikke at få hjælp på LAK.
1914 - KII - 10b - S 271 - 4  Nu håber jeg, der er hjælp at få.
Mvh
Jytte

Jørgen Sørensen

Venligst Jørgen - 2300

Ole Hingebjerg

Hej Jytte

1914
K.I.I. = Søværnet, særlig egnet
S = 1920
271 = Lægdsnummer
4 = Udskrivningskreds

MVH
Ole Hingebjerg
Med venlig hilsen
Ole Hingebjerg
8700 Horsens

Jytte Petersen

Hej til jer begge.
Tak for svarene, jeg ledte efter vejledningen på LAK forleden - nu ka jeg så nærstudere den.
Jeg havde fundet noget med, at KII skulle betyde betinget tjenestedygtig, så der er lidt at rette op på.
Mvh
Jytte

Knud Aagaard

Hilsen
Knud Aagaard

Jytte Petersen

Hej.
Bedre sent end aldrig - derfor tak til Knud for forslag til læsestof. Jeg har sværrt ved at finde ud af denne sag, endnu ved jeg ikke, hvad 10b betyder. Lægdsnummer 271 har jeg fundet som Brandslev i Maribo amt, men det er 2. udskrivningskreds, og hvad laver en fynbo på Lolland? Denne sag kræver vist koncentration og ikke for meget juleri.
Mvh
Jytte

Jørgen Green

Hej Jytte

Har du et billede af lægdsrullen, som du kan lægge ud på siden, så kan vi bedre hjælpe dig.

Med venlig hilsen
Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil sende et privat mail. Send det til min e-mailadresse: green@grifo.dk

Jytte Petersen

Hej Jørgen.
Jeg tog desværre ikke et billede af lægdsrullen, men det vil jeg gøre og lægge det ud her på siden -
men det bliver nok først i det nye år.
Mvh
Jytte