Kan den samme person være både en 12 og 13 x tipoldemor/far?

Startet af Werner Kjældsen Larsen, 19 Jun 2012 - 09:02

Forrige emne - Næste emne

Werner Kjældsen Larsen

Hej

Mit spørgsmål er. ???
Kan den samme person være både en 12 og 13 x tipoldemor/far?

Venlig hilsen
Werner Kjældsen Larsen
Sulsted

Mike Lyng

Det kan sagtens lade sig gøre.

Min ane nr 52 (2 x tip) er også min ane 114 (3 x tip).

Helt galt går det for mine aner nr. 206 og 207. De er også nr 210/211, 224/225, 244/245, 410/411 og 458/459. De optræder altså 6 gange blandt mine aner.

4 af deres børn er mine aner. Min morfar og mormor er begge 5. generation efter dem.

Og så er der sket en aneforskydning, hvor efterkommere fra 2 forskellige generationer efterkommere er blevet gift. Der skal ikke meget til at en gren af efterkommere får en generation mere end en anden, f.eks hvis den ene gren får børn som 20-årige og den anden som 30-årige. 
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Werner Kjældsen Larsen


Jonna Kristiansen Sædding

Har også et tilfælde hvor en person "går igen"
Således er min 9xtipoldemor Pernille Ottosdatter Langemach også min 10xtipoldemor da hendes barnebarn (af den yngste datter) gifter sig med hendes oldebarn (af den ældste)

På min fars side er der en mand der forekommer ikke færre end 4-5 forskellige steder på samme slægtstræ i forskellige led.. Man må sige han var om sig.. ;)
Mvh.

J. K. Sædding

Slægtsforsker siden min tysklærer bad os lave et stamtræ i 10. klasse i 1996... Det var for spændende til at slippe igen.. ;o)
Frivillig på Sorø Lok. arkiv (4 timer ugenligt)

Peter Bøjesen Jensen

Jeg har en ane, som er min ane i alt 6 gange. Han er min 11 x tipoldefar 2 gange, min 12 x tipoldefar 3 gange og min 13 x tipoldefar 1 gang.
Så der er lidt efterkommere, som er blevet gift med hinanden. I nogle tilfælde er der dog gået over 200 år siden han selv levede, så lidt fortyndelse er der da kommet ind i blodet.  :D
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk