Hvor og hvornår døde Elvira Christiane Hansine Wennemoes Neuhaus??-

Startet af Karen Thyssen, 03 Aug 2012 - 15:50

Forrige emne - Næste emne

Karen Thyssen

 Min farmor blev født i Århus d.3/5-1878.(Århus domsogn.Kirkebog 1878-1881 opsl.183).Hun flytter fra Vejle i 1896  til Ryesgade 4  i  KBH(politiets registerblade rulle 0025,blad 1709).Hun flytter i 1906 til Vesterbrogade 106-i 1911 Vesterbrogade 101-i 1916 igen Vesterbrogade 101-i 1917 flytter hun til Snekkersten og den sidste adresse er  1917  Tscherningsalle 10....derefter forsvinder hun...jeg ved hun lever stadig slut 1920  eller start 1930 ...men fra da er hun væk.

Hun fødte min far- Sigvard Wennemoes Neuhaus -15/09-1906(Kirkebog st.Matheus 1905-1909   Sokkelund KBH opslag 70)han blev døbt20/10-1906(kirkebog 1900-1906 opslag 388 skt JOHANNES!)blev bortadopteret 16/12-09..altså først 3 år senere.... til Jens Lauritz Madsen (født 1879 I Grevinge) og Marie Elisabeth Karlsen.De flytter til Bornholm.Han får nu slettet Neuhaus navnet til fordel for Madsen .Faderen til barnet(min farfar)kendes ikke...men ud fra kirkebøgerne fremgår det ,at min far var hjemmedøbt på skt.Johannes...Hvor var min far indtil adoptionen?-blev han passet hos Elvira og hendes mor, der vist nok boede sammen med hende efter at moderen var blevet enke?----eller kom min far på Skt Johannes Stiftelsen og blev passet der i 3 år??-Min far talte aldrig om disse ting,da det hele livet var et traume for ham.Jeg har prøvet at finde frem til evt.optagelses registrering,men absolut uden held.

Og det allersidste og brændende spørgsmål:kan man via Skt Johannesstiftelsen finde frem til ,hvem min farfar var?????Jeg har selvfølgelig pløjet AJ- journalerne igennem...men intet "bid"..Det sidst spørsmål er utroligt vigtigt for mig.Det har altid været en gåde!
Håber nogen kan hjælpe...jeg synes jeg har prøvet (næsten )alt.
Karen Thyssen

Mari-Ann Herløv

Hej Karen...

Jeg ved ikke hvor eller hvornår Elvira døde...
Det kan være Stina, kan hjælpe dig.....Prøv at se denne tråd:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,36913.0.html

Det er da et forsøg vær..
Med venlig hilsen

Mari-Ann Herløv

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg finder desværre ikke noget i Politiken :-\
Venlig hilsen
Stina

Karen Thyssen

Tusind tak for Jeres forsøg på at løse opgaven....jeg har selv prøvet mange muligheder,men uden resultat.Det er lidt øv.

I denne sammenhæng kan jeg så fortælle, at Elvira Christiane Hansine Wennemoes Neuhaus`s oldeforældre er Holger Reedtz Rosenstand(1790-1871..) og Ane Marie Jørgensdatter(1789-1816)....Ane Marie Jørgensdatter døde kort efter hun havde født deres datter:Maren Mehl Rosenstand(1815- )..Og Holger R.R. giftede sig igen med en Ane Marie Tønnesdatter
.
Maren Mehl Rosenstand giftede sig med Christian Sørensen d. 26.juli 1876(kirkebog Horsens Skanderborg 1839 opslag 203).De får datteren Marie Louise Wennemoes Sørensen (1840-1912)(kirkebog Vejle Sct Nicolai Nørvang 1872 opslag 64)...mor til ovennævnte Elvira........!
Jeg nævner det fordi jeg heller ikke kan finde ,hvornår og hvor Maren Mehl Rosenstand dør og heller ikke familie relationer til hendes mand Christian Sørensen ,malermester i Vejle.....men sjovt nok har jeg fundet Holger Reedtz Rosenstands aner så  langt tilbage `øjet rækker`

Altså..hvis nogen kunne hjælpe med bare få oplysninger, der kunne bringe mig videre! :)

Venlig hilsen Karen Thyssen

Egon Sørensen

God dag Karen!

Christian Sørensen skulle efter FT 1845 være født i Horsens.


Samtlige personer i husstanden

Vejle, Nørvang, Vejle Købstad, , Torvegade 57, 2, FT-1845, A3598
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christian Sørensen 34   Gift  Maler Horsens
Maren Rosenstand 30  Gift  Hans kone Horsens
Marie Sørensen 5  Ugift  Deres datter Vejle
Frederike Sørensen 2  Ugift  Deres datter Vejle
Andreas Jensen 24  Ugift  Malersvend Horsens
Peter Mose 20  Ugift  Malerlærling Moss
Hans Overbye 15  Ugift  Malerlærling Horsens


Det må være ham der er konfirmeret i Frelser kirke 1825 opslag 125 nr.9.

Konfirmationen inderholder fine oplysninger


Mvh.

Egon Sørensen
   

Peter Hjort

Hej
De findes også i FT1860. Men derefter kan jeg ikke finde dem


Samtlige personer i husstanden

Vejle, Nørvang, Vejle Købstad, Vejle Købstad, Holmen. B 50 d. ce, 309-F1, FT-1860, D5872
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christian Sørensen 49  Gift Malermester  Horsens
Maren Mehl 45  Gift Kone  Horsens
Marie Sørensen 20  Ugift Datter  Veile
Frederikke Sørensen 17  Ugift Datter  Veile
Christian Sørensen 14  Ugift Barn  Veile
Holger Sørensen 12  Ugift Barn  Veile
Caroline Sørensen 10  Ugift Barn  Veile
Siegvarth Sørensen 8  Ugift Barn  Veile
Anthon Madsen 23  Ugift Malersvend  Hylke
Hans Petersen 20  Ugift Lærling  Leerbeck
Trols Sørensen 16  Ugift Lærling  Veile

Venlig hilsen


Peter Hjort
 

Karen Thyssen

Hvor er det dejligt at få så meget hjælp!!Det skal I have meget tak for!

Jeg har allerede fundet forældrenes navne -Simon Sørensen og Mette Margrethe Lund-og deres vielsesdato(3/11 1809 (Skanderborg Horsens Vor Frelser 1787-1813 ops.215)...slog også konfirmationsdagen for Christian Sørensen op..fandt den .. ....men det er ikke altid let at tyde skriften...og hvad faderen beskæftigede sig med ,kan heller ikke læses.Har prøvet at regne mig frem til (ud fra vielsesdatoen ) hvornår de hverisær kune være født,og så komme et led mere tilbage...

Men altså ...tak for alle oplysningerne.
VH Karen Thyssen

Peter Hjort

Christian Sørensen og Maren boede i Vejle i 1865 og 1866 ved børnene Caroline og Sigvards konfirmationer. Jeg har søgt Christian og Maren under døde i perioden 1866-1880 sct. Nicolai Vejle uden at finde dem.

Venlig hilsen

Peter Hjort

Peter Hjort

Hej
Har fundet familien i FT1870 Vejle Købstad, Vejle 201-400 opslag 297


Hilsen

Peter Hjort

Karen Thyssen

Endnu engang super hjælp!

Jeg fandt konfirmationerne på begge børn...dejligt...fandt ikke FT:1870....det kan tit drille,men jeg har jo fået oplysningerne..... befriende når det går fremad selv med små skridt...

Prøver at finde Christian Sørensens forældre, Simon Sørensen og Mette Magrethe Lund,men kirkebøgerne er tynget af ælde så tålmodighed med teksterne er en dyd.... :)

Igen tak.
VH Karen Thyssen


Egon Sørensen

#10
Hejsa!


Maren Mehl Rosenstand er rejst til København og bor sammen med to sønner, så hun

skal sikkert findes død i København.


Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Graabrødretorv (Ulige numre), Frimands Kvarter, 102 i Frimands Kvarter, 70, FT-1880, D3934
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Maren Meel Sørensen 65   Enke Husmoder  Horsens
Sivard Vennema?? Sørensen 26  Ugift Søn Manufacturhandler Veile
Holger S Vennemann Sørensen 28  Ugift Søn Cigarhandler Veile

En mulighed er jo også at de er flyttet igen


Mvh.

Egon Sørensen
 

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Egon Sørensen

Hej!


I 1885


Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Margrethevej (Ulige numre), Frederiksberg, Margrethevej 1, Forhuus 2.Sal th, 5, FT-1885, D2846
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Caroline Fester 28  Gift Husmoder  Vejle
Maren Sørensen 70   Enke Moder Rentiére Horsens
Sigvard Vennemoes Sørensen 30  Ugift logerende Handelsagent Vejle
Holger Fester 1  Ugift Barn  Frederiksberg
Caroline Dorthea Christiansen 30  Ugift Tyende  Glostrup Sogn



Mvh.

Egon Sørensen
   

Egon Sørensen

Hej!


FT 1890 københavn Margrethevej 1 opslag 4 enten er Maren flyttet eller også er hun død.

Hun bør søges død på Frederiksberg mellem 1885 og 1890


Mvh.

Egon Sørensen

Karen Thyssen

Det er imponrende som I finder frem til Maren Mehl Rosenstands (Sørensens) sidste år......

Jeg har nu vendt hvert kirkebogsblad på Frederiksberg lige indtil 1891...men hun er  og bliver forsvundet...præcis som sit barnebarn Elvira ...som startede hele denne tråd!......men de er derude, og jeg skal nok finde dem på en eller anden måde (håber jeg)...

Tak for Jeres store hjælp
VH Karen Thyssen

Egon Sørensen

Hej!

Hvis dette på MyHeritage står til troende har du et dødsår på Elvira.


Elvira Hansine Christiane Wennemoes Neuhaus, 1878-1946

Elvira Hansine Christiane Wennemoes Neuhaus blev født den måned dag 1878, til Hans Peter Laurentius Christian Neuhaus og Marie Louise Wennemoes Neuhaus (født Sørensen).

Elvira døde den måned dag 1946, i en alder af 67.

http://www.myheritage.dk/FP/name-page.php?firstName=christiane&lastName=neuhaus

Mvh.

Egon Sørensen

Karen Wennemoes Thyssen

Hej
Mange tak skal du have.
Det står til troende,for jeg har siden fundet ud af ,at hun døde 17-04-1946 i Frihavns sogn.

men igen tak!

Venlig hilsen
Karen Thyssen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com