Doreta Bonnesen, død hvor og hvornåt !

Startet af Jess Per Hildebrandt-Eriksen, 11 Aug 2012 - 17:59

Forrige emne - Næste emne

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Amdi Severin Lassen født 1828 i Skørring sogn, Århus amt, dør 1905 på Randers hospital, og han er da enkemand.  Hans kone var Doreta Bonnesen  født 1836 i Nysted på Lolland, men hvor og hvornår dør hun.  Med risiko for, at få en større belæring om at man skal have været igennem alle tænkelige kilder inden hjælp ønske, forsøger jeg nu alligevel.  Årsagen er den, at der måske findes en person blandt DIS,s medlemmer som kender svaret.  Hvis ikke ja så må jeg igang med nabosogne, søskendes og børns opholdsteder m.v.

Med venlig hilsen

Jess

Gitte Johansen

#1
Hej Jess

Jeg kan godt huske, at jeg har ledt efter Doretta før og ikke fundet hende.


Nu har jeg fundet FT1890, Randers, Trangstræde, opslag 21.

Der er hun ikke, men der står, at Amdi er gift.

Hun er heller ikke i fraværende.


Kan hun have løbet sin vej, og så er død et helt andet sted end Randers og omegn.

For man skulle jo synes, at hun er død før 1905, når det står i KB ved Amdis død.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Nej, nu har jeg fundet hende,


Randers, Skt. Morten, 1873-1891, opslag 83, nr. 63. Død i 1881.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Hej Gitte.

Mange tak for din  hjælp, det blev jeg glad for. Men hvordan kan Amdi være gift i 1890 når Doreta dør i 1881. Han kan selvfølgelig være blevet gift med en anden, eller også er der skrevet forkert i F.T.
Du skriver, at du har ledt efter hendes død, det blev jeg interesseret i.  Er du i slægt med Amdi eller Doreta, eller kender nogle som er det, så vil jeg da gerne høre herom.
I øvrigt mener jeg at kunne læse i K.B. ved hendes død, at hun kun blev 45 år. Det kunne jo tyde på, at hun har været syg, eller på anden måde slutte sit liv forholdsvis tidligt.


Med venlig hilsen

Jess


Gitte Johansen

Hej Jess

De har skrevet forkert i folketællingen, for da han dør, står han som enkemand til Doretta.

Det er for dig, jeg har ledt efter hende, da jeg fandt Amdi død og andre ting i din anden tråd, bl. andet bagerne i Grenå.

Men hvis du kigger i næste opslag i 1890, står der en Birgitte Nielsen som "gæst" til 1. sal.

Kunne være en veninde til Amdi, eller familie.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com