Skall man tro på Roskildehistorie

Startet af Jon Kahn, 12 Dec 2010 - 10:41

Forrige emne - Næste emne

Jon Kahn

Hej,

Jag vet inte vad man ska tro. ag är genom Kjerrulf m.fl släkt med dansk adel. Jag har då kommit på en site som heter Roskildehistorie.dk där det finns stamtavlor m.m. Men den har uppenbart en del tveksamt material när man går längre tillbaka. Kan man tro på sajten och i så fall på vad?

Tacksam för synpunkter.


Jon

Hans Poulsen


Hej Jon

Den, der vil studere Kjerulf'erne - med utallige stavemåder - bør efter min vurdering afsætte mindst fem år til heldagsstudier.

Det er en ubegribelig stor slægt - ja, der er sandsynligvis tale om adskillige slægter uden nogen indbyrdes forbindelse.

På min hjemegn, Aalborg amt - og i nogen grad Hjørring amt, støder du til stadighed ind i Kjerulf'er.

Jeg er sikker på, at der er skrevet adskillige bøger om nogen af slægterne - prøv at google dig frem og se, om der er noget, der frister dig.

Der er flere slægtsforskere, der tit optræder i DIS-grupperne, med speciel indsigt i danske adelige forhold, og er du heldig, er der en af dem, der kommer på bane og giver dig et godt råd.

Den hjemmeside, du henviser til, kender jeg ikke og tør derfor ikke udtale mig om dens lødighed.

Med venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag