Søstrene Anna Sophie Østerberg + Marie Johanne Østerberg ,Klerkegade 17B, Forhus

Startet af Lise Østerberg Bahr, 06 Okt 2012 - 15:57

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hvad mon der blev af døtrene til Miculine Charlsen, hvis søster er Johanne Christine Larsen.


døtrene er
ANNA SOPHIE    ØSTERBERG  19 år ugift datter København, og
MARIE JOHANNE ØSTERBERG    9 år ugift datter København

Døtrene efter Miculine Charlsen 42, gift husmoder, 42 år København, gift med Peter Vilhelm Charlsen 36, Snedkermester, Emdrup, København.

Adressen:
Klerkegade 17 B, Forhus, 423 A, 184 - FT -1880, D3904 .

Miculine har yderligere en søn, dvs. pigernes broder = Niels André Østerberg, 24 år ugift da.

Han får senere ansættelse som maskinmester / Drejer / Baltica.

Tak for info.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Eva Morfiadakis

Döttrarna finner jag inte.

I FT 1901 bor Peter Vilhelm Carlsen hos Niels A Österberg på Ryesgade 56 (opslag 209). Peter V. Carlsen är änkeman.

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3311808&searchname=polit_simple

1890 finns han kanske på Ahornsgade 8B.

Eva M
Eva M

Lise Østerberg Bahr

Hej Eva.

Tak for dit fund - Ahornsgade bl.a. Der bor faktisk en efterkommer af noget indgift slægt nu - sjovt at sporene aldrig helt udslettes - men bliver meget meget utydelige!

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Eva Morfiadakis

Det finns kanske ett skifte efter hustrun där det framgår var döttrarna finns. Hustrun bör vara död mellan 1880-1901, antagligen före 1892 eftersom hennes namn inte finns på Peter Wilhelms registerblade.

Eva M
Eva M

Lise Østerberg Bahr

Hej Eva.


Ja du har ret.

Jeg må se om jeg kan findet det .

Tusind tak for din besked i hvert fald.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#5
Hej.

Jeg trækker lige denne tråd frem igen, hvis der skulle være nogle der kender mere til familien.

Det kunne tænkes - at Carlsen + Østerberg (blandingen af børn af 2 ægteskaber ?) også var knyttet til slægten var af Messmann (Østerberg) ?

Bare et forslag til at se på sagen. Disse havde jo også tilknytning til Den tyske kirke, Flensburg og omegn m.v.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

God aften.

Denne tråd hænger sammen med tråden Anna Sophie Østerberg / Carlsen trådene.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Denne tråd hænger også sammen med nogle af de andre tråde.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Anne Messmann

Hej Lise,
Hvilke andre tråde? - Nogle links til trådene ville hjælpe gevaldigt!
Hilsen
Anne Messmann
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Den Messmann Østerberg gren der findes - kan jo have værdifulde infos og så. måske er det din og kan bringe noget nyt ?

Mvh
Lise Østerberg Bahr

Anne Messmann

Hej Lise,
Jeg er meget interesseret i at vide noget om en forbindelse mellem Messmann og Østerberg.
Jeg finder ikke nogle gamle tråde, der omhandler det - kan du ikke give nogle link til de tråde eller en kilde, hvor disse navne optræder!

Jeg har forsket i Messmann-slægten i årevis og er ikke stødt på nogen Østerberg.
Alle med navnet Messmann (i Danmark) er mig bekendt i min slægt (men man véd jo aldrig!).
Vi stammer fra Rostock.

Jeg ser frem til et svar fra dig!

Venlig hilsen
Anne Messmann
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Anne Messmann

Hej igen, Lise!
Kunne du ikke nævne fornavn til den ældst kendte Messmann Østerberg? - Jeg har ikke fulgt alle grene op til nulevende, så det kunne jo være... (der ses nulevende ved alm. googlesøgning).

Nu håber jeg ikke, jeg skal vente mere end 3 år på et svar (som sidst)  ;)

De venligste hilsner,
Anne Messmann
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Lise Østerberg Bahr

#12
Hej Anne.

Nej desværre - alt er pakket væk - og flyttet. Og det var vist mig der startede tråden mener jeg.....måske du selv kender forbindelserne evt. via Carlsen -  Østerberg Carlsen/Charlsen  - god søndag eftermiddag.
(google kan også bruges).

Vh
Lise Ø Bahr

Anne Messmann

Hej igen, Lise
I min slægtsbase har jeg (langt ude) fundet en forbindelse mellem:
Tage Andreas Carlsen (1925-2014) viet til Lizzi Messmann Hansen (1930-1999).
Jeg har ikke noteret børn til dette ægteskab, men på MyHeritage ses at et af deres børn blev gift med en Østerberg - se linket her, hvor Tage Andreas Carlsens forældre er nævnt: https://www.myheritage.dk/site-family-tree-133143671/carlsen?familyTreeID=1&rootIndivudalID=1000044

Kan det være denne forbindelse, du hentyder til?

Venligst,
Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Lise Østerberg Bahr

Hej anne.

Har ikke set dit svar før nu. Har håndværkere i huset for tiden.

Tage er et navn jeg har hørt i Østerberg grenen. Min farfar hed Ejnar Christian André , havde brødre, Willy, Axel, Oluf og lillesøster lille Else - alle med flere fornavne jeg ikke husker her og nu.

Håber naturligvis at få rigtig tid til at se på det igen.

Tak for din hjælp i.ø.

Vh
Lise Østerberg Bahr