(Gratis) viewer app til iPad / iPhone

Startet af Anders M. Petersen, 30 Okt 2012 - 10:15

Forrige emne - Næste emne

Anders M. Petersen

Hej Forum!

Jeg har efterhånden fået lavet en fin stamtavle i Legacy og vil nu gerne dele den med mine søskende og fætre. Her synes jeg at den bedste måde at dele en stamtavle på er via smartphones / pads, hvor man noget nemmere kan bladre rundt end i pdf'er eller prints (og det passer nok bedre også til "nutidens unge"!).

Jeg er selv på Android og har købt et lille stykke PC software "Gedstar for Windows" for symbolske 10$. Med dette kan jeg konvertere min Legacy fil til en fil der kan læses af den gratis app "Gedstar Pro". På den måde kan mine familiemedlemmer downloade en gratis app og så se stamtræet på deres Android enheder. Dette synes jeg er en meget sympatisk model og jeg giver gerne 10$ for at alle kan se "min" stamtavle gratis! Selve app'en fungerer i øvrigt ganske udemærket og kan varmt anbefales til alle der vil distribuere Legacy stamtavler til Android enheder!

MEN - de fleste i min familie er gået over til "den mørke side" og har iPads / iPhones. Her har jeg ikke fundet en lignende løsning, hvor selve app'en er gratis. Det eneste jeg kan surfe frem til er Legacy's egen app "Families", men den koster 15$ per enhed  :(
Jeg ved godt at den (i modsætning til Gedstar) også tillader at man kan redigere i filen, men jeg har egentligt bare brug for en viewer, som tillader brugeren at se filen på iPad / iPhone.

Er der nogen der har et bedre bud?
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Carsten R. Nielsen


Heredis har en fin gratis app til iPhone/iPad, hvis man blot har brug for at få vist oplysningerne (fra en GEDCOM-fil). Jeg har skrevet lidt om den her, hvor du også finder et link:

http://www.slaegtsoglokalhistorie.dk/metodeogteknik/ipadogiphone.html

MVH
Carsten


8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

Anders M. Petersen

Hej Carsten!

Tak skal du have!

Jeg kan se at det kræver en gedcom fil. Mine forsøg med at eksporter gedcom fra Legacy har altid resulteret i at fotos m.m. forsvandt, men jeg må jo lige prøve mig frem...

Tak for hjælpen!
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm