Albert Karl Edvard Skovsgaard født 1903 i Fredericia Trinitatis, hvor gift?

Startet af Birthe Trædholm, 01 Nov 2012 - 11:48

Forrige emne - Næste emne

Birthe Trædholm



Hej
Jeg søger oplysninger om Albert Karl Edvard Skovsgaard, hvor blev han gift? Fik han Børn? og hvor?
Jeg har oplysninger om hans bror ses herunder. Samt oplysninger om anerne, det er kun Albert der driller lidt. Er der nogle der kan hjælpe mig på vej her.
Banearbejder Kaj Edvard Valdemar Skovsgaard, han blev født d. 17. november 1901 i Fredericia Trinitatis, Vejle Amt.

Bror Albert Karl Edvard Thomsen Skovsgaard, blev født 1903 i Fredericia Trinitatis, Vejle Amt, han var Turistchef i Fredericia i mange år, flyttede til Odense i 1970´erne, døde i Odense d. 1. oktober 1982. Han levede i sin pensionist tilværelse, Albert Karl Edvard Thomsen Skovsgaard udmeldte sig af folkekirken i 1935, Forældre:
Portør Georg Christian Ferdinand Thomsen Skovsgaard og 5. hustru Mary Elisabeth Lorentsen,

Mary Elisabeth Skovsgaard blev viet til Portør Georg Christian Ferdinand Thomsen Skovsgaard i Trinitatis i Fredericia, vielsesdatoen var den 27.oktober 1900, der var lyst den 3. 7. 14. 21.oktober, hun var født 11.juli 1879 i Stoustrup, ved vielsen havde hun og forældrene ophold i Fredericia, som var moderens hjemsted, faderen Jess Lorentzen var en af forloverne.
Georg Kristian Ferdinand Thomsen Skovsgaard blev født d. 12. marts 1875 i Tårnborg Sogn, Sorø Amt, han blev døbt d. 25. april 1875 i Tårnborg Kirke.
Forældre:
8. Indsidder(Lejer) Lars Thomsen Skovsgaard og 9. hustru Ane Marie Larsen, 31 år.
Venlig hilsen
Birthe Trædholm
5591

Kirsten Kjellerup

Hej,

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med Albert, men jeg har lidt oplysninger på hans farfar, hvis du mangler dem.

Venlig hilsen
Kirsten Kjellerup

Martin Bjarklev

Han er gift på Odense Rådhus 19/3-1927.

Der står intet om børn osv.

;D

Mvh
Martin

Birthe Trædholm

Hej begge to
Det ville være dejligt, hvad har du?
Og tak Odense Rådhus og det er Albert Karl Edvard Skovsgaard vi taler om ikke.
Det er bare super med flere oplysninger, mange tak for det, jeg håber stadig nogle kan hjælpe mig med mere om ham Albert.
Venlig hilsen
Birthe Trædholm
5591

Kirsten Kjellerup

Hej Birthe

Her er, hvad jeg har indtil nu:

Lars Thomsen Skovsgaard er født 21. februar 1842 i Hørning sogn, Skanderborg amt, som søn af Thomas Laursen, som var boelsmand og senere gårdmand i Skovsgaard, Hørning sogn, og hans hustru Karen Nielsdatter.

Han blev gift med Ane Marie Larsen senest 1867, da de får deres ældste barn døbt i Vemmelev sogn, Sorø amt. De får yderligere to sønner døbt i Vemmelev, og derefter Georg, som altså blev døbt i Tårnborg. I 1878 og senere får de flere børn døbt i Holme sogn, Aarhus amt. Jeg har ikke fundet deres vielse i Slagelse eller Vemmelev.

Ane Marie Larsen er født 30. oktober 1843 i Slagelse Skt. Peder sogn, og hun døde i Holme sogn 30. september 1907, men jeg har ikke fundet Lars Thomsens Skovsgaards død.

Familien ses her i FT 1880:

Samtlige personer i husstanden
Aarhus, Ning, Holme, Holme Sogn, Skaade By, 5, Et Hus, 113, FT-1880, C8153
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Søren Sørensen   28    Gift   Husfader, Husejer, Træskomand      Her i Sognet [Holme]
Mariane Frandsen   23    Gift   hans Kone      Nølev Sogn, Aarhus Amt
Lars Thomsen   37    Gift   Husfader, Inderste, Daglejer ved Teglværksarbejde      Hørning Sogn, Aarhus Amt
Ane Marie Larsen   35    Gift   hans Kone      Slagelse
Lavrids Albert Vilhelm Thomsen   12    Ugift   Deres Børn      Ormslev, Sorø Amt
Karl Johannes Emanuel Thomsen   9    Ugift   Deres Børn      ligesaa [Ormslev, Sorø Amt]
Theodor Valdemar Julius Thomsen   7    Ugift   Deres Børn      ligesaa [Ormslev, Sorø Amt]
Georg Kristian Ferdinand Thomsen   4    Ugift   Deres Børn      ligesaa [Ormslev, Sorø Amt]
Anna Karoline Henriette Thomsen   2    Ugift   Deres Børn      her i Sognet [Holme sogn, Aarhus Amt]


(Familien er ikke mine egne aner, men min halvbrors. Hans mor var en Skovsgaard, hans morfar var bror til Georg, han hed Thomas og var født 1883 i Holme).

God jagt!

Venlig hilsen
Kirsten Kjellerup

Birthe Trædholm

Hej Kirsten
Ser du det er heller ikke min slægt, men en veninde fra folkeskolen i gamle dage. Jeg forsker i min egen slægt og kom tilfældigt til, at se min venindes fars fødsel og syntes det var sjovt, at følge tilbage, så jeg kender Georg Skovsgaards barnebarn Henry Skovsgaard og hans døtre, jeg har gået i skole med Henrys den yngste. Georgs søn Kajs linie.
Jeg havde tænkt mig, at sende det til Henrys piger.
Jeg har heller ikke Lars Thomsens død, men hans forældre, har du dem?
Venlig hilsen
Birthe Trædholm
5591

Kirsten Kjellerup

Hej Birthe

Ja, jeg har dåbsdata for Lars Thomsens forældre Thomas Laursen og Karen Nielsdatter, og jeg har netop fundet deres bryllup i 1834 i Hørning Kirke, men jeg har endnu kun navne og ingen data på deres respektive forældre, bortset fra at Thomas Laursens far er død før FT 1834 og hans mor er død efter FT 1850.

Venlig hilsen
Kirsten Kjellerup

Birthe Trædholm

Hej Kirsten
. Lars Thomsen Skovsgaards forældre:
Thomas Lauersen, født 11 mar 1814, Hørning, Skanderborg.
Karen Nielsdatter, født 22 jul 1809, Hørning, Skanderborg
Viede 21 jun 1834, Hørning, Skanderborg

Det jeg ved er:
De er i ddd.dda FT-1834 - 1840 - 1845 - 1850 - 1860 alle i Hørning, Skanderborg.
Skanderborg, Hjelmslev, Hørning, Dørup By, Skovsgaard, 13, , FT-1850, B4300
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Thomas Laursen   36    Gift      Gårdmand, husfader   Her i sognet
Karen Nielsdatter   40    Gift      Hans kone   Her i sognet
Niels Thomsen   16    Ugift      Deres barn   Her i sognet
Kirsten Thomsen   15    Ugift      Deres barn   Her i sognet
Laurs Thomsen   8    Ugift      Deres barn   Her i sognet
Marie Kirstine Thomsen   3    Ugift      Deres barn   Her i sognet
Kirsten Thomsen   79    Enke(mand)      Husfaderens moder der af ham forsørges   Blegind sogn, Skanderb.amt________________________________________
Samtidig fik vi endnu en generation tilbage.
Thomas Lauersens mor:
Kirsten Thomsen og ser hun er født i Blegind sogn, Skanderborg Amt.
Hun figurerer ikke i FT 1860, Kirsten Thomasdatter er død d. 21. september 1852 og hun blev begravet d. 28. september 1852, Gårdmand Thomas Laursens moder i Skovsgaard, 81½ år gammel. Noteret i jævnførselregisteret 111-43.
Hendes mand hedder: Laurits Clausen Høltzermann
Gift 1 gang med Ellen Marie Olufsdatter i 1791, Tilst, Århus
Børn: Claus Lauritzen Høltzermann, 1791
- Mette Marie Lauritsdatter, 1795
- Oluf Lauritzen, 1798
- Mariane Lauritsdatter, 1800.

Gift 2 gang med Anne Rasmusdatter i 1800, Skanderborg, Skanderborg
Børn: Andreas Molberg Lund Lauritzen, 1801
- Rasmus Lauritzen Høltzermann, 1803.

Gift 3 gang med Kirsten Thomasdatter i 1812, Blegind, Skanderborg.
Børn: Thomas Laursen, 1814. Jeres Ane.

Laurits Clausen Høltzermann:
Snedker Lauritz Clausen Høltzermann, død 11 jun. 1832, Hørning, Skanderborg. Han er begravet samme sted den 15 jun. 1832, Hørning, Skanderborg.
Han var gift med Kirsten Thomasdatter.
Høltzermann navnet henledes til hans profession, tysk/jysk oprindelse træmand.

Og han bror:
Smed Andreas Clausen, død 19 okt. 1829, Fruering, Skanderborg. Han er begravet samme sted 29 okt. 1829, Fruering, Skanderborg.
Han var gift med Ane Sørensdatter.

Ved Folketælling 1880 Skanderborg Amt, Hjermslev Herred, Hørning Sogn opslag 46, nummer 10.
Thomas døde 1890 opslag 48, nummer 1, Hørning Sogn(1887-1891).
Karen døde i 1889 opslag 52, nummer 1, Hørning Sogn(1887-1891).
Ved Thomas Lauersens datter Kirsten Thomasdatters vielse i 1867 er han indskrevet som forlover og med bopæl i Skovsgaard og ved hans datter Marie Kirstine Thomsen Skovsgaards vielse i 1872 er han også indskrevet som forlover og med bopæl i Skovsgaard.
Her kommer så noget om datteren Marie Kirstine og hendes familiegruppe:
Rasmus Rasmussen, født 23 feb 1845, Vitved, Skanderborg
Far: Rasmus Jensen ( Halling )
Mor: Mette Rasmusdatter

Maren Kirstine Thomsen, født 7 apr 1847, Hørning, Skanderborg
Far: Thomas Laursen
Mor: Karen Nielsdatter

De er gift 30 jan 1872, Hørning, Skanderborg, ops. 186.
Mange mennesker flyttede ind til storbyen, så jeg kiggede lidt på Århus ...pga. flere børn overlevede(forbedret sundhed), så blev der flere arbejdere og det var der ikke brug for på landet, da også landbruget fulgte med udviklingen.


Aarhus, Hasle, Aarhus Købstad, Århus Købstad 10, 482/møllegade, 15, FT 1880, A4181
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Rasmine Lystrup 47 Enke Husmoder Elsted Sogn, Aarhus Amt
Johannes Lystrup 18 Ugift Hendes Barn Former Aarhus
Carlmine Sørine Lystrup 11 Ugift Hendes Barn Aarhus
Jørgen Teibel Hansen 26 Gift Husfader Arbeismand Nim Ved Horsens
Marie Hansen 30 Gift Husmoder Alstrup, Aarhus Amt
Johannes Christian Hansen 1 - Deres Søn Aarhus
Rasmus Rasmusen 34 Gift Husfader Arbeismand Vitved Sogn, Aarhus Amt
Marie Kirstine Rasmusen 33 Gift Husmoder Hørning Sogn, Aarhus Amt
Mathilte Karoline Rasmusen 5 Ugift Deres Barn Aarhus
Henriete Tommesine Rasmine Rasmusen 2 Ugift Deres Barn Aarhus
Søren Rasmusen 48 Gift Husfader Astrup Sogn, Aarhus Amt
Marie Rasmusen 33 Gift Husmoder Beder Sogn, Aarhus Amt
Rasmus Sørensen Rasmusen 8 Ugift Deres Barn Tulstrup Sogn, Aarhus Amt
Kirstine Karoline Rasmusen 6 Ugift Deres Barn Tulstrup Sogn, Aarhus Amt
Hans Peter Rasmussen 4 Ugift Deres Barn Aarhus

Henriette Tommesine Rasmine Rasmussen: Født 18 apr 1877, Vor Frue, Århus og konfirmeret 1891, Vor Frue, Århus.

Mathilte Karoline Rasmussen.
Hun er konfirmeret 1888, Vor Frue, Århus, ops 230, nr. 11. der står hun er født 13 apr.1874, Århus.

Århus
Dom sognet 1873-1877
opslag 200
1874
Mathilde Caroline Rasmussen

Hun er indskrevet i KB ved sin dåb som MAREN KIRSTINE THOMSEN SKOVSGAARD. Til gengæld har Præsten skrevet hendes Far som "THOMAS KLAUSEN" ? Selvom han hedder "LAURSEN": Her må tænkes på, at præsten ikke altid skriver ind med det samme, og så ender noget i en anden bog nemlig glemmebogen.

de andre børn til Thomas Laursen og Karen Nielsdatter.

1. Kirsten Thomsen, født 1836, Hørning, Skanderborg og gift i 1867, Hørning, Skanderborg med Christen Knudsen, født 3 okt 1838, Tiset, Århus
2. Niels Thomsen, født 1834, Hørning, Skanderborg og gift i 1862, Hørning, Skanderborg med Mariane Sørensdatter, født 1833, ???
3. Laurs Thomsen jeres gren.
Jeg håber det er noget du kan bruge.
Venlig hilsen
Birthe Trædholm

Birthe Trædholm

Hej Kirsten
Jeg vil gerne give dig flere oplysninger om slægten, kigger du ind på siden engang imellem, eller?
Venlig hilsen
Birthe Trædholm
5591

Kirsten Kjellerup

Hej Birthe,

Tak for de mange oplysningerne om familien. Nu er der virkelig noget at gå videre med.

Og ja tak, jeg vil meget gerne have flere oplysninger. Jeg abonnerer på denne tråd og får mail, når der er nye indlæg.

Mange hilsner
Kirsten

Birthe Trædholm

Hej Kirsten
Lige lidt mere slægt.
Venlig hilsen
Birthe Trædholm

Lars/Laurs Thomsen Skovsgaard, Blegind, Hørning Sogn, Skanderborg Amt, rejser 1864, som reservekorporal i artilleriet 28. juni afgang til København. Dette kan læses i afgangslisten i kirkebogen Derefter har han mødt sin kommende hustru 9. Anne Marie Larsen, hun kunne ikke stå for en i kongens klæder.
Folketælling Vemmelev, Slagelse Herred, Sorø Amt
Lars Thomsen Skomager, 27 år, Hørning, Skanderborg Amt.
Anne Marie Larsen, kone, 25 år, Skt. Peders Sogn, Slagelse Herred.
Laurits Albert Wilhelm Thomsen, 2 år, deres barn

Lars /Laurs Thomsen og Ane Marie Larsen, fra Ormslev Taarnborg Sogn, Slagelse Herred Sorø Amt.
de får tre børn, der er døbt i kirken der.
Laurids Albert William Thomsen *13/10 1867
Carl Johannes Samuel Thomsen * 13/4 1870
Theodor Valdemar Thomsen *23/8 1872
De rejser 1874 fra Vemmelev til Ormslev, Taarnborg sogn.
De får deres 4 barn i Ormslev, Taarnborg Sogn ,det er Georg Christian Ferdinand Thomsen *12/3 1875 .


8. Lars Thomsen er født i Blegind den 21/2 1841 er rejst til Sjælland omkring 1860 -1864,
De får senere efternavnet Skovsgaard.
9. Ane Marie Larsen er født den 30/10 1843 er fra Hytterup, Slagelse Sogn døbt i Sct. Peders kirke.

Vedr. Ane Marie Larsen *
Sorø, Slagelse, Sankt Peders Landsogn, Landsgrav bye, et Huus, 82.25-F4, FT-1845, A0557
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Lars Petersen 50 gift Indsidder og Daglejer Bromme Sogn, Sorø Amt
Karen Kristensdatter 37 gift hans Kone Vemmelev Sogn, Sorø Amt
Kristen Larsen 14 ugift deres børn Vemmelev Sogn, Sorø Amt
Kristen Larsen 10 ugift deres børn Vemmelev Sogn, Sorø Amt
Kristiane Larsen 4 ugift deres børn Vemmelev Sogn, Sorø Amt
Ane Marie Larsen 1 ugift deres børn Sankt Mikkels Sogn, Sorø Amt, død i 1907 står moderen angivet som Karen Kristensdatter.
Karen i FT-1850, Slagelse, Sankt Peder Landsogn, Hyllinge.

De har også fået en pige Maren i 1847 (Sorø, Sankt Peder, 1839-1850, opslag 79, nr 10), men hende kan jeg heller ikke finde konfirmeret i hverken sankt Peder eller Sankt Mikkel.

Så hvor de er rejst hend, vides ikke.
Her har du Ane Marie forældre Lars Pedersen og Karen Christiansdatter i folketællingerne 1855 Holmstrup Slagelse Sorø Amt-står ved nr 34
1860 Vemmelev side 293.Lars Pedersen 65 år
Karen Christiansdatter.52år
Ane Larsen 16 år
Maren Larsen 13år,
Der efter bliver forældrene væk,
Karen er født i Vemmelev sogn
Lars er født i Bromme sogn
Laurs og Ane Marie er i folketællingen 1870 i Ormslev ved Vemmelev.derr ejser fra sognet i 1870,
jeg hører gerne fra dig om du finder noget nyt


9. Ane Marie Larsens forældre:
18. Lars Pedersen
19. Karen Kristensdatter. De er viet 1867. men hvor???
Der står i FT-1901 at de kommer fra Svenstrup, Sørø.
Krabsen siger det ligger i Tårnborg sogn. Men der er de ikke.

I Georg Christian Thomsen Skovsgaard, Vielse 1900, Trinitatis, Fredericia står der at Lars Thomsen og Ane Marie Larsen bor i Svenstrup og at Georg er født i Svendborg. ( Passer ikke ) men jeg har kigget i Svendborg Vor Frue og Svendborg Sct. Nicolai. Men her er de heller ikke.

Har også kigget i de forskellige militærsogne i Kbh. Citadel, Garnisons, og Holmen, men de er heller ikke gift her.

God arbejdslyst

Birthe Trædholm

Hej Kirsten
Og så lidt mere slægt
Venlig hilsen
Birthe Trædholm

Lars Thomsen Skovsgaard og Ane Marie Larsen fik mindst 9 børn. De flyttede fra Sjælland til Holme Sogn, Århus Amt omkring 1876/77.
1. Laurids Albert Vilhelm Thomsen *13 nov. 1867 Vemmelev Sogn, Sorø Amt. Konfirmeret 16 apr. 1882 Tranbjerg Kirke, Holme Sogn, Århus Amt.
2. Carl Johannes Emanuel Thomsen * 13 apr. 1870 Vemmelev Sogn, Sorø Amt
3. Theodor Valdemar Julius Thomsen * 23 aug. 1872 Vemmelev Sogn, Sorø Amt. Konfirmeret 3 okt. 1887 Tranbjerg Kirke, Holme Sogn, Århus Amt.
4. Georg Kristian Ferdinand Thomsen * 12 mar. 1875 Taarnborg Sogn, Sorø Amt
5. Anna Karoline Henriette Thomsen * 9 dec. 1877 Holme Sogn, Århus Amt
6. Emma Charlotte Amalie Thomsen * 23 jan. 1881 Holme Sogn, Århus Amt, døbt d. 20. marts 1881, konfirmeret 1895, d. 21. april i Holme Kirke, kundskaber godt/opførsel meget godt. Forældre Husejer Laurits/Lars Thomsen på Holme Mark.
7. Thomas Frederik Thomsen * 6 okt. 1883 Holme Sogn, Århus Amt, konfirmeret i Holme Kirke d. 3. oktober 1897, kundskaber god/opførsel god.
8. Jensine Petra Camilla Thomsen * 23 dec. 1886 Holme Sogn, Århus Amt
9. Karl Johannes Emanuel Thomsen * 4 nov. 1891 Holme Sogn, Århus Amt. Død før fremstilling i kirken den 12 nov. 1891.

FT-1880- Århus Amt, Holme Sogn, Skåde by, et hus, 5, 37 år.
FT-1890- Århus Amt, Holme Sogn, Holme Mark, et hus, 13, 49 år.
Der kommer mere senere.

Birthe Trædholm

Hej
Jeg mangler stadig oplysninger om Albert Karl Edvard Skovsgaard, har han fået børn???
Venlig hilsen
Birthe Trædholm

Kirsten Kjellerup

Hej Birthe,

Det er jo helt overvældende, hvad du har fundet - jeg kan slet ikke følge med. Men hvis jeg skulle støde på noget senere, skriver jeg det ind her.

Da Albert ser ud til at have udmeldt sig af folkekirken, er hans eventuelle børn muligvis heller ikke døbt (medmindre moderen har insisteret), og så kan det blive svært at følge dem andre steder end i folketællingerne eller evt. skifteprotokoller.

Venlig hilsen
Kirsten

Kirsten Kjellerup

I
CitatI Georg Christian Thomsen Skovsgaard, Vielse 1900, Trinitatis, Fredericia står der at Lars Thomsen og Ane Marie Larsen bor i Svenstrup og at Georg er født i Svendborg. ( Passer ikke ) men jeg har kigget i Svendborg Vor Frue og Svendborg Sct. Nicolai. Men her er de heller ikke.

Præsten har tydeligvis misforstået noget. Georg er født i Svendstrup, Tårnborg sogn, hvor forældrene boede på det tidspunkt.

Så vidt, jeg kan følge familien, bor de først i Ormeslev, Vemmelev sogn (men er ikke gift her). Dernæst flytter de til Svendstrup, Tårnborg sogn, og derefter til Holme sogn i Aarhus amt. De har ikke på noget tidspunkt boet i Svendborg.

Venlig hilsen
Kirsten

Birthe Trædholm

Hej Kirsten
Ja der er lige lidt med ham Georg, husk præstens glemmebog der er det nok endt.

Venlig hilsen
Birthe Trædholm
PS.  på ukendte billeder er der et billede af Georgs sønner Kaj og Albert Skovsgaard, indsendt af Inga Gadeberg, jeg kan ikke komme i kontakt med hende, måske du kan?
4. Georg Kristian Ferdinand Thomsen Skovsgaard blev født d. 12. marts 1875 i Tårnborg Sogn, Sorø Amt, han blev døbt d. 25. april 1875 i Tårnborg Kirke.
Forældre:
8. Indsidder(Lejer) Lars Thomsen Skovsgaard og 9. hustru Ane Marie Larsen, 31 år.
Navnet Skovsgaard:
Ifølge Kulturministeriet af 14. november 1874, er det tilladt, at antage efternavnet Skovsgaard.
God fornøjelse


Gitte Johansen

Hej Birthe

De får ihvertfald et barn.


Uden at nævne navne, se Odense, Sct. Hans, 1921-1929, opslag 296, nr. 57.


Jeg ved ikke, om du har fået dette link om vielsen.





https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-266-11673-106019-61?cc=1607917&wc=11533159
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Birthe Trædholm

Hej Gitte
Tusind tak for det, det er jeg bare så glad for, måske kunne jeg hjælpr dig en anden gang hvem ved.
Venlig hilsen
Birthe Trædholm
5591

Birthe Trædholm

Hej Så er det jeg gerne vil vide om der findes flere børn af Portør Georg Christian Færdinand Thomsen Skovsgaard og Mary Elisabeth Lorentzen af Fredericia Trinitatis, Vejle Amt, kunne være jeg har overset nogle.Jeg har fundet Kaj Skovgaard født 1901 og Albert Karl Evard skovsgaard i 1903 i Fredericia Trinitatis
Venlig hilsen
Birthe TRÆDHOLM 5591.

Birthe Trædholm

Hej

Såer er lidt slægt skal dokumenteres, god fornøjelse.
Lidt mere slægt:
Laurits Clausen Høltzermann og søskende.
1.   Anne Clausdatter gift med Anders Pedersen, ladefoged på Nørlund. Anne er død før 1787 da hun ikke findes i FT-1787 for Ravnkilde, Ålborg.
Skiftet burde være i Skifte protokollerne for Nørlund gods,

2. Birthe Clausdatter gift med Niels Jensen, Skoleholder i Fyrkilde, Ravnkilde, Ålborg. Har ikke fundet Birthe død, så mit gæt er at hun er død før 1813, da kirkebøgerne først starter der. Niels Jensen er død 12 jan 1824.
Skiftet burde være i Skifte protokollerne for Nørlund gods

3.Smed Andreas Clausen, gift med Ane Sørensdatter. Andreas er død 19 okt. 1829, Fruering, Skanderborg. Han er begravet samme sted 29 okt. 1829, Fruering, Skanderborg.
Ved ikke hvilket sted skiftet burde være.

4. Snedker Lauritz Clausen Høltzermann, gift med Kirsten Thomasdatter. Lauritz er død 11 jun. 1832, Hørning, Skanderborg. Han er begravet samme sted den 15 jun. 1832, Hørning, Skanderborg.
Ved ikke hvilket sted skiftet burde være.

5. Peder Clausen, gift med Kirsten Pedersdatter. Peder er død nov. 1849, Brorstrup, Ålborg.
Ved ikke hvilket sted skiftet burde være.

6. Muremester Johannes Christian Clausen, gift med Ane Nielsdatter. Johannes er død 22 sep. 1808 og der er følgende skifte på ham [Scheel Gods, Randers; Book 3 1786-1822; film 41845]

Johannes Christian Clausen muurmester i huus i Carlbye 22 Sep 1808 pg 541 546 580
buried in Rimsoe kirke
WIFE: Ane Nielsdtr
BRO: Andreas Clausen Smed & boende i Hvolbek, Schanderborg
Lars Clausen boende i Schousgaard, Horning sogn, Skanderborg
Peder Clausen hmd i Ravnkilde bye, Norlunds gods
« SIS: Birthe Clausd = Niels Jensen skoleholder i Fyrkilde bye , Norlunds gods
FADER: Claus Andreasen skoleholder i Morrup
(his children: Birthe, Andreas, Lars & Peder fodte i Raunkilde Skole - attested praeste Johannes Struch i Morrup)
wgd: pastor Aastrup i Carlbye
gd: Niels Kannich boelsmd i Carlbye

Laurids Clausen er konfirmeret 1785 boende hos Mads Madsen i Hørning. Den samme som er forlover ved hans bryllup i Tilst.
Faderen skoleholder Claus Andreasen  i Morrup eller Smorup?
Venlig hilsen
Birthe Trædholm
5591