- Stadig nybegynder Mac Family Tree

Startet af Nina Friis, 14 Nov 2012 - 22:34

Forrige emne - Næste emne

Nina Friis

Hej igen.

Ja, så er jeg kommet igang med at lave et stamtræ, og et par  tekniske småproblemer har allerede meldt sig. Under rubrikkerne fødsel, dåb begravelse etc. har jeg meget svært ved at oprette en note, hvor personerne bliver viet. Findes den ikke der, eller kigger jeg et forkert sted ? Jeg vil jo gerne have dem viet, men indtil nu, er det ikke lykkedes.

Og så er jeg kommet til at opføre en ane 2 gange. En udgave med børn og en udgave med partner. Hvorledes slipper jeg af med den ene udgave ? Eller er det bedst at slette dem begge og starte forfra, og i så fald, hvordan ?

I det hele taget har jeg endnu ikke helt grejet, hvad man egentlig gør, når man laver fejl.



Så, her må jeg igen bede om hjælp. :)

Venlig hilsen
Nina Friis

Gitte Johansen

#1
Hej Nina


Når du har et par, er der en buet linie mellem dem.

Når du kører musen lidt over stregen, kommer der en blyant. Den trykker du på og skriver vielsen ind der.


Det andet forstår jeg ikke helt, hvad du mener med.

Hvis jeg forstår dig ret, vil jeg slette den, der står med børn, husk at begynde med børnene en af gangen.

Vent evt. med at slette dem, til du har oprettet dem ved parret.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Nina Friis

Hej Gitte.

Jeg forstår, det du siger og jeg har fået dem viet nu. ;) Det andet ved jeg egentlig ikke hvordan jeg løste, men problemet er der ikke mere - der skal dog nok opstå flere tekniske problemer, men så vender jeg tilbage.

Så tak skal du have.

Venlig hilsen
Nina Friis


Carsten R. Nielsen

#3
Lige et godt råd: i stedet for at oprette en ny tråd, hver gang du har et problem med MacFamilyTree, så fortsæt med at skrive i den tidligere tråd; så får vi, som har hjulpet dig tidligere (og gerne gør det igen!), nemlig besked om, at du har skrevet et nyt indlæg i tråden (hvis vi altså abonnerer på tråden).

Altså: skriv et indlæg her i denne tråd, næste gang du har et problem med MacFamilyTree.

Mht. at lære at bruge MacFamilyTree, så kunne det måske være en idé at lave et "prøve-træ", hvor du fører en 3-4 generationer ind og undervejs prøver forskellig funktionalitet af. Så sker der ikke noget ved, at du opretter en person to gange, får ham gift med den forkerte, klikker på samtlige knapper, laver et website du ikke skal bruge osv. Når du så føler dig på mere sikker grund, begynder du så forfra med et nyt, rigtigt træ.

MVH
Carsten
8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk