efterslægt søgesGorrissen, Fruerlund Flensburg (Teglværk) Boysen og Landt slægt

Startet af Lise Østerberg Bahr, 16 Nov 2012 - 17:23

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Vi har en hel del del LANDT slægt  på anetavlerne dvs. incl. indgifte.

Den støder ind i SKIBSREDER- og Købmandsslægten SLÆGTEN SCHILDHEIM - Catharina Hinrichsen og Lorenz Petersen - kaldet LORCH) slægt / Thottsen slægt og jes Schwensen (1600) i Flensburg.

Jeg søger efterkommere efter disse via: Dorothea Gorrissen, Flensburg og Christian Landt / Detlefsen, og Marg. Jacobsen født 4.3.1855 død 25.7.11 (dog står der på ancestry. at hun døde den 12.7.1911. Hun var gift med Martin Julius Dethleffsen der var Stadtabverordneten und Reifer (er vist en REBSLAGER) i Flensburg.

Passer med vores anetavler !

og
Det passer også med ancestrys forklaring omkring Margarethe Grethe  Landt 1888-1983 Flensburg, goft med Martin Julius Landt hvis forældre var Martin Julius Landt og Margarethe JACOBSEN (hun står også ganske rigtigt på vores anetavle.

Margrethe Grethe giftede sig med Herr Hayen og fik 2 børn. Det var hende der døde i 1983.

Deres børn var

Anna
Johann
Marta og
Margarethe


Elsabe Margaretha Boysen født 1738 Flensburg og Peter Gorrissen, født 1727 på Teglværket, Fruerlund, Flensburg.

Der er stor Land m.mere efterslægt.

Hvem har kendskab til disse og vores relationer ?

se www.Adelby.com

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Har også set at slægten går med Lassen samt Hinrichsen via

ancestry.com og

slægten Michelsen, Rasmussen og Dybdahl´s hjemmeside over aner.

Vi har dog ingen fra Bahr slægtens medlemmer der, heller ikke via Nissen slægten, Flensburg.

Der er endvidere på vores anetavler,

Petersen, Jacobsen, HAHWN - i dag kaldes denne efterslægt vist HAHN.

Med venlig hilsen
LIse Østerberg bahr

se: www.adelby.com af Helmut Martensen

Lise Østerberg Bahr

Hej derude.


Det vil glæde mig med indputs omkring disse slæger eller de med forbindelse til Teglværkerne og Farverierne - møllerne også


Bahr/ Gorrissen/Gørrissen / Lorch / Petersen / Boysen / Detleffsen, Lorentzen, Asmussen, Christophersen, Richertsen, Hinrichsen, (Carsten Detlefsen)LAND slægtens medlemmer osv. Krebs , Joost,  Siebers, (APOTEKER slægten LEMMEL der er Lands direkte aner), Jacobsen, Knudt, Bendix Petersen, Hahwn, m.fl. nogle udvandret til Australien (Farmer-slægt Bendix Petersen) og USA.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

God dag.

Min forskning har om ovenstående har desuden bragt  mig videre igen igen igen, SCHRØDER har jeg jo forsket i og så, men ad ASKOV HØJSKOLE, OG VIA SEBBELOV SLÆGT SE KVINFOs database) til :


FLENSBURG - SEBBELOV, klædefabrikantslægte(r)ne FRA KASTRUP, men også fra Rosengården i København ( gammel tid) søges hermed også i samme forbindelse.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.


Har nogle desuden Schäfer/Schäffer på sidelinien evt. komb. med nogle fra denne tråd ?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Det ser ud til, at der har været en tråd i 2007 om emnet, men med LANDT spm. OGSÅ, som jeg her vil tilføje::::

Christian LANDT 46 verheir. Hausvater, Reifermeister
Dorothea GÔRRISEN - 30 verheiratet dessen Frau
Hans Landt - 12 Ihre Kinder
Peter Landt 6 Ihre Kinder
Maria Landt 1.- Ihre Kinder.

ser vedlæsning af vores slægtsbog, (det kommer til at tage noget tid) :

at vores famili(er) - BAHR stammer fra Urgamle møllerslægter (ja det ved I jo),- men at den er INDGIFT i LANDT - Rebslagerslægten fra Flensburg for 250 år tilbage fra 1924 - dvs. ca. midt i 1700-tallet.

Hvordan mon jeg får fat i Ingebjørg Romulslie, der har efterlyst viden omkring Flensburg borgerne Landt ?
Nogle bud ?

Ja, men se selv tråden her der er meget om Landt og Cordt - = dvs. brændevinsbrænder, sæberi, rebslager og skibsrederslægter.

mon ikke ein Weissgerber - var en garver ? og faderen såvel som Hans og Christian henvises til i borgerbogen til nr. 7369 edsaflægggelse 8.3.1802 kirkebogen for Reifer Peter landt Kirkebog Sct. Marie Sogn,  FT 1803 - Kattsund hus nr. 464. Hans Landt havde Østersø og Norsk handelscomp. skibsrederi).

ORDFORKLARINGER:

Reifer = er en brændevinsbrænder
Seiferei - et sted, hvor der fremstilles sæbe og
Schiffsrederei er et skibsrederi,
et Reepschlägerei fremstilles reb til skibe )

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?6,241313,page=4.heml


Hvem har også LANDT i slægten ? Görrissen ?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Noget nyt omkring disse - jf. Dethlefsen slægten fra Flensburg ?

Jeg fik ikke tag i Ingebjørg Romulslie, Norge. Nogle der kan hjælpe mig med kontakt til denne slægtsforsker ?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Jeg er stadig interesseret i kontakt til nævnte Ingebjørn Romulslie.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Finn H. Thomsen

I arvesagen, omkring 1750, efter Peter5 Bennick og hustru Anna Maria Thaisen nævnes som arving en Friederich Gorrissen, Trappen ved Rinkenæs. Er der nogen, der har kendskab til denne person? Han er muligvis i slægt med Anna Maria Thaisen.
MVH Finn H. Thomsen

Lise Østerberg Bahr

#9
Hej.

Tak Finn H. Thomsen.

Thaysen ? (Smidths.dk)
Slægt til Peter Thaysen og Anna Marie Petersen ) ( Toftlund, / teglværksejer Rinkenæs/Alnor) Riise ?

Må have se efter igen på Helmut Martensen www.Adelby.com .

Boysen slægten findes i hvert fald på Adelby.com

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr /med Thomsen på anetavlen i Flensburg.