Problemer med vielser og lidt mere i Mac Family Tree

Startet af Nina Friis, 20 Nov 2012 - 13:55

Forrige emne - Næste emne

Nina Friis

Hej.

Så er der igen noget der driller.

Jeg er ved at lave et stamtræ, men jeg ved ikke hvad der skal til for at få de par viet på stamtræet som altså er viet. Jeg oplyser, at de er gift,( kan dog heller ikke se hvilken rubrik under begivenheder, jeg skal vælge) , hvor de er gift osv. og forventer at se et par sammenflettede ringe på stamtræet - det sker blot ikke - kun tror jeg, hvis jeg af forskningsassistenten bliver spurgt om vielse, og det spørgsmål dukker ikke op, når jeg skal bruge det. Hvad er det jeg ikke har" fanget" ?

Og et tillægsspørgsmål : På mit stamtræ vil jeg gerne have de direkte aner vist. Det får jeg også, men jeg vil også gerne have søskende til mine aner listet under de forskellige par  - altså uden at de kommer til at figurere direkte på stamtræet. Hvordan gør jeg det ?

Ellers et lovende program, som jeg nok skal finde ud af efterhånden, men jeg har altså lidt der diller.

Venlig hilsen
Nina Friis

Gitte Johansen

Hej Nina


Jeg har da fortalt, hvad du skal gøre.


Husker du at tilføje bryllup, når du har trykket på blyant ved ringen mellem parret?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Nina Friis

Hej Gitte.

Jeg spørger selvfølgelig, efter at have prøvet tidligere råd men stadig har problemer.

Imidlertid trykkede jeg på den forkerte knap efter at have kørt musen over buen, dermed opstod problemet - men tak.

Venlig hilsen
Nina Friis


Gitte Johansen

Ok Nina


Nede i højre hjørne er der et symbol.

Når du trykker på det kommer der ting op, som du kan tilpasse efter din egen smag.

Jeg ved ikke, om det er det, du efterlyser?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Carsten R. Nielsen

Du bør ikke oprette en ny tråd, hver gang du har et problem med MacFamilyTree. Skriv i stedet i den tråd, du allerede har oprettet (du har nu oprettet fire tråde om MacFamilyTree inden for kort tid). Og husk at abonnere på tråden, så du ser de svar, du får:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,47608.0.html

Udover at lave et sådant "prøvetræ", som jeg foreslår her, bør du måske bruge bare lidt mere tid på manualen, så du får styr på det helt basale – som f.eks. vielser og de mange muligheder i "Visninger"-menuen (som vist er det, dit andet spørgsmål handler om).

Det er ellers et meget nemt program at bruge. Det der forvirrer dig, er måske, at der er så mange forskellige måder at gøre tingene på – og at man (som Gitte nævner) i høj grad kan tilpasse programmet, som man selv ønsker det.

Spørg endelig igen, hvis du får problemer, men husk at gøre det i denne tråd.

MVH
Carsten
8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

Nina Friis

Hej.

Selvfølgelig - og det tager jeg til efterretning.

Venlig hilsen
Nina Friis