Hvor blev Nicolai Thomsen af?

Startet af Ingelise Jegbjerg, 05 Dec 2012 - 13:03

Forrige emne - Næste emne

Ingelise Jegbjerg

Hej. Jeg søger hjælp til at finde, hvad der blev af Nicolai Thomsen, vistnok af Gram. Han er i følge OA  Skanderup, Hjelmslev, Skanderborg, opslag 27 udlagt barnefar til Thomas Nicolaisen. Nicolai Thomsen bliver ikke gift med moderen, Johanne Jørgensdatter.
Det er desværre alt, jeg ved om ham. Er der nogen, der ud fra disse sparsomme oplysninger, kan hjælpe mig videre.
Med venlig hilsen Ingelise

Kirsten Tatt


Ingelise Jegbjerg

#2
Hej Kirsten.
Jeg har kun fødslen på Thomas Nicolaisen, 9. juli 1823.
Mvh. Ingelise

Ingelise Jegbjerg

Hej igen. På denne webadresse har jeg fundet en Nicolai, som måske kunne være ham, jeg leder efter:
http://www.folketimidten.dk/.

Jeg har ud fra denne fundet i OA Lading, Sabro, Aarhus 1793 - 1813 opslag 16 en Nicolay Peter, med følgende tekst:

Den 31 Maij (1797) døbt Sr: Ulrich Thomsens og Hustrues
Trine Cadovius deres Søn i Schioldelef fød d: 17 Apr.
kaldet Nicolaij Peter baaren af Madame Bech
fra Hasslund. Faddere: Hr Blichfeld, Hr Søndergaard
Hr Manike og Jomfrue Vinding.

Efterfølgende har jeg så ledt efter konfirmationen af denne Nicolay i samme sogne, men har ikke fundet noget.

Da der ved sønnens fødsel oplyses, at Nicolai Thomsen er af Gram, har jeg også ledt der, men der er der ingen konfirmationer registreret?  Samtidig har jeg kigget på Stilling og Skanderup. men også uden resultater.
Er der nogen, der kender til ovenstående familie og eventuelt kan hjælpe mig videre i min søgen?
Med venlig hilsen Ingelise

Kirsten Tatt


Hej,

Ja, han er ikke nem at spore.

Sønnens konfirmation har du måske - men der står jo intet nyt. Uægte. Tjenestekarl i Gram. Faderen er Nicolai Thomsen.
Skanderup 1835-1858 opslag 118.


Jeg har ikke kunnet finde ham som afgået eller tilgået sognet - men kan naturligvis have overset det.

Tekst ved hans fødsel/dåb er meget utydelig. Moderen Johanne er fra Gram, mens faderen ser ud til at være fra ......... gård i ....... sogn.

Jeg tror jeg ville kigge på DOVER sogn.

vh Kirsten

Ingelise Jegbjerg

Hej Kirsten. Jeg har med næsten sikkerhed fundet den rigtige Nicolay Thomsen, som er søn af Ulrich Thomsen og Cathrine Cadovius, og som jeg havde fundet på linket "folketimidten", men tusind tak for din hjælp.
Med venlig hilsen Ingelise

Marianne Bundgaard Larsen

Hej Ingelise
jeg er ny bruger  i dette forum og søgte blot bredt på Cadovius fordi det er min fars slægt - fandt så din forespørgsel og håber at du måske engang tjekker op igen - Nicolai er min tre x tip oldefar på min fars side. han blev født 17 april 1797 i Lading Sogn og døde d. 24 april 1865 i Hvarre Huse, Vebbestrup Sogn, Aalborg Amt.
d. 15 august 1827 blev han far til min 2 x tipoldemor Birgitte Kathrine Thomsen g. Niss, hun er født i Grønbæk Sogn, Lysgård herred, Viborg Amt, hj. døbt d. 17 aug og fremstillet i kirken d. 30 sept. dagen efter hendes forældres vielse!! så ham Nicolai var vist en værre en. Birgittes mor hed Else Marie Chrestensdatter hun døde 9 juni 1844 bare 39 år gl. i Rostrup Sogn, Hindsted Herred, Aalborg Amt.
Birgitte giftede sig som sagt ind i Niss familien og blev gårdmandskone i Møldrup v. Astrup sogn, også Hindsted Herred - birgitte døde i 1912 og nåede den anseelige alder af 85 år.
håber du engang ser dette og kan bruge det til noget
VH
Marianne B. Larsen