Hvor blev Jens Christian Jensen og familie af. Randers amt Ndrhald ,Asferg sogn.

Startet af Poul Petersen, 11 Jan 2013 - 18:25

Forrige emne - Næste emne

Poul Petersen

Han er født i Lysgård,Viborg amt. Har boet i Hørby v Hobro. Iflg, ft. 1911 opslag 28 boede farmilien på gården Østervang i Asferg, men jeg kan ikke finde dem derefter. Har undersøgt konfirmationer i næsten alle sogne i Randers-Viborg og AAlborg amter                                                                                       
Mvh. Poul P

Ole Christian Olsen

Hej en god hjælp er at skrive lidt data om famillien.
Var gift med Maren født 25 maj 1825 i Hobro
første barn Anders Krog jensen 6 nov 1902
2               Jens     krog           24 juni 1905
3               Ester Jensen           21 febr  1906
4               Peter thorkild Jensen 18 marts 1908 alle børnene født i Moestrup

hilsen Ole

Jane Valkær

Hej
Ville have vedhæftet FT 1911 fra AO, men det er for stor en fil.

Jens Christian Jensen er født den 17. september 1876 (fejl i FT):
KB Viborg, Lysgård, Lysgård sogn 1873-1891 opslag opslag 8, nr. 8

Hans kone Marens dåb kan jeg ikke finde.

Dette er bare nogle data.

Mvh
Jane

Poul Petersen

hej jane og ole. tusind tak begge to,det er rigtig hvad du skrev ole. maren er født d.25 maj i hørby i 1875. Har i nogle ideer til hvordan jeg kan komme videre. på forhånd tak.                                                                    mvh. poul p.

Poul Petersen

Det har vist sig at familien er emigreret til Australien , Quinsland,deres søn var Anders Krogh Jensen var pilot ved den Australeske  flyvevåben, hans oldefar var Jens Christian jensen ,som startede  Dollerup Mølle. Er der nogen som kender til familien i Australien                                                                           mvh. poul p.

Poul Petersen

Efter en pause prøver jeg igen om der er nogen den kan hjælpe mig

mvh, poul p