Grabvsten på Guldager kirkegård ved Esbjerg, har du tid at fotografere så se her

Startet af Grethe Elten Mortensen, 22 Feb 2013 - 22:21

Forrige emne - Næste emne

Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg har ved hjælp af en hjælpsom hjælper  fundet ud af, at mine oldeforældres gravsted er på Guldager kirkegård ved Esbjerg.

Mon der er en der kommer forbi og vil hjælpe mig med at billede?

Det drejer sig om

Jacob Peder Hansen død 29.08.1919
Ane Hansen død 23.11.1914

Gravsted: G D 02 011


God weekend med venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Christian Konstmann Autzen

Har du set på denne hjemmeside, om Guldager kirkegård skulle være med allerede:

http://www.dk-gravsten.dk/forside.php

Hilsen
Christian

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Grethe Elten Mortensen

Hej

Tusind tak for dit svar.

Så vidt jeg kan se, er linket til Guldager kirkegård ikke aktivt endnu, Men måske er det min maskine. Jeg prøver igen senere, jeg har haft lidt problemer.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Henny Odby Nielsen

Hej

Guldager er ikke fotograferet endnu. Men prøv evt. på gruppen Slægtsforskning, om der er én, der kan hjælpe dig. Hvis du er på Facebook.
http://www.facebook.com/groups/7373772221/

mvh
Henny
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Grethe Elten Mortensen


Rita Olesen

Hej Grethe

Det vil jeg gerne gøre i morgen.
Hvis gravstedet eksisterer endnu, tager jeg fotos og sender dem til dig.

Mvh. Rita

Grethe Elten Mortensen

Hej Rita

Du er fantastisk, jeg vil krydse fingre for at gravstedet stadig er der.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Rita Olesen


På denne side http://guldagerkirke.dk/gravsteder/valg-af-gravsted/om-kirkegarden kan man se præcist, hvor graven er placeret, så det bliver let at finde den.

Batteriet er opladet så kameraet er klar til i morgen.  :)

Mvh. Rita

Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg har nu med stor hjælp fra Rita fået billeder af kirken og gravstedet, stenen var der ikke mere.

Tusind tak for hjælpen
Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Ole Holst Petersen

Hej Grethe og Rita.

Det er desværre tidligere konstateret, at "omme bag kirkegården er der god plads til udrangerede" gravsten, hvilket efter min mening er en meget dårlig vane.

Kunne det være tilfældet på Guldager kirkegård? Hvis gravstedet på nuværende tidspunkt er ubenyttet, kan det jo være, at gravstenen endnu ligger "i depot" bag kirken, hvilket graveren måske kan huske, så  en henvendelse til graveren/menighedsrådet kan give oplysninger. Så er problemet bare at finde den aktuelle gravsten i stakken! Men det er tidligere sket med held.

Med venlig hilsen
Ole
(tidl. menighedsrådsmedlem på Alrø i 12 år)

Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder

Grethe Elten Mortensen

Hej Ole

Tak for dit indlæg.

Ja. jeg har også set sådanne stakke, endda ikke gemt afvejen. Men det er et næsten uoverkommeligt arbejde at se hvad der findes i sådant et kaos.

Jeg har fået nogle billeder af Rita, som jeg er meget glad for. Jeg kan se gravstedet (uden sten) og jeg har fået fine billeder af kirken. Skulle jeg engang i fremtiden komme forbi , så har jeg også fået en oversigt hvor jeg kan se hvor gravstedet fandtes ( jeg har cirka 4 timers kørsel til Guldager).

Venlig hilsen
Grethe Elten mortensen

Rita Olesen

Citat fra: Grethe Elten Mortensen Dato 24 Feb 2013 - 14:30
Hej

Jeg har nu med stor hjælp fra Rita fået billeder af kirken og gravstedet, stenen var der ikke mere.

Tusind tak for hjælpen
Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Velbekom. :)

Først på vej hjem fra kirkegården tænkte jeg på, at jeg skal prøve at se de bevaringsværdige gravsten, der står rundt om kirkegården igennem.
Jeg ved ikke, om de opbevarer kasserede sten, jeg vil prøve at se efter både bevaringsværdige og kasserede sten en af dagene.
På kirkegården i Gormsgade bliver nogle af de kasserede glatte sten, brugt i gangene med bagsiden opad.

Jeg giver besked her, når jeg har været på kirkegården igen.

Mvh. Rita

Grethe Elten Mortensen

Hej Rita

Det syntes jeg vil være for meget for dig at gå der en gang igen.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Rita Olesen

Citat fra: Grethe Elten Mortensen Dato 24 Feb 2013 - 22:00
Hej Rita

Det syntes jeg vil være for meget for dig at gå der en gang igen.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Hej Grethe

Jeg har godt af noget frisk luft.  :)

Jeg har lige siddet og kigget nogle billeder igennem af gamle bevaringsværdige gravsten fra Guldager, som jeg har taget i 2011, men disse sten er både ulæselige og sikkert meget ældre end den gravsten, det drejer sig om. Men der må da være sten, som man kan læse teksten på.

Mvh. Rita

Henrik Jensen

Hej Rita.

Undskyld jeg blander mig..
Det er godt nok smart med kortet over gravstederne på Guldager Kirkegård, som du gjorde opmærksom på.
Der findes vel ikke et tilsvarende kort over gravstedernes placering på kirkegården i Gormsgade?

Mvh.
Henrik.

Rita Olesen

Citat fra: Henrik Jensen Dato 24 Feb 2013 - 22:19
Hej Rita.

Undskyld jeg blander mig..
Det er godt nok smart med kortet over gravstederne på Guldager Kirkegård, som du gjorde opmærksom på.
Der findes vel ikke et tilsvarende kort over gravstedernes placering på kirkegården i Gormsgade?

Mvh.
Henrik.

Det ved jeg desværre ikke, det var helt tilfældigt, at jeg faldt over linket til kortet over Guldager kirkegårds placering af grave i går.

Mvh. Rita

Rita Olesen


På denne pdf-fil fra 2010 http://www.ral.lokalarkiver.dk/beretninger_2010.pdf

- står der bl.a.:
'Sognearkivet er i samarbejde med menighedsrådet
samt graveren ved Guldager Kirke begyndt at fotografere
gravsten fra sløjfede gravsteder. Ligesom tidligere år har
der været indlæg i det lokale blad Nordvest-Nyt.'

Mvh. Rita

Henrik Jensen

Hej Rita.

Tak for svaret - men det kunne jo være.. Jeg har heller ikke kunnet finde noget, men det ville jo være helt perfekt, nu når begravelsesprotokollerne delvis er lagt på nettet.

http://eba.esbjergkommune.dk/Default.aspx?ID=25787

Mvh.
Henrik.

Grethe Elten Mortensen

Hej Rita

Tak for dit svar ang. den påbegyndte affotografering af gamle gravsten. Jeg tror jeg vil henvende mig til graveren eller lokalarkivet.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg har nu sendt en mail til graveren ved Guldager kirke.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg har kontaktet graveren, som bekræfter at de er begravet på Guldager kirkegård, men hun er ikke bekendt med, om der findes billeder, gravstenen findes ikke mere.

Graveren henviste til Lokalarkivet, til hvem jeg nu har sendt mail.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Rita Olesen

Citat fra: Grethe Elten Mortensen Dato 25 Feb 2013 - 11:54
Hej

Jeg har kontaktet graveren, som bekræfter at de er begravet på Guldager kirkegård, men hun er ikke bekendt med, om der findes billeder, gravstenen findes ikke mere.

Graveren henviste til Lokalarkivet, til hvem jeg nu har sendt mail.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Hej Grethe

Jeg var på Guldager kirkegård i dag.
Der er ganske få af de bevaringsværdige sten og dine oldeforældres var ikke imellem.

Jeg gik så ind på kontoret for at høre om fotograferingen af de sløjfede gravsten.
Hun (jeg ved ikke, hvem hun var) vidste ikke noget om det og spurgte om det var mig, der havde skrevet til hende.
Jeg kunne så forstå, at det var dig, der havde skrevet til hende.


Mvh. Rita


Grethe Elten Mortensen

Hej Rita

Tusind tak for din mail.

Du har altså alt for meget besvær med mine oldeforældre, hvordan skal jeg nogensinde kunne gøre gengæld.

Jeg venter nu på svar fra lokalarkivet.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Rita Olesen

Citat fra: Grethe Elten Mortensen Dato 25 Feb 2013 - 13:36
Hej Rita

Tusind tak for din mail.

Du har altså alt for meget besvær med mine oldeforældre, hvordan skal jeg nogensinde kunne gøre gengæld.

Jeg venter nu på svar fra lokalarkivet.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Hej Grethe

Jeg har selv haft stor fornøjelse, fået hjælp og fundet meget jeg kunne lære af her i Forum, så det er godt at kunne give lidt tilbage. :)

Mvh. Rita