Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Mikkel Eide Eriksen

Aha, KH = kommunehospitalet selvfølgelig! Tak Gitte :)

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Bente Wanning

hej Bente
Tak for dit tilbud om at slå op i Københavns begravelsesprotokoller især for os der bor langt væk.

Jeg søger info på
Niels Thorvald Andersen født 18. maj Ebeltoft sogn, Randers amt. Han er død i 1972 i sin usle slumlejlighed i København. Ægtefælle (viet på Københavns Rådhus den 17. juni 1927) eller fraskilte ægtefælle???  er Thora Laurentia Augusta Andersen født Andersen den 9. september 1897 i Skæve sogn, Hjørring amt. (opholder sig sikkert på Sankt Hans Hospital)

Jeg takker fordi du vil prøve at undersøge sagen. God sommerferie til dig og jeg glæder mig til at modtage svar når al ferie er overstået.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Mikkel Eide Eriksen

Hej

Jeg søger Rasmine Therecia Charlotte Frederikke Nielsine Andersen, kaldet Minna Lindberg. Hun skal være død 31. januar 1951 men jeg har endnu ikke kunnet finde hende i kirkebøgerne.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

bente lindhardt

Jeg kigger efter alle, når Stadsarkivet åbner igen i august

vh
Bente L

Jørgen Mathiesen

Hej Bente

Jeg søger Ingeborg Jensine Marie Larsen født 1876, Gift Hansen. Død omkring 23/1 1947 jf. annonce i Politiken.

Venlig hilsen

Jørgen


Jens Ole Jensen

#995
Jeg søger
Aage Christian Frederik Bjerretoft (tog navneforandring fra Jensen) død 21/ 1976 i København

Hans ex-kone
Sofie Vitta Petersen gift Bender d. ca. 1967 i København

Deres datter
Gudrun-Lise Mari Olga Bjerretoft gift Espersen d 16/2 1966

Hendes mand
Hans Peter Christian Espersen d. 10/1 1971 i København

//Jens Ole Jensen, Aalborg

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Jens Ole
Jeg har tjekket Politikens e-arkiv:
Sofie Vita Bender f. Petersen står under Dødsfald anmeldt for Gentofte Skifteret i avisen d. 15. februar 1967.

Venlig hilsen
Stina

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jens Ole Jensen

Tak for hjælp
Søger stadig de andre

Hans Peter Christian Espersen ændret til død 10/7 1971 i København begravet på Bispebjerg kirkegård
Gift med
Gudrun-Lise Mari Olga Bjerretoft gift Espersen d 16/2 1966 begravet på Bispebjerg kirkegård

samt
Aage Christian Frederik Bjerretoft (tog navneforandring fra Jensen) død 21/ 1976 i København

//Jens Ole

John Thomsen

Hej Bente

Mon du kan hjælpe mig?

Jeg leder efter en Anne Margrethe Jacobine Frederiksen Renge, oprindeligt født Speitzer Petersen i stedet for Frederiksen Renge i Laurbjerg 1890. Og hendes datter Ellen, født 1916 i Herning.

De kom nok til København, Anna Margrethe formentlig af flere omgange, idet hun havde fået en søn 1912 med sin mand Hans Christian Albert Renge, og efterfølgende blev gift med ham i 1915. I 1916 var de i Herning, men i Politiets registerblade står hun med adresser i København både 1910 og 1918. Sidstnævnte som fraskilt.

Efterfølgende kan jeg se at hun får en søn mere, Mogens, i 1931 på Rigshospitalet. Uden en fader er nævnt.

Mit gæt er derfor, at hun enten er flyttet "hjem" til Herning, eller er død i København, hvilket så skal være før 1965.

Er det nok at gå efter?

Venligst
John

Svenn Chr. Trønning

Til Bente
Det vil  jeg da meget gerne gøre brug af   ;)

Det drejer sig om en Enke Anna Margrethe Petersen hun er født Sørensen den 31-8-1834, i Yding,Yding Sogn,  Voer herred, Skanderborg Amt.

Det sidste jeg har på hende er hvor hun bor Viktoriagade 6, 1. København sammen med sin Svigersøn og datter.
Her bor hun også i maj 1915, november 1915, maj 1916, november 1916 og maj 1917.
Derefter er hun væk. Datter og svigersøn bor der stadig.

Jeg  har ledt i de kirkesogne som Viktoriagade dækker uden at finde hende.

Da hun på det tidsrum er 83 år har jeg også set i De gamles by, men uden at finde hende.

Jeg ville derfor være glad for om du ville se efter vedkommende når du får tid.

Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

John Thomsen

Hej igen Bente

Mon du kan sige noget omkring manden, Hans Christian Albert Renge, formodentlig død omkring 1961, og sønnen Mogens Renge, der vistnok levede til 2008?

Jvf. min mail fra i forgårs ...  ;-)

Venligst
John

John Thomsen

Hej Bente

Mon du kan hjælpe med disse to:

Hans Christian Albert Frederiksen Renge (måske med bindestreg) født 1879 og formodet død 1961

Ellen Renge (datter) født 18/2 1916, død ukendt. Bor i 1931 på Ålekistevej 53, som var et Lærlingehjem, men er ikke i FT 1930 og 1940.

Venligst
John

PS! Der skulle vel ikke være noget om moderen, Anne Margrethe Jakobine Speitzer Petersen, gift (og skilt) Renge. Hun bor i 1931 i Oehlenschlägersgade 74A, men kan heller ikke findes i hverken FT1930 eller 1940. Formodet død før 1965.

bente lindhardt


Mikkel Eide Eriksen

Hej Bente

Jeg har et par stykker til udover Minna Lindberg som jeg nævnte ovenfor. Ingen af dem er fundet i protokollerne online indtil 1943.


Rasmine Therecia Charlotte Frederikke Nielsine Andersen, kaldet Minna Lindberg. Født 14. november 1858 Horsens. Boede FT 1901–40 på Fredericiagade 92. Hun skal være død 31. januar 1951 men jeg har endnu ikke kunnet finde hende i kirkebøgerne.
Petrea Cecilie Vilhelmine Petersen/Lindberg, gift Thomsen. Født 24. juni 1873 København. Boede FT 1916–30 på Gammeltoftsgade 14.
Rosa Viola Vilhelmine Christiane Heimbürger, gift Lindberg. Født 24. juni 1866 Dragør. Boede FT 1925–30 hjørnet af Læssøesgade 25/Blegdamsvej 8. Desuden hendes 2 børn:

Guldsmed Poul Henning Harald Heimbürger Lindberg. Født 16. januar 1894 Frederiksberg. Sidst set nævnt 1948 i Handelsregistrene, ukendt addr.
Alice Ingrid Kaia Lindberg. Født 1. februar 1898 Dragør. Hos moderen i FT 1925–30, nævnes 1940 ukendt addr.

Læge Karl Lundh. Født 6. november 1876 Korsør. Skal være død 7. juli 1944 København.
Dennes hustru Alfrida Carla, f. Erlandsen. Født 11. oktober 1889 København. Skal være død 24. februar 1953 København.

På forhånd tak!

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Jens Voigt

Hej Bente.

Håber du kan hjælpe med hende her.

Døbt: Camilla Augusta Larsen Bernt, født 19 Sep 1872 på Fødslesstiftelsen.

Sidst set i FT-1940 med adresse på København (Staden), Lyøvej 15, 1
Der hedder hun Camilla Augusta Rasmussen og er enke.

Hvis hun er død som 70-80 året vil hun være død imellem 1942 og 1952, men det er kun et gæt.

På forhånd mange tak!

bente lindhardt

Jeg skal på Stadsarkivet sidst i denne uge, hvor jeg håber at finde de ønskede dødsfald. I skal være opmærksomme på, at det kun er personer, som er døde i Københavns kommune, som jeg har mulighed for at finde. F.eks Frederiksberg, ydre Amager, Glostrup, Hvidovre, Herlev osv.ikke hører under Københavns kommune.

Vh
Bente L

Jens Ole Jensen


Annalise Malle

 Jeg søger dato og sted for død og begravelse af Svend Aage Thomsen født 29 maj 1915 i Asperup sogn, Odense amt.
Jeg mener han er død 1970-1980.
Med venlig hilsen Annalise Malle.

Mitscha Rütsch

Tak for dit tilbud :-)
Jeg søger efter Påhl Pehrsson (ændrede navn til Paul eller Poul Petersen ca 1855), født i Sverige, skibstømrer og mastedrejer på Holmen, anført ved bryllup med Cecilie Nielsdatter 12/11-1854 i Vor Frelser Kirke, Kbh som "Skibtømrer i marinen, 3.afd, nr 160". Han må være død før 1880, hvor Cecilie står som enke i FT..
Ville være lykkelig for alle oplysninger du kan finde.
På forhånd mange tak!

Mette Salgaard Bendtsen

Hej,

Jeg søger min oldefar Lars Henrik Nielsen, han dør i følge dødsannoncen d.22. februar 1956 i Sundby,men jeg kan ikke finde ham i kirkebøgerne. Så vidt jeg ved er han på besøg hos / bor hos en slægtning, så hans adresse er vist ikke derinde. Jeg har ledt i flere kirkebøger og vil være lykkelig hvis du kan hjælpe.
På forhånd mange tak for din ulejlighed,

mvh Mette

Keld Sørensen

Tak for dit tilbud om at finde personer i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København.
Jeg søger oplysninger om nedennævnte personers dødsdato og seneste adresse:
Ferdinand Hjalmar Johansen, f. 28. november 1885 i København. Fyrbøder.
Anna Rasmine Johansen, f. Olsen, f. 29. juni 1899 i Odense. Hun er nævnt i Politiken som anmeldt til Københavns Skifteret 26. august 1955.
Tak for venlig hjælp.
Mvh.
Keld Sørensen.

bente lindhardt

#1012
Jeg vil her gøre opmærksom på, at alle dødsfald før 1940 skal man selv finde på Stadsarkivets hjemmeside, da disse bøger ikke mere er tilgængelige på Stadsarkivet, fordi de er digitaliseret.


Vh
Bente Lindhardt

Britta Hansen

Hej Bente

Når jeg ikke har hørt fra dig vedr. min forespørgsel af 30.6.2016, skal jeg så forstå det således, at du ikke har fundet Erna Johanne Carlsen eller ægtefællen i begravelsesprotokollerne?
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

John Thomsen

Kære Bente

Kan du mon hjælpe mig med at finde dette par:

Hans Martin Møller, *24/9 1872 i Rynkeby og hans hustru
Ellen Elisabeth formodentlig Petersen, *2/2 1974 i Orup, Roholte

Parret boede i mange år på Ellehøj ved Hellerup og de er begge døde efter 1950.

De havde ingen børn, men adopterede (vistnok) en søstersøn til Elisabeth, Max *13/4 1908, der siden skulle blive murermester.

Ham må du også gerne kigge efter...  ;-)

Venligst
John

Karl-Henrik Jensen


Hej Bente..

Tak for dit tilbud om at hjælpe med at finde afdøde personer i begravelsesprotokoller på Stadsarkivet i København.

Jeg søger alle oplysninger om denne persons dødsdato og seneste adresse:

Hjalmar Albinus Franssen, f. Feb. 22 1890 i Sankt Matthæus Sogn, København og død Jun. 2 1941 i samme sogn..

På forhånd tak for eventuel hjælp...

Karl-Henrik Jensen

Ulrik Damgaard Pedersen

Hej Bente og tak for indsats

Jeg søger

Knud Aage Bøye Larsen

Han dør d. 22/12 (lidt usikker på dato) i 1974

Bopæl Svend Gøngesvej 2700 Br

Mon der også står dødsårsag?

Mvh

Ulrik

John Thomsen

Kære Bente

Jeg har et par små efterlysninger, som jeg håber du kan finde til mig...  ;-)

Den ene gælder Bent Olander (Nielsen), født en gang i 30'erne og sikkert død efter 1972.
Det er lidt rodet, idet han bliver født som BN, får så nævneændring til BON og sidenhen sløjfer N.
Han har på et tidspunkt drevet en større radioforretning i Virum, men om han har boet og er død der, vides ikke.

Den anden gælder en Ole Gleist, som nok har levet og døde på Nørrebro i København.
Jeg gætter på, han må være født i 50'erne.

Venligst
John

John Thomsen

Kære Bente

Mon der skulle være bedre held med en Max Jensen? I stedet for Ole Gleist, mener jeg.

Han var formodentlig tjener (på et værtshus) på Nørrebro, og er antagelig død før 1972.

(Jeg havde byttet om på rækkefølgen af ham og Ole Gleist tidligere, som partnere til en Karin Nielsen)

Venligst
John

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Bente
Vil du ved lave et opslag på:

Karna Margretha Larsen død 22/5 1976
og hendes søn:
Erik Henry Larsen død 18/8 1984

På forhånd tak!
Stina