Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt

Hvis du med stor sikkerhed ved, at en af dine aner er død i Københavns kommune i tidsrummet 1861-1987 vil jeg prøve at finde dødsfaldet i begravelsesprotokollerne.

Mændene er opført under efternavn, erhverv og initialer for deres fornavne.

Kvinderne er opført under efternavn (gifte kvinder under deres giftenavn), ægteskabelig stilling og initialer for deres fornavne.

Du skal angive fulde navn og husk alle fornavnene i rigtig rækkefølge og et ca. dødsår, så leder jeg plus/minus 5 år

Hilsen
Bente Lindhardt

Helle Rasmussen

Det vil  jeg da meget gerne gøre brug af  :D

Det drejer sig om min oldefar Hans Vilhelm Jönsson død d. 30/6  1910 i Christianshavns Arresthus. Jeg ved at han er begravet fra Sct.Johannes stiftelsen, men ved ikke hvor. Jeg har ikke kunne findes ham i nogle kirkebøger.
Han var cigarmager eller cigararbejder.

Jeg ville være meget taknemlig for alt hvad du kan finde (hvis du kan finde noget!) Han må jo være registeret et eller andet sted  :-\

På forhånd tak - jeg venter i spænding

Hilsen Helle

Alita Tind

Hej Bente

Jeg vil meget gerne vide om der står mere i begravelsesprotokollen end jeg allerede ved  om 2 kvinder der døde og blev begravet samtidig (KB Blaagaard Sokkelund København opsl 149):

 

Anna Marie Sofie Braband
enke (efter Bødker)

Født: 20-03-1835 Fødested: Bjergsted

Død: 25-01-1911 Adresse ved død: Wesselsgade 10, 5

Ingen ægtefælle registreret.

Død på Sct Joseps Hoispital - begravet 29. januar 1911 på Frederiksberg Kirkegård


Johanne Hansine Frederikke Jacobine Braband
enke

Født: 28-12-1840 Fødested: København

Død: 25-01-1911 Adresse ved død: Bagergade 3, 3
Ingen ægtefælle registreret.

Antal hjemmeboende børn:

Død på bopælen? begravet d. 29. jan 1911 på Blaagaards kirkegård

Hilsen Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

bente lindhardt

Hej Helle og Anita.

Jeg ser efter dem alle tre, og hvis de er døde i Københavns kommune, burde de kunne findes.

Bemærk! Hvis de er døde på Frederiksberg, kan de ikke findes på Københavns Stadsarkiv.

Hilsen
Bente Lindhardt

claus andreasen

Hej Bente...

Jeg ved ikke om du kan hjælpe, da mine oplysninger ikke helt matcher det du skrev i dit oplæg - men prøver alligevel.. :)

Jeg søger dødsfald på Keld Theodor Larsen f. 31/5-1920 Sct. Johannes, han bliver gift d. 21/3-1942 på Københavns magistrat med Jona Danielle Pauline Bæk f. på Færøerne.
Han er tømrer - men tog på valsen som naver, og endte som vagabond.

De fik fire døtre, og han er i live i 1965 hvor den ene datter begår selvmord i Bispebjerg d. 3/2-1965.
Reelt set kunne han stadig være i live - men det ved jeg fra familien at det er han ikke..!
Der er dog ingen i familien der rigtig ved hvornår han døde..?

Håber du kan hjælpe lidt.. ;)

Mvh. Claus

bente lindhardt

Hej Claus.

Du må her henvende dig på folkeregisteret og betale 52 kr for at få oplyst, hvor og hvornår han døde. Hvis de ikke kan finde ham, er han død imellem 1965 og 1968, og så vil jeg gerne hjælpe dig.

Hilsen
Bente L

claus andreasen

Hej Bente..

Er det hvilket som helst folkeregister man kan henvende sig på - eller taler vi her København..?

Mvh. Claus

bente lindhardt



bente lindhardt

Hej Helle.

Det eneste, som stod yderligere, var, at han var kommet fra Frederiksberg til Bispebjerg, det tyder jeg som, at han var død på Frederiksberg og begravet på Bispebjerg.

Jeg har ledt i Skt Johannes stiftelsens sogn og Christianhavns fængsel uden at finde ham.

Hilsen
Bente L

bente lindhardt


Hej Alita.
Det eneste "nye" er dødsårsagen

Anna Marie Sofie Braband
enke (efter Bødker)

dødsårsag: degeneratio cordis


Johanne Hansine Frederikke Jacobine Braband
enke

dødsårsag: mortis cordis

Hilsen
Bente L

Alita Tind

Hej Bente

Tak for hjælpen -  det ser ud som en tilfældighed at de døde samme dag af alderdom og hjerteslag :'(


Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

Helle Rasmussen

Hej Bente

Tak for din hjælp - Hans Vilhelm Jönsson skal åbenbart blive ved med at være et mysterium!  ;)
Jeg har selv ledt i de nævnte kirkebøger - men har heller ikke kunne finde ham.

Men så er denne mulighed også afprøvet - endnu engang tak for din hjælp  :)

Hilsen Helle

Inger Bødker-Jensen


Har du mulighed for at finde denne dames dødsdato?
Maren Boline Pedersen gift Østergaard
Født 14. februar 1894, Bodholt, Bording Sogn
Begravet 8. januar 1987, Sundby Kirkegård (gravstedet er ryddet i 2008)
I 1960 boede hun Vogtervej 2, Sundby.

Ægtefælle:
Maskinarbejder Mads Andersen Østergaard
Født 7. december 1882, Over Hornbæk, Hornbæk Sogn
Død 16. august 1936, Sundby hospital
Begr. 21. august 1936 Sundby Krematorium

Kirkegårdskontoret kunne ikke oplyse om Maren Boline Pedersens dødsdag,

På forhånd TAK
Med venlig hilsen
Inger Bødker-Jensen

bente lindhardt


Charlotte Jensen

Hej Bente

Vil du prøve at se om du kan finde denne person -
Navn: Hulda Augusta Petersdotter
Født: 26-3-1878 eller 26-7-1878
Sted: Sverige, Urshult, Småland
Stilling: Tjenestepige
Status: Ugift
Død: 16-3-1915

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Charlotte

Bjarne Due Pedersen

Hej Bente.

Jeg har et ægtepar, hvor jeg har fået dødsdatoerne fra familien, men jeg kan ikke finde dem i kirkebøgerne:

Johannes Georg Vilhelm Jönsson, f. 26/3-1882, død 7/6-1962
Anna Juliane Andersen, gift Jönsson, f. 19/9-1886, død 25/12-1964

De skulle begge bo Ole Klokkersvej, Tårnby og være begravet på Tårnby kirkegård

samt:
Alfred Jönsson, f. 28/6-1856, død 18/5-1925 i København.
Sidste kendte adresse, FT 1921, Sankt Annæ Gade, København

Med venlig hilsen
Bjarne Due Pedersen
Med Lolland som midtpunkt for slægten
Bosat 3310, http://bjarne-due.dk

Kurt Arne Empacher

Hej Bente
Har set dit tilbud om hjælp med at finde afdøde slægtninge,jeg er lige startet med at forske i min slægt,og jeg mangler min Farfar og Farmors dødsdag,
Han hedder Frederik Valdemar Empacher f. 10-8-1892 i Ålsø Randers Amt uddannet som rebslager,da han flytter til København bliver han ansat hos Jacob Holm & sønner.Han bliver gift Johanne Caroline Frederikke Jensen ,gift  Empacher f.27-7-1890 Vestre Horne Varde gift d.26-12-1915 i Jerusalem Kirke.der har de bopæl i Rigensgade nr 20 Kbh , senere i 1918 bor de i Sct .Pederstæde 33 Kbh ,1932 bor familien der er kommet 2 børn til min far og min faster,Gunløgsgade 54 på Islands Brygge ,den sidste adresse de har er Valmuevej 12 på Amager, fra ca 1968 flytter de på plejehjem i Hellerup-Gentofte området,jeg havde ikke så meget kontakt og kan ikke huske noget omkring,men jeg tænker at de er døde i starten eller midten af 1970,der er desværre ikke nogen jeg kan spørge da alle voksene er døde,håber at der er oplysninger nok ellers er du velkommen til at sende en mail
Mvh Kurt Arne Empacher

Mail-kempacher@gmail.com
Hilsen
Kurt A Empacher

Inge Sørensen

Hej Bente.
Jeg vil også gerne benytte mig af dit tilbud.
Det drejer sig om:
Grete Victoria Anita Thomsen, født Zorn, d. 10. april 1934.
Død d. 25.2.1986.
Hun blev gift med Finn Thomsen, d. 24. dec. 1961.
Jeg er interesseret i hvor hun er død, samt alle data på Finn. Jeg er næsten sikker på at han døde før hende, men jeg har ikke noget sikkert årstal. Tænkte det måske kan stå på hendes kort?
Mvh Inge Sørensen

bente lindhardt


Kirsten Kristiansen

Hej Bente
Jeg vil meget gerne benytte mig af dit gode tilbud.

Jeg venter spændt på at høre, om du kan finde noget om:

Clara Marie Jensen f. Larsen, f.1.4.1914 i København. Hun er død i 1981 i København (men måske er det Frederiksberg).

Hun var gift med Henning C.C. Jensen. Han dør i 1991.


Mathilde Cathr. Jørgensen f. Engel, f. 1861 i Maribo. Hun er død 11. febr. 1935 i Ryesgade, København, hun var gift 2 gange.

Med venlig hilsen
Kirsten

Charlotte Jensen

Citat fra: Charlotte Jensen Dato 27 Feb 2013 - 00:24
Hej Bente

Vil du prøve at se om du kan finde denne person -
Navn: Hulda Augusta Petersdotter
Født: 26-3-1878 eller 26-7-1878
Sted: Sverige, Urshult, Småland
Stilling: Tjenestepige
Status: Ugift
Død: 16-3-1915

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Charlotte

Nu har jeg fundet hendes død i kirkebogen fra Filip sogn.
Dødsdagen: 16-3-1915
Dødsstedet: Kastrup Fortet
Dødsårsag: Drukning
Begravelsesstedet: Bispebjerg Kirkegaard
Begravelsesdagen: 20-3-1915

Måske kan du finde yderligere oplysninger i begravelsesprotokollerne.


Charlotte Jensen

Citat fra: bente lindhardt Dato 27 Feb 2013 - 22:11
Nej, det tror jeg ikke.

Hilsen
Bente

Jeg fandt dette -
http://www.landsarkivetkbh.dk/hovedst/txt/kilder/begravkbh.htm
Citat:
I begravelsesprotokollerne finder vi oplysninger om alder, stilling, adresse, dato for dødsfald og begravelse samt hvor personen ligger begravet. Også dødsårsagen er anført, men kun til 1965. Fødestedet er først oplyst fra 1913 og personnummer fra 1976. For årene 1861-1930 er det også muligt at finde ud af, hvilke udgifter der har været ved begravelsen.

Vil du prøve at se om du kan finde ud af hvilke udgifter der har været ved begravelsen?

Vh. Charlotte

bente lindhardt


Mya Madsen

Det vil jeg meget gerne benytte mig af.
Jeg leder efter min tipoldemors sidste barn Ella Nielsen f. Mortensen i Rudkøbing 1890
Hendes mand Feodor Nielsen var Grosserer og døde d. 7. aug. 1955.
De boede da Dyrehavevej 39 Charlottenlund og var den familie, der havde
flest heste på Galopbanen i Klampenborg. Derefter flytter hun til Grants Alle 1 i Hellerup.
Jeg har ledt i Hellerup og Dyssegård op til 1970-75, men kan ikke finde hende død.
Så det er nok deromkring eller lidt senere, hendes mor blev 94 år!

Jeg vil være meget taknemmelig, hvis du kan hjælpe mig.

Venlig hilsen
Mya Madsen

bente lindhardt

Hej Maya.

Desværre ligger de sogne ikke i Københavns kommune, så Ellas død er ikke registreret på Københavns Stadsarkiv. Du kan som sagt gå på nærmeste folkeregister og få oplyst dødsdatoen, det kst 52 kr.

Hilsen
Bente L

Mya Madsen

Hej Bente.

Tak skal du have for oplysningerne, så blev jeg så klog!

Venlig hilsen
Mya Madsen

Helle Jespersen

Hej Bente.
Kunne du hjælpe mig med dette:



Jeg har fundet min tipoldemor, Ane Kirstine Knudsen i et opslag under skiftekommisionen fra 1892

Hun er på opslag 183 anden nederste.

Ud for hendes navn står der følgende 2/976 IH

Hun er født i 1853 og blev senere gift med Kristian Knudsen. Sammen fik de i hvert fald et barn, min oldefar, Karl Valdemar Knudsen. Hun døde da han var 2 år. Jeg ved at de var fra Uglestrup.

Evt. om der også står noget i begravelses protokollen.

Kunne du slå det op for mig.

Jeg bor 4 timers kørsel væk fra København og har ikke selv mulighed for at komme dertil. Desværre.














Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

bente lindhardt

Hej Helle.

Hvor og hvornår regner du med, at hun er død?

Hilsen
Bente L