Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Peter Wang Langer

Hej Bente - det var da et godt tilbud.

Jeg har ledt i månedsvis efter min oldemors dødsfald engang efter 1930 i København.
Maren Sophie Madsen, f. 5 feb 1864 i Rislev sogn. Fraskilt og bor på Jagtvej 193 ved FT 5.11.1930.

Hun er husholderske på samme adresse for bogtrykker Ludvig Daniel Petersen, enkemand, 76 år. Denne dør i 1937. http://www.koudal.eu/slaegt/b708.htm.

Men hvor og hvornår dør hun, og hvor er hun mon begravet? Jeg mener at have været alle sogne på Østerbro og Nørrebro igennem op til ca. 1940 - uden held. Så al hjælp er mere end velkommen.

mvh Peter Langer 

John Thomsen

Hej Bente

Mon du kan hjælpe mig med at spore nogle af min kones slægtninge?

Af en børneflok i Ubby ved Kalundborg, menes "nogle stykker" at være søgt mod København, og formentlig døde her.

Det drejer sig om:
Verner Kristian Nielsen, født 17/12 1915
Dora Margrethe, født 12/2 1917
Agnes Erna, født 26/1 1920

muligvis også en Grethe, medmindre det er en forkortelse af Margrethe
samt en Aksel, begge disse desværre uden fødselsdatoer.

En af pigerne har formentlig boet i St. Pederstræde-kvarteret

Venligst
John

Birgit Jeppesen

Hej Bente

Du behøver ikke at lede efter Wilhelmine Christiane Marie Ishøy, jeg har fundet hendes død i Skt. Johannes sogn.

Til gengæld er der dukket en yderligere søn op: Albert Anthon Ishøy f. 22.10.1891 i Kbh og død omk. 1968 i København.
Ved ikke om var gift eller havde børn.

Ville glæde mig hvis du fandt yderligere.

Hilsen Birgit og forsat god påske.
Birgit Jeppesen
www.myheritage.dk/site-125655131/lucking-denmark
www.familiekroeniken.dk
Medlem af DIS


Jytte Klausen

Hej Bente

Tusind tak fordi du fandt Gerda Augusta Marussen. Jeg har fundet hende i Nathanael.
Bare ærgerligt du ikke kunne finde Mary Carla Vilhelmine, men man kan ikke vinde hver gang ;)

mange hilsner
Jytte

Ivan Brosbøl

Hej

Vil høre om du kan hjælpe med at finde begravelse af min morfar:
Julius Ove Meyer som er død 1 oktober 1964 i Valby jf min far. Men jeg kan ikke finde det i Kirkebog for Valby og min far mener også at det var på en ukendtes gravsplads eller sådan noget. Så ved ikke om der kan findes i begravelsesprotokollerne.
Han var født 22 december 1898 i Bråby.
Havde været gift med min mormor Edith Weiergang (skilt) men blev gift igen med en Laura som jeg intet har på udover et billede.

På forhånd tak
mvh
Ivan Brosbøl

bente lindhardt

Hvis han er død udenfor Københavns kommune, som Valby ikke tilhører, så kan jeg ikke finde ham.
Han kan være død på et hospital i Københavns kommune, så derfor vil jeg lede efter ham.

vh
Bente L

Winie Rasmussen

Håber du kan hjælpe med følgende:
Bengt Johan Johannesson død 10 Aug 1929 i København.
Har fundet ham i Navneregisteret ops nr 225.
Der står 2/202-3 T.
Hvordan finder jeg frem til det?
m.v.h. Winie Rasmussen.

Inger Bødker-Jensen


Hej Bente!

Cathrine (Katrine) Nielsen
Født 23. juni 1891 i Herning
Jeg har fået oplyst at hun skulle være død 1970-1975 (måske først i 70erne)
Hun blev skilt i 1918 Måske er hun blevet gift igen. Sidste bopæl jeg har på hende i Havnegade 15,København, hvor hun er Husholderske.
Det er sparsomme oplysninger, og måske synes du også det er for meget, at søge i 5 år.

Med venlig hilsen
Inger


Jane Meier Christiansen

Jeg leder efter dødsdato m.v. for

Jens Thorvald Andersen, født 14.04.1859 i Hillerød

Sidste adresse jeg har kunnet finde på ham er fra folketælling 1921 : Falkoner Alle 21, Frederiksberg.

Med venlig hilsen
Jane Meier Christiansen

Svenn Chr. Trønning

Det vil  jeg da meget gerne gøre brug af   :D

Det drejer sig om Rasmine Emillie Froberg født Wittrock den 14 jul 1862.

Hun bliver gift med Apoteker Hans Eiler Christian Froberg der dør 29 apr 1940 på Søndre Fasanvej 37, Solberg sogn i København, Københavns Amt.

Hun boede 1947 Ved Andebakken 10,1. på frederiksberg og flyttede i 1948 til Sønder Fasanvej 46,4 hvor hun også ifølge Krek også boede 1960. Dernæst forsvinder hun.

Da jeg er 79 og dårlig gående vil jeg være glad for om du vil se efter om hvornår hun dør og hvorfra hun bliver begravet fra.

Med venlig hilsen og tak for ulejligheden.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Svandis Georgsdottir

Kære Bente. Nu håber jeg at du kan hjælpe mig. Jeg har disse oplysninger:

Anna Ingibjørg Knudsen
Personnummer: 16/3 1913
Fødested: Reykjavik

Afgået ved døden: 14/5 1963
Sidste adresse: Turesensgade 27.C.4.th c/o Rytter (21/5 1960 - 14/5 1963)

Håber du kan hjælpe mig finde noget i begravelsesprotokollerne.

På forhånd, mange tak.

Else Salling

Hej Bente

Vil du se efter disse

JOHANNE Henriette Sofie Norden, f. Christensen - død 21 aug 1972 - Enke

Ejnar Norden f. 16 okt 1875 - død 18 okt 1951
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273


Kit juul Truelsen

Hej
Kan du hjælpe med at finde Johannes truelsen f. 6/1-1824 d. 24/9-1892 og Christiane truelsen f. 6/5-1827 d. 10/10-1902?

Kh Kit

Svenn Chr. Trønning

Hej Bente Lindhardt.


Må jeg sige dig mange tak for din store hjælp.

Med venlig hilsen og god Pinse.

Svenn Chr. Trønning.
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Agneta Åberg

Hej !
Hoppas du kan hjälpa mig. Saknar dödsdatum till Axel Theodor Emanuel Köhnke f. 1897-06-27 i Köpenhamn och hans kone Aase Ivy Köhnke f. Hartmann Bjerre 1904-07-08 i Köpenhamn.
Saknar även dödsdatum till Axels mor Augusta Antoinette Nielsine Köhnke f. Jensen 1874-04-10 Köpenhamn.
Mvh
Agneta

Anne Marie Holck

Hej Bente,

Vil du være rar at lave et opslag for mig?

Alma Hansine Alstrup, født Drewsen eller Hansen. Født 4. juli 1851 i København. Gift med Alfred Harald Julius Alstrup, Tapetserer i København.

På forhånd tak.

bente lindhardt

#800
Hej Anne-Marie og Agneta

Jeg kan ikke finde dem, når eneste oplysninge er deres fødselsdage. De kan jo reelt blive 90 år.
I skal gå op og læse, hvad jeg har skrevet på side 1.

vh
Bente


bente lindhardt

hej Anne-Marie

Jeg har kigget lidt efter hende i Politiets registerblade, og det ser ud som om, hun "forsvinder" fra kommunen omkring 1908, så hun må være rejst væk.

vh
Bente

Anne Marie Holck

Citat fra: bente lindhardt [1507] Dato 26 Maj 2015 - 13:51
hej Anne-Marie

Jeg har kigget lidt efter hende i Politiets registerblade, og det ser ud som om, hun "forsvinder" fra kommunen omkring 1908, så hun må være rejst væk.

vh
Bente

Tak for det - har du et link til din indførsel? Jeg kan ikke kun finde denne her http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3300868&searchname=polit_simple

bente lindhardt

Ja, det var den! 1908 dør manden! så det er derefter, hun forsvinder!

vh
Bente

Anne Marie Holck

Citat fra: bente lindhardt [1507] Dato 26 Maj 2015 - 18:39
Ja, det var den! 1908 dør manden! så det er derefter, hun forsvinder!

vh
Bente

Jeg har fundet hende (med god hjælp) som død på Alm. Hospital den 22. marts 1925. :)
Begraves på Vestre kirkegård den 27. marts 1925.
Kan du finde flere oplysninger om hende i begravelsesprotokollerne?

bente lindhardt



bente lindhardt

Hun dør af hjertesvækkelse! begravelsesprotokollerne er på nettet indtil 1940 for Københavns kommunes vedkommende.

vh
Bente

Else Salling

Hej Bente

Her kommer min sidste forespørgsel, som jeg håber, du vil tage vil lejlighed:

Niels Peder Anderssen f. 31/7 1877 Gartner/ Handelsgartner - død 1960 + - 5år

Anna Frederika Andersen f. 26/6 1876 - død 1951 + - 5 år

Emmy Caroline Johansen f. 7/6 1881 - Enke - død 1959 + - 5 år

Anton Frederik Nyager f. 8/2 1910 - Salgschef - død 8/12 1983

Oscar Jensen - Gartneriarbejder - død 18/12 1958 her mangler jeg kun dødsårsagen!

Inger Kjær Jensen f. 21/5 1923 - død 3. maj 1925 her er det også kun dødsårsagen!
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273