Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Trine Nielsen

Jeg ville være meget taknemlig hvis du kunne kigge efter

Benedicte Christine Amalie Charlotte Kølle
født 26 aug 1855 i Østofte, Maribo. Der er en der har skrevet at hun skulle være død den 27 apr 1945, men ved ikke om det er rigtig
Hun var gift med Gustav Adolph Termansen som døde i KBH 8 apr 1927.

På forhånd tak! :)

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal


Birgit Jeppesen

Hej Bente

Håber du kan hjælpe igen  :)

Aage Emil Meyer f. 18/3-1881 i Kbh , sidst jeg finder ham er ved FT1940 på Gefions Plads, her er han opført som fhv. kontorchef og enkemand (jeg har hans hustrus død - og ingen børn i ægteskabet).

De øvrige mener/skriver andre slægtsforskere årstal for død - men det har jeg ikke kunne finde. Vil du prøve at kigge efter dem?

Annelise Hulda Henriette Mete Eldrup f. Gunthel 20/4-1924 (jeg ved hun kan være gift igen, men vil hjælpe hvis du finder hendes mands død.
Aksel Eldrup f. 9/4-1901 Århus  skulle være død i 1953 i Kbh

Alfred Wilhelm Gunthel f. 14/12-1904 kbh , skulle være død 1966 i Kbh

Mvh
Birgit
Birgit Jeppesen
www.myheritage.dk/site-125655131/lucking-denmark
www.familiekroeniken.dk
Medlem af DIS

bente lindhardt

#1084
Det er rigtig dejligt at hjælpe så mange her på DIS. Desværre får jeg mange fejlinformationer om personers dødsår. Det er årstal, som andre slægtsforskere lægger på nettet på f.ex MyHeritages, årstal som de gætter sig til.
På stadsarkivet i København er der kun begravelsesprotokoller, som omhandler personer, som er begravet i Københavns kommune. Københavns kommune omfatter f.ex ikke Frederiksberg, Gentofte, Hellerup, Gladsaxe, Glostrup, Rødovre osv....


Vh
Bente Lindhardt

Jens Ole Jensen

#1085
Hej
Jeg søger
Aage Samuel Brünner f. 6/1 1893 i København d. 17/4 1963 -- Kan være begravelsesdato
Oplysninger fra Julius Margolinsky: Jødiske Dødsfald i Danmark 1693-1976.
Kirkegård-Mosaisk København Vestre Ny
Han var Cigarfabrikant/Grosserer

Hans far:
Samuel Jacob Brünner f. 24/ 1854 i Polen
24/11 1928 død i København Mosaisk begravet på Vestre kirkegård
Han var Cigarfabrikant
Hans kone
Rosalie Zerline Ruben f. 27/11 1870 d. efter 1928
Gift Rosalie Zerline Brünner

Meinert Moritz Ruben f. 14/2 1841 d. 27/9 1905 Mosaisk Kbhvn Vestre kirkegård
Hans kone
Henriette Levin f. 24/4 1880 i Kbhvn d. 27/3 1901 i Mosaisk Kbhvn Vestre kirkegård
Gift Henriette Ruben

Peter Heinrich Drewsen
f. 21/7 1807 i Grube i Holsten d. 30/3 1853 i Holmens sogn
hans kone
Anna Thomsen f. 1818 d. 10/6 1897 i Taarbæk, København
Gift Anna Drewsen
Han var Skovlfabrikant

Lars Casper Caspersen f. 1841 d. 1/12 1912 i København
Hans kone
Olga Rosalie Drewsen f. 1850 d. 29/10 1894 i Garnison sogn i København
Gift Olga Rosalie Caspersen
Han var Maskininspektør ved DFDS

Næste alle datoer er fundet i kirkebøger

Jens Ole Jensen, Aalborg

Kurt Arne Empacher

Hej
Jeg søger Julie Emilie Gade hvornår og hvor hun er død ,hun er født 27-03-1877 på Fødselsstiftelsen og hun skulle være død før 1924 da hendes søn bliver gift i Sankt Pauls Kirke,jeg har kigget kirkebøger der fra men ikke fundet hende
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Michael Wilhelmsson

Hvor kan jeg finde mer om C Voigt. Døde 1819 den 16 oktober. Jeg kan se ham  I Registre til begravelsesprotokoller fra Assistens kirkegård. 1805 - 1860. Side 338. Nummer 16240

Kurt Arne Empacher

Hej Bente
Jeg har fundet Julie Emilie Gade!s død
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Lass Mahler

Hej Bente

Jeg håber, du kan hjælpe mig med at finde oplysninger i begravelsesprotokollerne for nedenstående far og datter:

Faderen:
Arbejdsmand/Nattevagt/Pensionist Ole Rasmussen
født 26.03.1848, Agedrup sogn, Odense Amt
boede iflg. folketælling 1921, kirkebog 1919 og politiets registerblade 1919 på adressen Fischersgade 9.1., København (gadenavn ændret 1926 til Lybækgade).
ikke fundet død i Natanaels sogn, Kbh. Amt, men var i live pr. 1. februar 1921 ved folketællingen knapt 73 år gammel. Som udgangspunkt kunne 1926 være dødsåret plus/minus 5 år.

Datteren:
Karen Margrethe Rasmussen (ukendt beskæftigelse udover pensionist)
født 24.03.1900, Den kongelige Fødselsstiftelse, Kbh. Amt (iflg. kirkebog)
ugift
død 13.03.1978, på Diakonissestiftelen, Solbjerg sogn, København
Iflg. dødsannonce i Politiken fandt bisættelsen sted 16.03.1978 i Emmauskirken, Diakonissestiftelen, men hun er ikke bisat i Solbjerg sogn iflg. deres kirkekontor. Hvor er hun da kremeret/urnenedsat?

Venlig hilsen

Lass Mahler, Bornholm

Lass Mahler

Hej Bente

Jeg har fundet Ole Rasmussen i begravelsesprotokollerne, da jeg opdagede, at de var tilgængelige online.

Derimod søger jeg stadig datteren.

Venlig hilsen

Lass Mahler, Bornholm

bente lindhardt

Jeg vil her gøre opmærksomhed på, at begravelser indtil 1941 ligger på nettet på Stadsarkivets hjemmeside

Vh
Bente Lindhardt

Kurt Arne Empacher

Hej Bente
Jeg søger Helene/Helena Kubicki død hun er født 17-10-1912 i Øster Marie på Bornholm og skulle være død i KBH 1954-1955

PÅ forhånd tak
Mvh Kurt a Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Jette Udengaard

Hej Bente

Vil du prøve at se, hvad der står af oplysninger på følgende:

Gerda Anna Madsen født 30. april 1903. Hun boede Nygårdsvej, København Ø. Efter hvad jeg er oplyst om fra andre skulle hun være død 21. maj 1977( Enke ) Adressen hører under Sions Sogn

Mvh. Jette Udengaard

Elly Andersen


Hej Bente.

Jeg søger død/begravelse for Christine Helene Schuwendt født 3.2.1890 i Fredericia.
Sidst kendte adresse FT 1940 Dannebrogsgade.
Formodes død i første halvår af 1976.
Ville være taknemmelig om du kunne hjælpe med det.

Venlig hilsen
Elly
Venlig hilsen
Elly Andersen, 4683 Rønnede

Susanne Hermann Uhrenfeldt

Jeg ville blive glad, hvis du kan finde frem til nedenstående:
Jeg har fundet en Henry Børge Laursen, smedesvend, død i København 6.1.1959:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=14815658#197823,37932260
Hvis det er "min" Henry Børge Laursen, var han født 17.8.1915 i Holstebro.
Venlig hilsen
Susanne Uhrenfeldt

Susanne Hermann Uhrenfeldt

Vedr. Henry Børge Laursen, smedesvend, død 4.1.1959 i København. Jeg har fundet ham i Kapernaum sogns kirkebog (1952-62, opslag 104). Står der noget i protokollerne om pårørende, herunder fraskilt hustru?
Venlig hilsen
Susanne Uhrenfeldt

bente lindhardt

I kan alle forvente svar i løbet af en uge.

Vh
Bente Lindhardt

bente lindhardt

Jeg vil her igen gøre jer opmærksom på, at det kun er begravelsesprotokoller fra 1940 og til 1987, som er tilgængelige på Københavns Stadsarkiv. Tidligere begravelsesprotokoller er online på Stadsarkivets hjemmeside https://www.kbharkiv.dk/

Vh
Bente Lindhardt

Erik Rødsgaard Jensen

Kære Bente Lindhardt.

Jeg ved ikke, om min henvendelse falder udenfor den hjælp du tilbyder, men jeg forsøger alligevel.

Sagen vedrører en Mette Marie Lamp (født Sørensen). Hun blev født i Haderslev 27/9 1814 og bosætter sig siden i Ribe, hvor hun bor i FT 1860 og 1870.

Jeg finder så ud af, at hun dør den 19/12 1887 og begraves 26/12 1887 i Abel Cathrine Stiftelsen, hvor der i kirkebogen bla.a. står, at hun gjorde tjeneste der.

Københavns Stadsarkiv ligger inde med arkivalier fra netop Abel Cathrine Stiftelsen for perioden 1770 - 1950. Herunder bl.a. "Fortegnelser over beboerinderne". Registreringsprotokoller m.v..

Hvis det ligger indenfor feltet, ville jeg blive yderst taknemmelig, hvis du havde mulighed for at finde noget i disse arkiver omkring Mette Marie Lamp. Særligt hvis der står noget om, hvornår hun er registreret der 1. gang, samt andet interessant omkring hende. Perioden det drejer sig om må jo ligge fra efter 1870 og frem til 1887. Hele arkivserien ligger under Københavns Stadsarkiv.

På forhånd 1000 tak og glædelig jul og godt nytår til dig.

Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Kurt Arne Empacher

Hej Bente
Jeg vil bare spørge om afdøde i Frederiksberg sogn kan findes på Københavns Stadsarkiv ?

Godt Nytår
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kate Nielsen


Kurt Arne Empacher

Hej Kate
Tak for svaret,så må jeg jo bare søge videre
Godt Nytår
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Svenn Chr. Trønning

Det vil jeg meget gerne benytte mig af.
Jeg leder efter Julius Ejler Penter eller Penther født 03 nov 1874 i Nakskov. I mange år boede han i Holmbladsgade 8, København og ifølge min mor så døde han ca. 1932. Han var gift med Margrethe Christine eller Kristine Andersen der skulle være død før 1933.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Lisbeth Randers

Hej bente
Kunne jeg få dig til at slå op i begravelse protokollerne

Jeg søger en Valborg Nielsine Kirstine Født Christensen, født 7-4-1884 i København, gift Med Peter Henrik Frederiksen , hun er nok død  efter 1940, der skulle hun bo tølløsevej 102, men nok nærmere 1950-60


Og Laurine Johanne Christensen født 1-1-1882 , en dame skrev til mig at hun havde set i politikken at hun døde 23 november 1973, men ikke hvor. Kunne du slå hende op ,måske jeg så kan se om hun var enke på det tidspunkt.
Hilsen Lisbeth
lisbeth randers

Ulrik Damgaard Pedersen

Hej Bente

Jeg søger begravelsesoplysninger på ægteparret

Carl Arnold Jørgensen          f. 2/11-1885 i Blovstrød, (bolchekoger på Galle & Jessen)
Maren Clementine f. Larsen  f. 3/5  - 1886 i Grenaa

Sidste kendte bopæl (1940) Samsøgade Østerbro KBH
Øjensynlig uden børn 

på forhånd tak

mvh Ulrik

Ulrik Damgaard Pedersen

Hej Bente

Jeg søger oplysninger vedr mine bedsteforældre


Frode Jens Jensen f 9/1-1901 Fasanvej KBH

Edith Brigida Jensen f Agerbæk, f 28/7-1904 i KBH

Edith døde øjensynligt primo 70 erne
Frode døde nogle år senere

Sidste fælles bopæl Mørkhøj KBH

På forhånd tak

mvh

Ulrik

Svenn Chr. Trønning

Hej bente.

Jeg har bedt om at lede efter Julius Ejler Penter født 3. november 1874 i Nakskov. Han er død efter 1933 hvor han boede i Holmbladsgade 22.

Jeg beklager at have givet forkerte oplysninger 22. januar d.å.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Jette Udengaard

Hej Bente
Jeg søger oplysninger om følgende:

Oda Ingrid Christensen født 7. marts 1913 i Sct. Stefans Sogn. Gift 1. gang i 1935 med Henry Valdemar Olsen.
Gift 2. gang i 1944 med drejer Eigil Petersen født 1. juli 1915 i Kvist Sogn

Oda Ingrid Petersen står anført som direktrice
Eigil Petersen står anført som drejermester. Sidst kendte adresse i december 1949 er Vesterbros Torv 51

Venlig hilsen
Jette Udengaard

Jette Udengaard

Rettelse til mit indlæg 7. Februar 2018

Syerske Oda Ingrid blev gift for 3. gang med maler Poul Sigurd Wagner den 9. december 1960

Oda Ingrid adresse ved vielsen i 1960 Julius Valentinersvej 32 og
Poul Sigurd Wagner anført med adressen Sankt Knudsvej 42 (født 14. januar 1911 i Sct. Olai Sogn - Helsingør)

Det er disse 2 jeg søger oplysninger om

Venlig hilsen
Jette Udengaaard