Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hilsen
Kurt A Empacher

Kirsten Halgaard Kristensen

Hej Bente
Kan forstå du gerne hjælper
Jeg har to du gerne må søge på:
Kaj August Johan Petersen født 25 juli 1899 i sct stefans sogn i København. Var værkfører sikkert på Burmeister og wain.
Har bor i  1940 Åløkkevej 27,1 København
Med Stinnas hjælp har jeg fundet ud af han blev bisat 21 september 1952 fra Store sal fra Bispebjerg krematorium, ved ikke hvor han døde om der var børn, om konen stadig lever.
Hans kone hedder Edit Gudrun Margrethe hendes pigenavn har jeg ikke men de er blevet gift 31 oktober 1936 hvor ved jeg ikke måske borgerligt.
Hun var født 28 august 1908 i København et sted, boede også Åløkkevej i 1940 hun var telefonistinde hos Damsø
Tak om du har mulighed for at hjælpe
Mvh Kirsten
Venlig hilsen
Kirsten H.K.

Jamie Jeanett Jaconelli

#1142
-Slettet-
Tror de er døde efter 1987, så prøver det andet tilbud :)


Kurt Arne Empacher

Hej Bente
Kunne du venligst søge efter en kvinde navn Ane Sophie Jensen født Eriksen i 1839 Birket Maribo Amt er ude og inde for tyveri og betleri det sidste jeg har er da hun bliver løsladt d.1 Sep !885 står hendes opholdssted til at være Aabenraa nr 3 1.sal tror du det e rmuligt at finde hendes død ud fra dette vil det os der leder efter hende
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

bente lindhardt

Husk at døde indtil 1940 kun kan findes online, bøgerne fra den tid står ikke længere på Stadsarkivet

Vh
Bente Lindhardt

Kurt Arne Empacher

Hej Bente
Det er heller ikke sikkert at hun døde i København
Men Tak
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Erik Larsson

Hej Bente,

Kan du mon finde Lars Harald Christian Joakim Sørensen ?
Født 12. februar 1909 og død 15. august 1980 - begge dele i København.

Venlig hilsen og på forhånd tak.
Erik
Venlig hilsen
Erik Larsson

Shari Jensen

#1148
Hej Bente,

Tak for dit fine tilbud om hjælp!

Måske kan du finde min oldemor´s lillesøster?

Caroline Petrine Hansen, f. 17. april 1887 i Vordingborg.

Hun er i hele sin ungdom tyende i København.

Ved FT 5. november 1925 er hun ugift husassistent i Frederiksstadsgade 5, København.

Efter denne dato taber jeg sporet af hende.

Jeg har allerede tjekket begravelsesprotokollerne fra 1925 til 1942 på Stadsarkivets hjemmeside.

Hendes fornavn staves altid med C. I kilderne står Caroline først som ved hendes fødsel/dåb. dernæst Petrine, dvs. Hansen, C.P.

Alligevel holdt jeg også øje med om der var ugifte kvinder som hed blot C. Hansen, eller K.P. Hansen, P.C. Hansen, P.K.Hansen.

(Jeg tvivler stærkt på at hun blev gift efter FT 5. nov. 1925 - på det tidspunkt var hun 38 år. Det var andre tider)


bente lindhardt

Hej Shari.

Ja, så har set hvor mange der er med efternavnet Hansen. Jeg kigger efter hende.


Vh
Bente


bente lindhardt

Det er nu muligt at se begravelsesprotokoller til og med 1994 på Stadsarkivet.

Vh
Bente Lindhardt

Grethe Iversen

Hej Bente.

Jeg prøver om du også kan hjælpe mig.
Jeg har nogle dødsdatoer på min faster og onkel, men mangler en masse andre oplysninger om dem, de oplysninger kunne måske stå i dødsprotokollerne. Håber jeg, men da jeg bor på Bornholm er det lidt svært for mig at finde de oplysninger der ikke er digitaliserede.
Så alt hvad du kan finde på dem bliver taget imod med kyshånd.

Det drejer sig om min faster Else Margrethe Christiansen, født Pihl den 9.5.1919 i Hasle på Bornholm, har fået oplyst at hun døde den 14.2.1995 og begravet på Enghave Kirkegård. Else var flyttet til Enghave efter Martins død.

Det drejer sig om Elses mand, (Peder) Martin Christiansen, han skulle være død den 24.8.1972, dengang boede de i Lille Colbjørnsensgade, husker ikke nummeret men det var på 4 etage. Martin var vistnok skomager.

Jeg mangler hvor Martin er født, ved ikke sikkert om han også hed Peder, men tror det. Jeg mangler også hvor de er blevet gift henne, de var vist op i årene og Martin var vist ca. 20 år ældre end min faster.

Venlig hilsen
Grethe Iversen

Birthe Nielsen

Hej Bente

Mon du kan hjælpe med denne persons død/begr. i Kbh.?

Det drejer sig om Johan Julius Christian Sørensen født 30/11-1877 i Sundby

Han var "Nitter, Skomager, Kelner"?? Og sidste oplysning om ham har jeg fra en
Folketælling 1911 - Bøhmensgade 6 i Sundby.


venlig hilsen
Birthe Nielsen

Birthe Nielsen

Hej Bente

Mit indlæg af 3. ds. vedr. Johan Julius Chr. Sørensens død har jeg fået svar på via Stina Kirkegaards "Politiken"

Så du behøver ikke at bruge tid på det - han er begravet på Gladsaxe Kirkegård.

venlig hilsen
Birthe Nielsen

Birthe Nielsen

Hej Bente

Jeg har igen brug for din hjælp - denne gang drejer det sig om:

Carl Ferdinand Larsen (Kjær) født 1. jan. 1823 i Christianshavns Fængsel, hvor hans mor,
der kom fra Sorø Amt, afsonede en dom for tyveri. Han blev gift 2. marts 1856 i Vor Frelsers kirke
med Anne Cathrine Mager.

De boede en del år forskellige steder på Christianshavn og fik nogle børn, inden de blev skilt omkring 1868.

Det seneste jeg har om Carl Ferdinand er FT 1870, hvor han bor i Wildersgade 17 og er fraskilt
Han har bl.a. ernæret sig som skomager og vægter.

venlig hilsen
Birthe Nielsen
Allerød

bente lindhardt

Hej Birthe


Carl Ferdinand Larsen (Kjær) født 1. jan. 1823 i Christianshavns Fængsel, hvor hans mor,
der kom fra Sorø Amt, afsonede en dom for tyveri. Han blev gift 2. marts 1856 i Vor Frelsers kirke
med Anne Cathrine Mager.

De boede en del år forskellige steder på Christianshavn og fik nogle børn, inden de blev skilt omkring 1868.

Det seneste jeg har om Carl Ferdinand er FT 1870, hvor han bor i Wildersgade 17 og er fraskilt
Han har bl.a. ernæret sig som skomager og vægter.

Dødsfald indtil 1940 skal du selv finde på Stadsarkivets hjemmeside. Protokollerne er fjernet fra hylderne på Stadsarkivet, fordi de ligger online indtil 1940


Vh
Bente L

Birthe Nielsen

Hej Bente Lindhardt

Tak for svaret vedr. Carl Ferdinand Larsen (Kjær).

vh. Birthe Nielsen

Knut Laursen

Hei Bente.

Håper du ikke har noe imot å hjelpe en 1/2 nordmann også?

Jeg ser etter litt info om min farfar's bror og hans kone..
Dato for dødsfall, gravsted, osv......

Jeg har sporet dem til politiets registerblade i København 1921 men så er det ikke mer jeg kan finne om de to.
Det er vel kanskje på grunn av at registerene er lukket frem til en bestemt dato.

https://www.kbharkiv.dk/sog-i-arkivet/sog-i-indtastede-kilder#/post/17-199368


Jens Skjødt Laursen.
Fødsel: Bode Mark, Ørsted Sogn, Rougsø, Randers Amt. 30. juni 1883
Død: 1963 (?)

Gift med Mary Vilhelmine Ingrid Hansen.
Fødsel: 27. feb 1887 i Frederiksberg.
Død: ?

Håper du kan hjelpe meg å finne litt mer videre info.

Venlig hilsen

Knut Laursen
Norge

Erling Agesen

Godaften Bente,

Vil du ved lejlighed kigge efter:
Herman Nielsen,  *  1930, død 4. dec. 1966 i København

og ægtefællen  (ingen vielsesdato)

Ella Emilie Jakobine Pedersen, * 18. feb. 1909 i Ringsted Landsogn, død måske 2001

Jeg har desværre ikke bedre oplysninger.

Venlig hilsen
Erling Agesen
Med venlig hilsen
Erling Agesen

Mogens H Andersson

Hej

Jag skulle vilja veta vad min morbror dog av! Han heter Frode Olov Hansen och dog på Bispebjerg Hospital 17.1.1944. Han är född 9.6.1921 i Brönshöj sogn. Från Rigsarkivet: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17119497#158221,26570911

Mvh

Mogens H Andersson

Mogens H Andersson

Hej Bente!

Jag letar efter Christensen, Christian Emil född 1.10.1883 i Den Kongelige Födselsstiftelse i Köbenhavn Han bodde på Vigerslev Allé 89 i mitten på 1940-talet.

Jag  vet inte när han dog och på Borgerservice kan man inte hitta några uppgifter om honom överhuvudtaget. Han var gift med min oldemor, men de blev skilda 1933 och han gifte om sig med Jutta Emelie född Hansen. Hon dog 1943 och därefter hittar jag inga uppgifter om honom, men min moster har träffat honom mellan 1945 -50.

Med vänlig hälsning

Mogens H Andersson

Mogens H Andersson

Hej Bente!
Jag skulle veta vad min morbror  Frode Olav Hansen dog av. Han är född 9.6.1921 i Brönshöj sogn och dog på Bispebjergs Hospital 17.1.1944. Han ligger begravd på kirkegaarden i Bispebjerg.

Hans mor heter Carla Maria Christensen född Pihl i Rönne på Bornholm 10.4.1900 och hans far är Alf Frode Thorbjörn Hansen född i Köbenhavn 1896 och död 1922.

Mvh

Mogens H Andersson

Inger Toudal

Citat fra: Mogens H Andersson [56686] Dato 13 Mar 2019 - 12:26

Jag letar efter Christensen, Christian Emil född 1.10.1883 i Den Kongelige Födselsstiftelse i Köbenhavn Han bodde på Vigerslev Allé 89 i mitten på 1940-talet.

Er fundet: https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,147323.msg777973.html#msg777973

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Kate Nielsen

Hej Bente

Rasmus Peder Pedersen blev født 18-02-1863 i Allerslev Sogn, Præstø Amt og
hans hustru
Kirsten Andreasen blev født 18-12-1871 Skibinge Sogn, Præstø amt
Ved FT-1930 bor de stadig i Tubæk i Skibinge Sogn, Præstø Amt, men de flytter i 1937
Ved FT-1940 bor de Kuhlausgade 32 st., København, hvor han er 77 år og hun er 69 år og de er begge 'Aldersrentenydere'

Kan du finde dem døde i Begravelsesprotokollerne efter 1940?

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Jan Vogt Hansen

Hej Bente

Jeg kan se, at du tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København.

Jeg søger oplysninger om dødsfald for Anna Caroline Jensen (fødenavn).
Hun skulle være død i 1978 i København og være bisat på Bispebjerg Kirkegård i de ukendtes grav.
Hun er født d. 4 juni 1887 i Vester Sottrup, Sottrup Sogn, Sønderborg Amt.
Hun er gift d. 6. maj 1913 med Carl Emil Bartzel, så det kan godt være, at det er Bartzel, som skal bruges som efternavn.

Kan du mon hjælpe med at finde hende? Det ville være fantastisk.
Jeg mister tråden med hende, efter at hun i 60'erne eller 70'erne flyttede til København.



bente lindhardt


Viggo Rasmussen

Hej Bente.
Kan du hjælpe mig med oplysninger om:

Arvin Teodor Hejbald Hansen. f. 19.1.1911 i ?. Død 1980 i København.

Hans mor: Johanna Månsdotter gift Hansen. f. 19.6.1870 i Blekinge. Død 1950 i København.

Venlig hilsen
Viggo Rasmussen

Ib Dyrkjær

Hej Bente!
Da jeg ikke selv kan komme på Statsarkivet vil jeg gerne bede om din hjælp fra begravelsesprotokollerne til at finde dødsdato, sted, bopælsadresse vedr.:

Hilda Emilie Marie Jacobsen, f. Nielsen - f. 22.7.1894 i Sundby -  død i januar 1956 ??  (Willemosegade 13)

Ægtefælle: Axel Christian Laurits Jacobsen, f. 9.9.1891 i Kbh. -  død - 1956-1970 ??


Hilda's oplysninger har jeg fundet i Mediestream, men jeg kan ikke umiddelbart finde Axel - han har måske boet på adressen Svanholmvej 6b, KbH
1961-1964.


På forhånd mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen Ib Dyrkjær

Carsten Lønberg

#1169
Hej

Jeg leder efter en dødsdato og et dødssogn for min oldefar Valdemar Lübitz Heinrich Petersen f. i Altona 2. oktober 1867 af danske forældre, bosiddende på Nordre Fasanvej 216, kld, i Københavns Kommune,  herfra drev han en ølhandel, Jeg har tjekket Kraks vejviser på nettet fremtil 1938 hvori han optræder. 1939 er ikke tilgængelig på nettet, men jeg har været på Københavns Rådhus (Stadsarkivet) og tjekket Krak 1939 og der optræder han heller ikke. Han er med i folketællingen 1930 men ikke i 1940, Jeg har kigget begravelsesprotokolerne igennem for 1938-1940 (Februar) på nettet og ikke fundet noget. Hvad gør jeg, Rådhuset (Kbh) vil ikke hjælpe med mindre jeg selv kan fremskaffe en dødsdato mht. til folkeregisterkort, jeg kan derfor ikke finde det sogn han er død i. Alle øvrige kirkelige hændelser er mest registreret i Kapernaums sogn, men jeg kan ikke sjusse mig frem til en dødsdato, har ligeledes tjekket de omkringliggende sogne, samt de gamles by.
Jeg ville sætte stor pris på nogle input. Så jeg kan komme videre, har desværre ingen jeg kan spørge på den side da de alle er døde....:-(

vh.
Carsten
Nykøbing Falster