Spam-mails til brugere her på forum fra fransk udvikler

Startet af Carsten R. Nielsen, 05 Mar 2013 - 12:29

Forrige emne - Næste emne

Carsten R. Nielsen

Jeg har nu flere gange fået en énslydende email fra en fransk udvikler af et Java-baseret slægtsforskningsprogram: der spørges bl.a. om man kan hjælpe med en oversættelse.

Første gang var jeg så naiv at svare ham: at han hellere skulle koncentrere sig om at lave en god oversættelse fra fransk til engelsk idet de fleste danskere forstår engelsk.

Senere kom der så en mail med nøjagtig samme ordlyd: kunne jeg hjælpe osv. Jeg svarede, at jeg én gang allerede har svaret på spørgsmålet. Og i dag har jeg så fået endnu en mail ... og så faldt 10-øren ... endelig: der er ikke tale om et reelt spørgsmål men om skjult REKLAME for programmet.

Jeg gætter på, at disse franske udviklere "høster" e-mail-adresser her i forum og sender så denne mail ud.

Har du fået den samme mail, skal du altså ikke være så dum som jeg og bruge tid på at svare. De er helt ligeglade med svaret og vil blot gøre reklame for deres program.

MVH
Carsten
8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

Finn Hansen

Hej Carsten

Ja, de spørger, og får svar, således ved de nu, at den pågældende E-mail adresse er i live og de kan skrive til den...

Jeps.. Drop e-mails fra firmaer eller personer du IKKE kender - slet dem men først angiv dem som SPAM, og derefter slet, så bør du ikke se mere til den skrivere..

Venligst
Finn Hansen

Carsten R. Nielsen

CitatDrop e-mails fra firmaer eller personer du IKKE kender

Det er jeg nu slet ikke enig i: jeg har haft stor glæde af at udveksle ideer og oplysninger med andre slægtsforskere fra både ind- og udland, ligesom jeg gerne hjælper folk med software-problemer (med programmet MacFamilyTree, som jeg ved en del om).

Men ja, jeg har helt bestemt dummet mig i dette tilfælde ved at svare på disse mails. Jeg blev snydt, fordi det handlede om slægtsforskning, og fordi jeg ikke umiddelbart kunne gennemskue, at det var en reklame og ikke en seriøs henvendelse.

MVH
Carsten

8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk