Mere Info om Otto Juul

Startet af Kit juul Truelsen, 09 Mar 2013 - 21:51

Forrige emne - Næste emne

Kit juul Truelsen

Jeg er løbet tør for spor til Otto Juul Truelsen

Jeg ved han er født på Rigshospitalet den 23/05-1912 dødt Kingo sogn den 23/6- han var midl. fraværende fra lejligheden på sankt jørgens alle 7 og han boede på nyborggade 26 Kbh i 192. I 1919 dør hans far knud Juul Truelsen, og Otto bliver boende hos sin farmor og farfar hilda og Theodor Truelsen  hilda født 13.11.1852 død Bispebjerg hospital 28/2-1932


Men hvor bliver Otto Juul Truelsen af efter 1921 osv ?


Kh kit

Eva Morfiadakis

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3400921&searchname=polit_simple

Här är ett registerblade där han finns med. Efter 1923 blir det ett ny folkregister i Kbh.

En gång fick jag hjälp folkergistret med en svenska som dog 1933 (kirkebogen var inte scannad då).

Jag vet att registerkorten ska flyttas till stadsarkivet eller om de har flyttats. Kanske kan du skriva till folkeregistret i Kbh eller till stadsarkivet och fråga.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

I FT 1925 bor han med farmor på Hobrogade 5 opslag 31. Han säljer choklas på travebanen,

Eva M
Eva M

Kit juul Truelsen

Hej Inge

Mange tak for din hjælp.

Men efter der kan jeg ikke finde ham.

Jeg mener han døde i Kbh i 1992 og har boede på upsalagade i Kbh i mange år, så jeg må lige en tur i folkeregistret :-)

Kh kit

Jens-Christian Emborg

Hej Kit

Du skriver: "han var midl. fraværende fra lejligheden på sankt jørgens alle 7 og han boede på nyborggade 26 Kbh i 192."
Og du spørger: "Men hvor bliver Otto Juul Truelsen af efter 1921 osv ?"

Det jeg finder er, at Otto i FT-1921 er midlertidig fraværende, men bor ellers hos sin mor og to yngre søskende i Nyborggade 28, 1.sal th., opslag 59 og 61.
De bor altså ikke i Nyborgade 26 som du skriver, men i Nyborgade 28.

I FT-1925 bor Otto med sin mor og to mindre søskende stadig i Nyborgade 28, 1.sal th., opslag 364,
men også opført hos sin farmor i Hobrogade, som Eva skrev.

I FT-1930 er Otto ikke på på adressen Nyborgade 28, 1.sal th., opslag 266 hvor hans mor (der stadig er enke) og hans to mindre søskende stadig bor.

Jeg har set efter Otto's konfirmation uden held.
Jeg finder hans 1 år yngre bror konfirmeret i Sions sogn den 16-10-1927, opslag 104, så Otto må vel være blevet konfirmeret et eller andet sted i 1926, som du kunne se efter.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg