Borgerlig vielse i Hamburg 1943

Startet af Vivian Samsøe Voss, 11 Mar 2013 - 08:30

Forrige emne - Næste emne

Vivian Samsøe Voss

Hej allesammen

Jeg forsøger at hjælpe en ven med at finde hans forældres vielse i Hamburg, han ved intet om sin mors baggrund, hun er født i Tyskland.

Det drejer sig om Handelsmand Rasmus Peter Rasmussen født 18-9-1918 i Astrup Sogn, Århus Amt og hustru Vilma Elsa Annita Sabel født 8-6-1924 i Tyskland - de bliver Borgerlig viet i Hamburg d. 12-8-1943, de får deres første barn i Johs. Sogn Århus d. 27-2-1944. De bliver i Århus området.

Jeg har alt om faderens data, men han ville gerne kunne finde ud af hvad hans mors forældre hed, og eventuelle søskende.

Er der noget der kan fortælle mig hvordan jeg skal forholde mig til dette ? - for god ordens skyld skal jeg lige fortælle at jeg er en mongol til Tysk  ???  håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak
Venlig hilsen
Vivian Samsøe Voss
www.vivianogjohnshjemmeside.dk

Inger Buchard

Skriv til Staatsarchiv Hamburg og bed om en kopi af vielsen:
http://www.hamburg.de/staatsarchiv/kontakt/kontakt/

Vær opmærksom på, at du skal betale for servicen

Husk at oplyse postadresse ved henvendelser til Staatsarchiv Hamburg; de forstår helt sikkert også engelsk

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Vivian Samsøe Voss

Hej Inger

Tak for linket.

Jeg har sikkert formuleret mig forkert, undskyld  ??? - han har deres vielsespapirer, men der står intet der kan lede ham på sporet, han ville gerne have hendes forældres navne, og eventuelle søskende, men det er måske samme fremgangsmåde som du beskrev.
Venlig hilsen
Vivian Samsøe Voss
www.vivianogjohnshjemmeside.dk

Inger Buchard

Ja, du skal gå samme vej. I den borgerlige vielsesprotokol fra Standesamt står der, hvem forældrene er og hvor de bor
Men du skal ikke bede om en vielsesattest; bed om en fotokopi af vielsen - alle sider

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Vivian Samsøe Voss

Hej Inger

Tak for svaret, jeg giver det videre, og ser hvad vi finder ud af.

Venlig hilsen
Vivian Samsøe Voss
www.vivianogjohnshjemmeside.dk